• azo007
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-05 20:09
Ik zit met een heel vreemd probleem, Ik zal het hieronder proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Ik heb een aantal jaren gewerkt met het volgende systeem:

ASRock 970 Extreme 3
AMD Black Edition FX-8120
Scythe Muge 3 Rev. B SCMG-3100
Corsair XMS3 8GB
MSI GTX 660
Cooler Master Real Power M520

Van het ene op andere moment kreeg ik geen beeld meer. Ik had alles geprobeerd waaronder:

-videokaart vervangen
-nieuw moederbord
-nieuw ram
-andere voeding

Ik kreeg helaas nog steeds geen beeld

Pas toen ik de aftermarket cooler ging vervangen met de Stock cooler die er destijds bijgeleverd zat kreeg ik plots weer beeld.

Heeft iemand misschien enige ervaring met een Aftermarket cooler die dit dergelijke probleem veroorzaakt? of zou het probleem toch in de CPU zitten?

Verwijderd

Mogelijk heb je contactproblemen in de socket, maak de socket eens goed schoon met een busje compressed air en monteer de cpu opnieuw, vergeet niet om nieuwe koelpasta aan te brengen.

• azo007
Bedankt voor de reactie. Maar dat heb ik al verschillende keren gedaan. nu heb ik de PC zelfs draaien op het nieuwe moederbord. maar nog steeds werkt hij niet op de aftermarket cooler maar alleen op de stock.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:35
Het kan als de koeler slecht contact maakt door bijvoorbeeld niet hard genoeg aangespannen te zijn.
Een Mugen 3 is een grote zware koeler als ik me niet vergis, mogelijk is hij iets geplooid door hem eens een keer te verzetten oid?
Ik heb het nooit meegemaakt maar een koeler met heatpipes steunt op het feit dat er vloeistof in de heatpipes zit dat verdampt en condenseerd. Als de vloeistof eruit is werkt het niet meer.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 23:22
Heb je de afstandsbusjes waarop je moederbord steunt correct geïnstalleerd? Het zou kunnen dat door de aftermarket koeler het moederbord net anders contact maakt waardoor de foutieve installatie van een of meerdere busjes ineens wel een probleem geeft.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• azo007
Ik heb het geinstalleerd zoals aangegeven bij de beschrijving. Voor zover ik weet is er geen andere manier. als is goed aangedraaid met schroevendraaier en het kleine moersleuteltje wat bijgeleverd is. De afstandsbusjes zijn allemaal correct geinstalleerd.

Maar ookal zou de koeler niet goed gemonteerd zijn. dan zou de CPU alsnog wel beeld moeten geven totdat deze te warm zou worden? of zit er een beveiliging in de CPU dat die niet boot zonder correcte montage van koeling?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik denk dat het komt omdat de stroom van de pc af us geweest. Dat kan iig niet door een koeler komen. ;)

• azo007
Het enige waardoor het door de koeler zou kunnen komen lijkt mij misschien van de CPU fan. maar ook als ik deze afkoppel boot hij nog steeds niet.
Pagina: 1