IRQ handling onder XP

Pagina: 1
Acties:

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 11:38

bl33d

I love the smell of Napalm..

Topicstarter
Hallo !

Ik heb gekeken in de search maar kon niets vinden over hoe XP met de IRQ's omgaat. Aangezien Win2k vaak er een zooitje van maakt, en alle devices op IRQ 9 of 11 gooit, kom ik vaak in de problemen met mijn SBlive. Dus genoodzaakt ACPI naar standard PC te zetten.

Maar mijn vraag luidt nu, hoe gaat XP om met de IRQ's ? Doet ie het net zoals Win2k ? Of net zoals win9x, gegevens uit de BIOS halen?

Of gebruikt XP nu weer hele andere vorm van IRQ beheer? Aangezien ik graag mijn SBlive op een apart IRQ wil hebben (7ofzow), en mijn Videokaart op IRQ 11, zou ik dit zo in BIOS kunnen veranderen zodat XP de BIOS instellingen oppakt?

Alvast bedankt voor jullie hulp !

Groetjes,
Marcus

Verwijderd

net als win2000.
Als je fatsoenlijke drivers hebt moet alles het gewoon doen. Anders schakel je ACPI maar uit in je bios dmv MODBIN6, of bij winXP install op F5 drukken

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 11:38

bl33d

I love the smell of Napalm..

Topicstarter
Nou het probleem is dat als ik BV. een tijdje Counter Strike speel dat ie er zomaar opeens mee "kapt", geluid geeft hele hoge piep, ik kan nog wel even met toetsenboard bewegen, maar na 1 seconden ligt alles plat.

Dit ligt NIET aan temperatuur probleem (pc is 45 graden stressed), alles heb ik nagekeken, enige wat ik nog kan verzinnen is die achterlijke devices die allemaal op die IRQ 9 zitten te kutten.

Mijn hardware is:
Athlon 1,2
Asus A7V-e mobo (1002D bios)
SBLive ! 1024
Asus Geforce 7700 GTS, pure
Maxtor 40gig hdd

Zoals ik al zei, ik denk dat ie na een tijdje volledig over zijn nek gaat aangezien SBlive vaker problemen veroorzaakt met VIA chipsets..