Vraag

• Koen24456
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-07-2024
Mijn vraag

Om de vraag waar ik mee zit te kunnen beantwoorden is eerst een inleiding nodig. Ik ben sinds 25 oktober 2015 in het bezit van een S6 edge. Na het toestel na ongeveer twee jaar tevreden gebruikt te hebben, begon de telefoon opeens zichzelf te rebooten. Begon met inconsistente momenten, maar het werd al gauw constant.
Opmerkelijk hierbij is dat het toestel in spaarstand prima werkte.

Na ongeveer twee weken was het rebooten zo vervelend dat ik het toestel wilde laten repareren. Nu ben ik afgelopen woensdag naar Swoop gegaan. Dit bedrijf mag zichzelf een servicelocatie noemen. Blijkbaar was deze woensdag de verkeerde dag. De dinsdag ervoor was het bedrijf voorzien van een systeemupdate. Het probleem was dat het personeel hier niet mee overweg kon; wat resulteerde in een winkelbezoek van ongeveer 1/1,5 uur.

Tijdens het aanmelden van mijn product was het de bedoeling dat alle opmerkelijke dingen aan het toestel genoteerd zou moeten worden. Helaas heb ik een klein scheurtje zitten in de glazen bescherming, te zien op de afbeelding, voor de camera (camera werkt verder perfect). Dit resulteerde direct in het vervallen van de fabrieksgarantie. Dit terwijl je gewoon slachtoffer bent van een belabberd camera-design, namelijk de camera bump.

Uiteindelijk een telefoontje gekregen van Swoop dat hoogstwaarschijnlijk het moederbord van de telefoon defect is. Nu wil ik graag vragen aan u wat het beschadigde stukje glas te maken heeft met een defect moederbord? Uiteraard ben ik subjectief als wat, maar ik ben van mening dat ik volledig recht heb op mijn fabrieksgarantie. Daarnaast luidt mijn tweede vraag:'kan het moederbord defect zijn als het toestel prima werkt in spaarstand?'

Tot slot wil ik alvast iedereen bedanken die de moeite heeft gedaan om naar mijn vragen te lezen (het liest ook beantwoorden natuurlijk _/-\o_ ).

Met vriendelijke groet,

Koen

P.s. dit is de eerste keer dat ik op dit forum post. Bij onjuistheden ontvang ik graag feedback! :)

Relevante software en hardware die ik gebruik
- S6 SM-G925F
- Android 7.0

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Fabrieksinstellingen
- Safe-mode

[ Voor 26% gewijzigd door Koen24456 op 24-09-2017 18:07 ]

Alle reacties

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:36
Garantie claimen bij de Winkel. Je telefoon is minder dan 2 jaar uit.

Die zullen ongetwijfeld het zelfde melden. Maar volgens de wet heb je recht op een conform product. Een Telefoon die reboot is dat niet. Dat jouw telefoon cosmetische schade heeft is vervelend voor de fabrikant. Aan de andere kant hadden ze ook anders in elkaar kunnen zetten en alles via de onderkant bereikbaar is.

Dit is al in zoveel topics over telefoons terug gekomen. Gebruik de zoek functie maar eens.

• Koen24456
Beste loki,

Dan nog vraag ik mij af of mijn telefoon prima kan werken in spaarstand terwijl het moederbord defect is.

Mvg

• loki504
Ik ken de Telefoon niet. Maar zou best kunnen. Maar dat maakt toch niet echt uit? Hij doet het niet meer goed. Dus garantie claimen. Of het nu het mobo is. Of de Batterij. Of de oplaad connector. Dus gewoon naar de verkoper gaan.

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:35
Bij barsten in het glaswerk vervalt de garantie ja, omdat dit (doorgaans) duidt op onzorgvuldig gebruik, een val, etc. Bij een reparatie zal dit standaard ook vervangen worden en voor die kosten draai jij dan op. Met veel geluk en coulance repareren ze het moederbord gratis, maar grote kans van niet omdat ze dit afschuiven op gevolg van de oorzaak van de schade aan de buitenzijde.

• loki504
henri86 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:03:
Bij barsten in het glaswerk vervalt de garantie ja, omdat dit (doorgaans) duidt op onzorgvuldig gebruik, een val, etc. Bij een reparatie zal dit standaard ook vervangen worden en voor die kosten draai jij dan op. Met veel geluk en coulance repareren ze het moederbord gratis, maar grote kans van niet omdat ze dit afschuiven op gevolg van de oorzaak van de schade aan de buitenzijde.
Ja leuk dat barst in het scherm. Maar als Samsung gewoon een deugdelijk product had gemaakt. Dan wel de winkel verkocht had de TS geen probleem.

De wet schrijft dat Garantie de consument niets mag kosten. De winkel hoeft het scherm probleem niet op te lossen. Maar is dat noodzakelijk om het moederbord te vervangen heeft de winkel simpel gezegd pech. En niet de consument.

Tom-z heeft hier al eens wat over gezegd. Tom-Z in "Telefoon speaker reparatie zonder scherm te repareren"

Je kan hooguit moeten bewijzen dat het een niet deugdelijk product is. Dit moet na 6 maanden. Tenzij er nog fabrieks garantie op zit. Dan kan je er gewoon vanuit gaan dat het niet deugdelijk was.

[ Voor 15% gewijzigd door loki504 op 23-09-2017 17:22 ]

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Koen24456 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 00:14:
Nu ben ik afgelopen woensdag naar Swoop gegaan. Dit bedrijf mag zichzelf een servicelocatie noemen.
Om misverstanden te voorkomen. Is dit ook de winkel waar je het toestel hebt gekocht?

• Koen24456
Beste Sr8,

Nee, bij die winkel verkopen ze volgens mij alleen maar refurbished producten. De enige reden waarom ik naar Swoop ben gegaan is omdat je hier je garantie behoud als zij aan het toestel hebben gewerkt.

Mvg

• loki504
Maar de winkel is verantwoordelijk voor de afhandeling van garantie. En of dat nu een meubel boer is die toevallig een lading goedkopen telefoons kon kopen of een telefoon winkel. Maakt niet uit. Nu heb je neem ik aan geld uit gegeven voor niets.

• Koen24456
In dit geval doe ik beroep op de fabrieksgarantie. Dat is dan dus Samsung's verantwoordelijkheid?

• loki504
Koen24456 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:46:
In dit geval doe ik beroep op de fabrieksgarantie. Dat is dan dus Samsung's verantwoordelijkheid?
Nee. Helaas mag Fabrieks garantie andere voorwaarden stellen.

Garantie/recht op een deugdelijk product is erg goed geregeld in Nederland. Alleen moet je dan wel bij de verkoper zijn. En niet de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Ik verbaas me nog steeds hoe hier wordt gereageerd.
Het is heel simpel, is er iets aan het toestel kapot zoals een barst, vervalt de garantie! Het enige wat er moet gebeuren is een heel camera glaasje erin en dan kan die zo onder garantie. Probleem opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
lvrijn schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:02:
Ik verbaas me nog steeds hoe hier wordt gereageerd.
Het is heel simpel, is er iets aan het toestel kapot zoals een barst, vervalt de garantie! Het enige wat er moet gebeuren is een heel camera glaasje erin en dan kan die zo onder garantie. Probleem opgelost.
Het blijft mij verbazen dat mensen niet lezen. Want garantie vervalt helemaal niet. Alleen is het voor de meeste winkels niet wensenlijk. Maar dat wil niet zeggen dat de garantie vervalt. Ik zou zeggen lees het topic eens door welke ik al eerder heb gelinkt. En dan wil ik je bron wel zien die beweert dat garantie wel vervalt. Aangezien het simpel is zal een bron makkelijk te vinden zijn neem ik aan?.

Ze kunnen hooguit stellen dat probleem Y veroorzaakt is door val schade x.

[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 24-09-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Koen24456 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:56:
Beste loki,

Dan nog vraag ik mij af of mijn telefoon prima kan werken in spaarstand terwijl het moederbord defect is.

Mvg
Ligt er maar net aan wat er precies defect is aan het moederbord lijkt mij?
Koen24456 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:46:
Nee garantie laat je gewoon via de winkel gaan. Fabrieksgarantie is een extra service waaraan allerlei voorwaarden gesteld Mogen worden.
loki504 schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:48:
[...]

Het blijft mij verbazen dat mensen niet lezen. Want garantie vervalt helemaal niet. Alleen is het voor de meeste winkels niet wensenlijk. Maar dat wil niet zeggen dat de garantie vervalt. Ik zou zeggen lees het topic eens door welke ik al eerder heb gelinkt. En dan wil ik je bron wel zien die beweert dat garantie wel vervalt. Aangezien het simpel is zal een bron makkelijk te vinden zijn neem ik aan?.

Ze kunnen hooguit stellen dat probleem Y veroorzaakt is door val schade x.
Er zijn veel van die topics geweest. Volgens mij heb ik er nooit een gezien waarin de klant in het gelijk gesteld werd. Het zal dus lastiger zijn dan wat je hier schetst om je gelijk te halen (als dat gelijk er al is).

In het door jou gelinkte topic wordt het verhaal wat je linkt ook aardig tegengesproken.
Pagina: 1