Weet iemand wat dit is? omdat ik veel problemen met mijn MSI Z-270 moederbord heb, ik moet regelmatig meerdere keren opstarten voordat het ding opstart, ik heb Eset sysinspector gedraait en ontdekte toen een volgens Eset highrisk proces MSIToaster.exe, navraag bij Micro Star levert niets op alleen dat ze zeggen dat het een proces van hen is maar wat het is en doet willen ze niet zeggen, wordt er Malware door hen geinstalleerd, komt het uit de bios? Booten na clear c-mos Eset geeft aan dat er geen proces MSIToaster.exe is maar wanneer je dan uitschakelt en opstart is het proces er weer. Weet iemand wat dit is?
Op Google is er veel te vinden over toaster.exe maar niet over msitoaster.exe. Heb je de file al door virustotal laten scannen?
Sommige hits geven ook aan dat de file bij CPU monitoring software hoort, is dergelijke software geïnstalleerd? Wellicht zelfs van MSI?
Sommige hits geven ook aan dat de file bij CPU monitoring software hoort, is dergelijke software geïnstalleerd? Wellicht zelfs van MSI?
Virustotal geeft aan dat er niets aan de hand is met het bestand, ik heb commandcenter van msi op de achtergrond draaien. Het blijft echter vreemd dat MSI zelf niet wil vertellen wat het proces doet.
In het algemeen is een toaster een process wat meldingen geeft vanuit de notificatiebalk; iemand heeft dat geassocieerd met een broodrooster. Vaak overschrijden die dingen security boundaries; ze geven systeem informatie weer waar de gebruiker geen leesrechten heeft. Vandaar dat virusscanners erover struikelen
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Bedoel je niet MSIToastServer.exe?feneyes schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:15:
Virustotal geeft aan dat er niets aan de hand is met het bestand, ik heb commandcenter van msi op de achtergrond draaien. Het blijft echter vreemd dat MSI zelf niet wil vertellen wat het proces doet.
http://www.processchecker.com/file/MSIToastServer.exe.html hier spreekt namelijk een naamgenoot van je ook over MSIToastServer.exe
[ Voor 28% gewijzigd door Technomania op 25-09-2017 14:46 ]
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
In de link van @Technomania zie ik je deze .exe vergelijken met een keylogger van Dell?feneyes schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 06:44:
Klopt het is MSIToastserver.exe
Wellicht een domme vraag... Maar als dit inderdaad zo zou zijn. Zou deze .exe er dan niet juist belang bij hebben dat je wél kan opstarten?
Verder, als MSI echt kwaad in de zin zou hebben, denk je dan niet dat ze hun bestandje iets beter verstopt zouden hebben?
Wat ik probeer te zeggen: weet je uberhaubt zeker dat jouw klachten te wijten zijn aan dit ogenschijnlijk onschuldige bestandje? Je lijkt namelijk redelijk stellig maar volgens mij kan verder niemand hier iets vinden wat ook maar enigszins jouw vermoeden zou kunnen bevestigen.
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Ik zeg niet dat dit bestand de klachten veroorzaakt maar wat ik absoluut opmerkelijk vindt is het feit dat ze niet willen vertellen wat het doet, dat vind ik verdacht.
Ach welnee, dat is helemaal niet verdacht. Je hebt niet een systemengineer van msi aan de telefoon gehad ofzo, maar een medewerker van een callcenter. Zo'n medewerker van een callcenter krijgt een A4-tje voor z'n neus met de 14 meestvoorkomende vragen en als jouw vraag niet op dat A4-tje staat, krijg je geen antwoord. Simple comme çafeneyes schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:32:
Ik zeg niet dat dit bestand de klachten veroorzaakt maar wat ik absoluut opmerkelijk vindt is het feit dat ze niet willen vertellen wat het doet, dat vind ik verdacht.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Pagina: 1