Ik won die reis naar San Fransisco!

Pagina: 1
Acties:

• bobdetweaker
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-07 20:12
Over iets meer dan een week is het zover en gaan mijn vriendin en ik dankzij Argeweb op reis naar San Fransisco voor een week.

Toen ik op een vroege morgen achter mijn bureau op kantoor kroop om een mooie, nieuwe dag te starten wipte ik zoals elke morgen eventjes langs Tweakers om het laatste nieuws en het V&A in de gaten te houden. Ik trof daar de enquete van Argeweb aan en deed eigenlijk mee voor zo'n mooie Samsumg SSD. Je denkt toch nooit zo'n reis te winnen? Ik rekende er in iedergeval niet op en vergat het eigelijk weer totdat ik een berichtje kreeg van Elmer namens Argeweb. Ik had gewonnen. Een reis naar San Fransisco, inclusief hotel en auto voor een week! Natuurlijk kon ik mijn ogen niet geloven en heb ik misschien wel tien keer gevraagd aan Elmer of het wel echt was. Uiteindelijk is alles geregeld en zijn we er klaar voor.

We hebben al een aardig idee van hoe we de week gaan doorbrengen en zullen een mooie fotorapportage maken. Danzij Elmer en Solange van Argeweb hebben we een uitgebreide todo-lijst en gaan we onder andere de volgende plaatsen bezoeken:
  • HP garage
  • Computer history museum
  • Google campus
  • Steve Job’s garage
  • Apple campus Store
We zullen uiteraard eens over de Golden Gate Bridge rijden, hopen wat zeehonden te kunnen spotten op pier 39. Misschien dat we Alcatraz eens bezoeken. Ondertussen staat mijn vriendin al te popelen om daar te winkelen.

Zodra we terug zijn wil ik een mooi verslag maken in de vorm van een post hier op het forum of op een tweakblog.

Zijn er dingen die jullie willen zien? Of hebben jullie plaatsen aan te raden om te bezoeken? Laat het ons weten en we doen ons best om een zo leuk mogelijk verslag te doen.

• Tieske
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:18
Ten eerste van harte gefeliciteerd.

Verder heb ik niet heel veel nuttigs toe te voegen.
Buiten dat je Alcatraz 99% zeker op je buik kunt schrijven (ben zelf nog nooit daar geweest) maar uit mijn directe omgeving meermaals meegekregen dat Alcatraz toch zeker zo'n 2 tot 4 maanden van te voren gereserveerd dient te worden.

Verder natuurlijk veel plezier.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In San Fransisco is er genoeg te zien. ;) Een opsomming: Twin Peaks, China Town, Japanese Tea Garden en de The Walt Disney Family Museum wellicht? :) Even [google=san francisco bezienswaardigheden] laat mij in elk geval genoeg bezienswaardigheden zien. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 22-09-2017 23:00 ]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:20
Ticket voor Alcatraz moet je inderdaad ruim van te voren boeken, het is altijd druk. Echter was mijn ervaring met Alcatraz een beetje mwha leuk om te zien maar zijn geld niet waard vind ik.

Cloud ☁️

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

HKLM_ schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:58:
Ticket voor Alcatraz moet je inderdaad ruim van te voren boeken, het is altijd druk. Echter was mijn ervaring met Alcatraz een beetje mwha leuk om te zien maar zijn geld niet waard vind ik.
Alcatraz is vooral leuk als je films over de gevangenis hebt gezien en voor het uitzicht over SF en de brug. De gevangenis op zichzelf is niet zo interessant als je er verder geen band mee hebt.

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:51
Daar kan ik het 100% mee oneens zijn :). Natuurlijk is het leuk om zaken uit de films te herkennen, maar het de sfeer die daar hangt en de verhalen die je kan leren zijn echt indrukwekkend. Film of geen film. Overigens hebben wij een een paar dagen van te voren kaarten besteld en gekregen. Je moet een beetje geluk hebben denk ik, maar maanden vooruit bestellen is echt overdreven.

Ze hebben net over de brug ook een leuk museum over het gebied. Het hele gebied is op schaal na gemaakt, van de bergen in het achterland tot aan Los Angeles.

Sowieso een ANWB kaart mee nemen als je die hebt. Geeft je recht op veel korting.

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Alcatraz is toch echt wel een aanrader. Klein boottochtje met uitzicht op SF (avondtour). De audiotour was ook erg interessant waar ook oud gevangen en bewaarders aan het woord komen.

Fietsen door SF is ook erg leuk, maar wel pittig.

Ps4/switch gamer

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kun je met bijbetaling langer blijven? Zoja: [Vakantie] USA

Een auto raak je in San Francisco moeilijk kwijt. Je hebt hem nodig om Silicon Valley te bezoeken, maar voor SF zelf is het eerder een last. Kijk of je de auto de hele week wilt huren, en zoek vantevoren uit waar betaalbare parkeergarages in de buurt van je hotel liggen (die kun je zelfs al vooraf boeken).

• jorikdelaporik
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-04-2023
Je kunt best goed met de fiets rond in SF. Leuke rit is met de fiets over de Golden gate bridge en dan terug met de boot. Je komt dan langs Alcatraz op.
Ook even Chinatown bezoeken!
Van Silicon valley moet je niet te veel verwachten, zijn gewoon een stel saaie kantoor gebouwen. Wel leuk om even de Android standbeelden te zien bij de Google campus shop en het nieuwe kantoor van Apple.

[ Voor 36% gewijzigd door jorikdelaporik op 23-09-2017 10:11 ]

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-11 22:26

M-ThijZ

Riding on Rails

Als je een week een auto ter beschikking hebt zou ik zeker een stuk van Highway 1 gaan rijden.

Santa Cruz, Monterey (Bay Aquarium), Carmel.

Die garages zijn wellicht niet zo bijzonder, maar Computer History Museum vind ik wel erg gaaf, al een keer of drie geweest.

Twin Peaks zeker doen.

Apple/Google campus store is voor zover ik weet niet open voor publiek, je moet een medewerker kennen om binnen te komen.

Tip is trouwens om vanaf hier de Golden Gate te bekijken: https://goo.gl/maps/6Ux6Ughi8fy en niet vanaf het drukke standaard vista point.

In Muir woods kun je een mooie wandeling maken als je toch ten noorden van de Golden Gate bent. Het Golden Gate Park is ook erg leuk. Vergeet geen Irish Coffee te drinken in het Buena Vista cafe.

Veel plezier!

(Als je gaat shoppen ga je onvermijdelijk zwervers en daklozen tegenkomen, dat is de keerzijde van de ontwikkelingen in silicon valley)

[ Voor 37% gewijzigd door M-ThijZ op 23-09-2017 10:14 ]

• jorikdelaporik
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-04-2023
M-ThijZ schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 09:58:
Apple/Google campus store is voor zover ik weet niet open voor publiek, je moet een medewerker kennen om binnen te komen.
De Google store is open voor publiek!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:55
Alcatrez tickets gaan 90 dagen van te voren in de verkoop en zijn over het algemeen 85 dagen van te voren uitverkocht. Het is een nationaal park en er mogen maar beperkt mensen op.

En het zijn zeeleeuwen, niet zeehonden. ;)

Pak Columbus Avenue mee, veel leuke restaurants, veel minder toeristisch. (Tip hier: The stinking rose)
Je zit dan ook gelijk langs China Town, wat ook wel grappig is (wel mega toeristisch).

Het haven district met alle pieren is eigenlijk alleen voor toeristen. Inwoners zul je er (buiten medewerkers) niet vinden. Het enige wat ik wel leuk vind is Hyde Street Pier. Een piep klein nationaal park waar historische schepen en sleepboten liggen waar je op kan.

Pak ook de Mission District en omgeving Hayes street mee voor restaurants en stappen.

Ik weet zo niet waar je hotel zit, maar als je in het Financial District zit kun je (voor SF begrippen) mega goedkoop parkeren in het Embarcadero center. Valet parkeren of zelf parkeren bij het hotel zou ik afraden, want daarin is San Francisco de duurste stad van de VS.

/Edit:
AT&T en T-mobile hebben toeristen sim card voor een maand. Dan heb je wel semi-overal internet. WiFi is bijna overal gratis, maar overal moet je om een wachtwoord vragen.

Uberen na het stappen is VEEL goedkoper dan taxi-en.

Sausilito bezoeken via de Golden Gate bridge. Dat is eigenlijk de rijke voorstad van San Francisco. Kun je heel lekker eten en super mooie uitzichten over de stad (als er geen mist hangt). Rij hier ook zeker even naar de Moore Road Pier als je foto's wil maken van de Golden Gate bridge van heel dichtbij met 0 andere mensen op de foto. (Het officiële uitzichtpunt van de Golden Gate skippen!!!! Toeristtrap en mega druk)

Zuiderlijk rijden over Highway 1 richting LA. Nou hoef je niet dat hele stuk te rijden, maar een km of 100 a 200 is echt super mooi om te rijden. (En ff langs droppen in Monterrey Bay)

/Disclaimer:
Ik kom regelmatig in SF voor werk.

/Disclaimer 2:
Het is dat mijn bedrijf en mensen nog hier in NL zitten, anders woonde ik er al. ;)

[ Voor 54% gewijzigd door OverSoft op 23-09-2017 13:10 ]

• LTVDKTW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:57
Dat je voor Alcatraz vroeg moet boeken is vooral voor de early bird tickets (de eerste boot van de dag). Wat overigens wel is aan te raden, dan kun je tenminste nog door de cellenblokken lopen terwijl ze helemaal leeg zijn. Persoonlijk zou ik als tip nog Fort Point meegeven, het fort dat onder de Golden Gate brug staat, vond ik eigenlijk nog leuker dan Alcatraz :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En pak in Alcatraz de Engelse audiotour en niet de Nederlandse ;)

Dr rijdt in het centrum een hop on hop off bus. Aanrader. Cable cars ook niet vergeten. Zigzagstraatje wel, veel te druk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• iddbbi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-07 20:16
Ik ben 3 maanden geleden nog in San Francisco geweest. Vroeger vond ik het een mooie stad maar nu ...

Pas maar op hoe je via higway 1 gaat rijden, er is een brug ingestort.
http://www.bigsurcalifornia.org/highway_conditions.html

Ik zou een roadtrip plannen naar Monterey, en dan de 17 miles drive rijden.
En je kunt nog altijd een dag gaan wandelen in Muir woods.

[ Voor 8% gewijzigd door iddbbi op 23-09-2017 15:58 ]

• bobdetweaker
Dank jullie allemaal voor jullie reacties, bijdragen en tips! We hebben al met al meer dingen te doen dan we in een week kunnen passen, maar een gave tijd zal het zeker zijn.

We zijn jullie in ieder geval heel erg dankbaar voor alle tips. Ik heb nog duizend vragen maar ben nu te moe om ze allemaal te stellen. Misschien moet ik het gewoon maar op me af laten komen, een puur avontuur.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-11 11:16
Een paar keer op Alcatraz geweest, maar we konden zo op de boot stappen zonder reservering.
Maar dan moet je inderdaad niet de 1e boot willen hebben.

• OverSoft
Marco schreef op zondag 24 september 2017 @ 01:03:
Een paar keer op Alcatraz geweest, maar we konden zo op de boot stappen zonder reservering.
Maar dan moet je inderdaad niet de 1e boot willen hebben.
In het laag seizoen gaat dat misschien nog lukken (december t/m april). Maar van juni t/m midden november gaat je dat echt niet lukken.

Zomers in San Francisco liggen nogal raar, waardoor het vaak van september t/m november beter weer is dan van juni t/m augustus. In het hoogseizoen kan je 's ochtends voor 6 uur nog voor de ticketoffice gaan staan om de kans te hebben om die dag nog naar Alcatraz te gaan door afzeggingen, maar die rij begint vaak al om 4 uur... Je moet het er maar voor over hebben.

Ik zelf vond Alcatraz op zich de moeite waard, maar niet om om 4 uur 's nachts in een rij te gaan staan als je geen ticket hebt, zo spannend is het nou ook weer niet.

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-11 11:54

jeka

Support your local club.

Leuk dat iedereen roept dat Alcatraz vol is maar als ik op de website kijk is er plek genoeg:
https://store.alcatrazcru...date=10-02-2017&selected=

FCG

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:23
Vooral hoogseizoen dat Alcatraz vol zit.
Coit Tower is leuk, mooi uitzicht
China Town/Japan Town zijn ook zeker de moeite waard.
Lombard street moet je niet met de auto willen doen, te voet is beter, heel veel autos daar.

Alcatraz was de moeite waard voor de Night tour, pak de audio tour wel in het engels ipv het nederlands.

Ook genoeg dure winkels, en als je vriendin van Chocolade houdt dan kun je altijd bij een van de Ghirardeli winkels terecht :P

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:11

mrsar

waar een sar is,is een wodka

en haal een keer ontbijt of lunch bij Lori's diner, jaren 50 diner met erg goed eten en heerlijke milkshakes(incl kers on top)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:55

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik ben twee keer in San Fransisco geweest, allebei de keren een dag van te voren tickets kunnen boeken voor Alcatraz. Alleen heb je niet volledige keuze kwa tijden, verder no problem. Leuk om te doen, audio tour is leuk (pak de engelse, dan hoor je de echte gevangenen praten). En uitzicht op San Fransisco is mooi vanaf daar.

Golden Gate lopen / fietsen is zeker de moeite waard, ook weer mooi uitzicht op de omgeving en de stad.

Lombard street lopen.

Full House huisje bekijken, ook leuk.

Tickets voor Golden State Warriors basketball, super tof :)

Wijn toert doen is ook leuk, als je een wijn kan waarderen, bij de wijnboeren zelf wijn proeven en wat flessen kopen direct bij de boer zelf.

Ghirardelli Square kan je vriendin vast waarderen, chocolade, chocolade en nog eens chocolade. Lekker hoor.

• bobdetweaker
@majoh Die Ghirardelli Square ziet er super uit! En Fietsen gaan we ook zeker doen.

• johanmulder
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-11 15:04

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

Leuke stad!

Er is uiteraard meer te doen in de bay area dan wat je in een week kan zien. Doe vooral wat je zelf leuk vindt zou ik zeggen. Je hebt ook een tijdsverschil van 9 uur dus je zou toch wel iets van een jetlag hebben. Ik zou de eerst dag dan ook gebruiken om een beetje rond te slenteren/wandelen. Pier 39 inclusief stinkende zeeleeuwen, de fiets pakken over de Golden Gate Bridge en Alcatraz zijn dan zeker de betere opties. Mijn eigen ervaring is dat je toch na een paar dagen de stad uit wil en dan kan je zowel richting het noorden als het zuiden voor leuke sights.

Mijn persoonlijke planning zou iets zijn van:
Dag 1: aankomst --> hotel --> omgeving hotel verkennen
Dag 2: Pier 39, Alcatraz, Ghirardelli sq/Palace of Fine Arts/Lands end.
Boudin Bakery is ook interessant: lekkere Clam Chowder! :9~
Dag 3: Musea, streetcar, Coit Tower/Twin Peaks, Lombard Street
Dag 4: Auto huren --> Highway 1 richting Santa Cruz/Monterrey. Walvisspotten + nachtje Monterrey
Dag 5: Terug naar SF --> onderweg stoppen bij Gilroy Premium Outlets om te shoppen --> Silicon Valley in de middag. Hotelletje in San Mateo of iets dergelijks
Dag 6: Auto naar NoCal. Point Bonita / Muir Beach en dan Highway 1 richting Sonoma/Napa. Dag afsluiten met wijntour in Napa valley.
Dag 7: Via Sacremento of Oakland terug naar SF. Auto inleveren + vliegtuig terug

Werkt met: Apple Macbook Pro 16" | Bouwt: Multi-cloud SaaS-oplossingen | Vader | Wereldreiziger | Rijdt: Mercedes GLC

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

mlormans schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:55:

Buiten dat je Alcatraz 99% zeker op je buik kunt schrijven (ben zelf nog nooit daar geweest) maar uit mijn directe omgeving meermaals meegekregen dat Alcatraz toch zeker zo'n 2 tot 4 maanden van te voren gereserveerd dient te worden.

In de zomer is het drukker inderdaad, ben er in Februari geweest, heb toen 2 dagen van te voren gereserveerd om het te kunnen bezoeken.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

HKLM_ schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:58:
Als je Bassie en Adriaan en de reis vol Verrassingen kijkt, dan heb je inderdaad al een aardige indruk van Alcatraz :+
Veel zal er na 25 jaar toch niet veranderd zijn gezien dit toch authentiek blijft :).
Als ik gewonnen had, zou ik me vooral op Tweakers-waardige museums richten, en wat standaard attractieparken :).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:28
OverSoft schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:16:
[...]

In het laag seizoen gaat dat misschien nog lukken (december t/m april). Maar van juni t/m midden november gaat je dat echt niet lukken.

Zomers in San Francisco liggen nogal raar, waardoor het vaak van september t/m november beter weer is dan van juni t/m augustus. In het hoogseizoen kan je 's ochtends voor 6 uur nog voor de ticketoffice gaan staan om de kans te hebben om die dag nog naar Alcatraz te gaan door afzeggingen, maar die rij begint vaak al om 4 uur... Je moet het er maar voor over hebben.

Ik zelf vond Alcatraz op zich de moeite waard, maar niet om om 4 uur 's nachts in een rij te gaan staan als je geen ticket hebt, zo spannend is het nou ook weer niet.
Heb gewoon in het hoogseizoen (juli) een kaartje gekocht ergens in de ochtend om 10.00 uur of zo en ben gegaan, niks overdreven druk.

Was wel redelijk winderig (je werd op de buitenplaats letterlijk weggeblazen) maar wanneer is dat daar niet?!
Verder vond ik het reuze-interessant om het eens in het echt te zien.

Overige bezienswaardigheden die ik heb gedaan:

Pier 39 Fishermans Wharf
Golden Gate
SF Bay Bridge
Twin Peaks
Market street
Transamerica Pyramid
Cable Car Museum
Lombard Street (wordt vaak vergeten)
Coit Tower
Stadhuis
Union Square

[ Voor 9% gewijzigd door Aardappel op 25-09-2017 15:39 ]

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 07:34
Vergeet niet een trui mee te nemen. Wind van de oceaan kan erg koud worden.

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:50

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Over smaak valt niet te twisten, maar Alcatraz is erg leuk, begint al bij de grote roestige borden met waarschuwingen als je met de boot aankomt :)

Wel vooraf wat Alcatraz films bekijken, natuurlijk als eerste die met Clint Eastwood.
Ergens in de gevangenis vind je nog een "toevallig" achtergelaten "Malpaso Productions" houten kist of bank als ik me goed herinner.

Golden Gate Bridge loop je natuurlijk even over en terug. Voor mij was het alsof ik op de maan liep: zó ontzettend veel foto's en films gezien, dan opeens sta je er zelf, fantastisch was dat ;)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:53
Ik ben net 2 weken terug uit San Francisco. Wat een fantastische stad is dat.

Alcatraz vind ik zeker een aanrader. Voor tickets moet je even kijken op https://www.alcatrazcruises.com/. Daar kan je kiezen welke boot je naar Alcatraz wil hebben.

Verder heb ik onder andere het volgende gezien en ik kan t allemaal aanraden:
  • Golden Gate Bridge
  • 39/Fisherman's wharf
  • Aquarium of the Bay
  • Ferry Building
  • Cable car
  • Coit Tower
  • Twin peaks
  • Lombard Street (zowel lopen als met de auto)
  • 16th street Tiled Steps
  • Haigh-Ashbury (Hippie wijk)
  • The painted ladies/Alamo square
  • Market Street
  • Union Square
  • SF City Hall
  • AT&T park
  • Golden Gate park
  • Sausalito (Plaatsje aan de overkant van de Golden Gat bridge)
  • Muir Wood's (Hier wordt aangeraden om voor 9.00 naartoe te gaan in verband met parkeerproblemen)
  • Carmel-by-the-sea (Ten zuiden van SF aan highway 1. Prachtig plaatsje)
Lopen door de stad kan, maar door de steile bergen kan het erg zwaar zijn. Mijn ervaring is dat je met het OV goed door de stad kan reizen.

Voor in de stad kan ik je een citypass aanraden: http://www.citypass.com/san-francisco
  • 3 dagen onbeperkt met bus, tram en cable car door de stad reizen
  • Toegang tot California Academy of Sciences
  • Rondvaart door de baai met Blue & Gold Fleet Bay Cruise Adventure (De rocketboat is ook een aanrader als je niet bang bent om nat te worden)
  • Toegang tot Aquarium of the Bay
  • Toegang tot Exploratorium of het de Young Museum
Wat betreft het weer zeggen ze dat september de beste maand is.
In de week dat ik er was begonnen de meeste dagen met mist.
In de middag brak de zon door en tegen de avond kwam de mist weer langzaam terug vanaf de zee.
In de ochtenden en avonden kan het buiten fris zijn.

Oh! Misschien is het overbodig maar vergeet je ESTA niet aan te vragen: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

[ Voor 9% gewijzigd door Jaapio_B op 25-09-2017 16:25 ]

Aan alles komt een eind.

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Nog een kleine toevoeging op alles wat er al over Alcatraz geroepen is.
Toen ik er was zijn we aan het einde van de dag gegaan. Met licht erheen en in het donker terug met een van de laatste boten. Dan maak je het eiland echt op 2 heel verschillende manieren mee. Zeker als ze net voor sluiting nog even alle cellen dicht en open doen. Het geluid van de dicht vallende deuren in het donker draagt toch wel erg bij aan de beleving van het eiland vond ik.

In de stad zelf zou ik ook zo min mogelijk met de auto doen. OV, lopen en/of fiets huren. Zeg bij zo'n fietsverhuur trouwens wel meteen even dat je Nederlander bent voor ze je gaan uitleggen hoe een fiets werkt.. :P

Ik was zelf enkele jaren geleden in mei/juni in SF. We hebben ons toen goed vergist hoe snel je verbrand in de zon. Geen idee hoe dat rond deze tijd is.

Volgens mij ook nog niks gezien hier over China Town. Vond ik toch ook wel leuk om een keer doorheen te lopen en wat te eten.

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-11 15:27

PinusRigida

I put the p in pool.

Ik wens je superveel plezier en ben ervan overtuigd dat het leuk zal worden, ik ben er nl. ook geweest en het was een fantastische reis!

Ik zie dat je to-do-lijstje al vrij vol zit en misschien is een weekje idd. wat kort maar àls je eens een dagje of 2 tijd hebt: LA is ook zéker de moeite waard!

Ik zeg een dagje of 2 omdat het met de wagen al bijna een dag rijden is (7-tal uur rijden van San Francisco bay area naar LA)
Je kan met een soort "intercity" vlucht ook en die zijn vrij goedkoop maar ik weet niet hoe dat zit voor toeristen, mogelijks is het voor hen duurder, dat zou je eens moeten navragen.

De hotels zijn er -vergeleken met onze standaarden- heel betaalbaar, wij logeerden voor 120 dollar per persoon per nacht in het Hilton en het avondleven is er geweldig!

Als je daar bent en je hebt toch een wagen ter beschikking: Beverly Hills, Venice Beach en de boardwalk... ontzettend veel te doen maar California is dan ook ontzettend groot...

Maar zelfs zonder LA... Zoveel te doen in SF...

vergeet niet eens met de legendarische cable-cars mee te rijden...
Te voet (of met de wagen) langs Lombard St. passeren: een heel bekende locatie voor opname's van tal van Hollywood kaskrakers.

Ik lees hier nog wat dingen zoals die rocketboat: DOEN!!
Wij hebben beiden gedaan: gewone boat-trip en de rocketboat... En de gewone boat-trip is wat het woord zegt; gewoon een boat-trip, zoals ik er al zoveel gedaan heb... Je passeert wel onder de Golden Gate en langs Alcatraz maar die rocketboat maakt het zoveel heftiger! :-D

Wij zijn ook een paar avondjes gaan crab-fishen met fuiken (maar niks gevangen omdat zeeleeuwen heel inventief zijn in het openen van die fuiken en het stelen van je aas)
Als dat je ding is is dat best leuk maar vergis je niet: in de baai van SF staat 's ochtends en 's avonds heel veel mist en zelfs tijdens de zomer kan het daar best fris zijn op die momenten.

Hou je van muziek?
In dat geval een must in SanFrancisco: Amoeba Music Store... massààl veel dingen te verkrijgen op vinyl dat je nergens anders vindt.

Hou je van thema-restaurants met lekker verse schaaldieren then look no further: Bubba Gump Restaurant (thema Forest Gump dus) waar je heerlijk gefrituurde shrimp etc. kan eten voor een prikkie. Dit restaurant is trouwens te vinden op Pier 39

Lekkere Sushi-bars ook en zeker eens een Tex-Mex doen als je van taco's en nacho's enzo houdt...

Mja, mijn reis was blijkbaar vrij culinair georiënteerd als ik het zo zelf lees... :D
Farmerwood schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:07:

Volgens mij ook nog niks gezien hier over China Town. Vond ik toch ook wel leuk om een keer doorheen te lopen en wat te eten.
Idd, was ik ook nog vergeten... Zeker leuk om eens gezien te hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door PinusRigida op 25-09-2017 17:42 ]

• OverSoft
PinusRigida schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:28:
Ik wens je superveel plezier en ben ervan overtuigd dat het leuk zal worden, ik ben er nl. ook geweest en het was een fantastische reis!

Ik zie dat je to-do-lijstje al vrij vol zit en misschien is een weekje idd. wat kort maar àls je eens een dagje of 2 tijd hebt: LA is ook zéker de moeite waard!

[...]
Over smaak valt te twisten, LA is echt een k*t-stad, buiten de studio tours gewoon skippen en ik zou er zeker geen dag van SF voor afpakken.

Verwijderd

Verbaast me wel dat OV in Amerika wel een stuk minder goed geregeld is dan bijvoorbeeld Azië of bij ons in de EU.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:00

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

bobdetweaker schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:29:
@majoh Die Ghirardelli Square ziet er super uit! En Fietsen gaan we ook zeker doen.
Plaatje van 10 jaar geleden, ben benieuwd of het er nog steeds zo uitziet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iHmCkNXh.jpg

Specs

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
mlormans schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:55:

Niet perse. Ben er zelf 3 jaar geleden geweest. Niets geboekt. Last minute cancelled tickets zijn regelmatig beschikbaar.. Geen garantie natuurlijk...

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-11 15:27

PinusRigida

I put the p in pool.

OverSoft schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:59:
[...]

Over smaak valt te twisten, LA is echt een k*t-stad, buiten de studio tours gewoon skippen en ik zou er zeker geen dag van SF voor afpakken.
Smaken verschillen natuurlijk nogal... LA is ook groot he, ik weet natuurlijk niet waar jij bent geweest. Ik vond het zeker de moeite waard.
Maar akkoord dat het misschien niet de moeite is om er op slechts een weekje tijd, een dag of meer voor uit te trekken, ik was 3 weken in California, dan heb je wat meer tijd natuurlijk...

[ Voor 18% gewijzigd door PinusRigida op 26-09-2017 10:18 ]

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:28
[b][message=5

• Muir Wood's (Hier wordt aangeraden om voor 9.00 naartoe te gaan in verband met parkeerproblemen)
Kan ik de volgende parken ook aanbevelen:

Sequoia NP (die hele grote bomen van 10 m doorsnee en 100 meter hoog! Met o.a. General Sherman de grootste boom (qua volume) ter wereld. Nou ben ik nogal een sucker voor lijstjes en grootste/langste/hoogste 'iets' ter wereld:
Afbeeldingslocatie: https://media.treehugger.com/assets/images/2016/08/general-sherman-base.jpg.650x0_q70_crop-smart.jpg

Kings Canyon NP (ligt er tegenaan)
Yosemite NP

• OverSoft
PinusRigida schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:16:
[...]

Smaken verschillen natuurlijk nogal... LA is ook groot he, ik weet natuurlijk niet waar jij bent geweest. Ik vond het zeker de moeite waard.
Maar akkoord dat het misschien niet de moeite is om er op slechts een weekje tijd, een dag of meer voor uit te trekken, ik was 3 weken in California, dan heb je wat meer tijd natuurlijk...
Ik ben er heel vaak geweest, laten we het er op houden dat die betonnen plak niet mijn smaak is.

De enige dingen die de moeite waard zijn in LA:
- Paramount studio tour
- Warner Bros studio tour
- Universal Studios buiten het hoogseizoen
- Griffith Observatory

De rest (Hollywood, Bel Air, Santa Monica, etc...) kun je gewoon skippen, echt niet boeiend.

Daarnaast zijn de natuurparken in het oosten van Cali wel leuk, Yosemite, Sequoia en eventueel Lake Tahoe als je tijd over hebt. Maar niet als je maar een weekje hebt. Yosemite is wel goed te doen vanaf San Francisco, Lake Tahoe enigszins, Sequoia niet.

Mocht je besluiten toch een dagje natuurparken te gaan doen, pak Yosemite en sluit 's avonds eventueel af in Sonora, een leuk historisch stadje.
Pagina: 1