Hoe stop ik autoplay van een volgende video op rtl.nl?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:14
Regelmatig bezoek ik via Chrome (of Safari) op macOS de website www.rtl.nl om programma's te bekijken. Deze website heeft een 'functionaliteit' waarmee, na afloop van een aflevering, een nieuwe aflevering automatisch geladen en afgespeeld wordt. Die functionaliteit wil ik breken.

Wat gebeurt er?
Ik kijk een aflevering van een serie. Nadat de aflevering is afgelopen, komt er in de videospeler 5 seconden een 'annuleren'-knop tevoorschijn. Wanneer ik daar niet op klik, wordt de volgende aflevering afgespeeld. De videospeler (?) laadt vervolgens een nieuwe webpagina, met nieuwe url, en speelt automatisch een volgende video af. Dat gaat oneindig door.

Wat heb ik geprobeerd?
De Chrome-plugin Auto Refresh Blocker geïnstalleerd. Nieuwe pagina werd alsnog geladen.

Ik begrijp niet hoe RTL het voor elkaar krijgt om het volgende videofragment af te spelen. Ik gok dat er ergens een redirectfunctie in de webpagina zit (de url verandert immers, dus de pagina verwijst door neem ik aan). Ik heb alleen geen idee hoe ik die kan blokkeren.

Iemand hier enig idee hoe ik het automatisch afspelen van een volgende video via een redirect(?) naar een volgende webpagina kan blokkeren in Chrome of Safari op macOS?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
Toch nog even een bump in de hoop dat iemand een idee heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:41
Wellicht iets als?

https://chrome.google.com...jjjgckpbkoglidkeendpkolai
Er zullen vast andere variaties zijn die hetzelfde doen en nog wel onderhouden worden.

Verder dan dit ga ik niet komen.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het kan ook prima zonder redirect. Je kan de URL in de adresbalk gewoon met javascript aanpassen zonder een reload of redirect.

Wat je kan doen is iets als greasemonkey als dat nog bestaat gebruiken om te detecteren wanneer de annuleren knop in beeld komt en dan daar kunstmatig op klikken of kijken/vragen of RTL op hun site een instellingen knop heeft waar je dat kan uitzetten.

[ Voor 13% gewijzigd door johnkeates op 06-10-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
alcx schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:57:
Ik begrijp niet hoe RTL het voor elkaar krijgt om het volgende videofragment af te spelen. Ik gok dat er ergens een redirectfunctie in de webpagina zit

Iemand hier enig idee hoe ik het automatisch afspelen van een volgende video via een redirect(?) naar een volgende webpagina kan blokkeren in Chrome of Safari op macOS?
in Chrome staat onder het filmpje een knop voor instellingen. Het tandwieltje.
Daar staat boven aan een schakelaartje 'autoplay'. Voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
Morelleth schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:45:
Wellicht iets als?

https://chrome.google.com...jjjgckpbkoglidkeendpkolai
Er zullen vast andere variaties zijn die hetzelfde doen en nog wel onderhouden worden.

Verder dan dit ga ik niet komen.
Bedankt voor het meedenken, maar deze plugin werkt helaas niet. Ook met NoScript via Firefox het een en ander geprobeerd, maar de videoplayer blijft opnieuw laden.

Ik denk wel dat de videoplayer Javascript gebruikt om de volgende video te laden. Wanneer ik, in Chrome, Javascript na het laden van de pagina handmatig uitschakel, laadt de volgende pagina wel, maar de video blijft oneindig bufferen. Op zich leidt dat ook tot het gewenste effect. Alleen wanneer ik een plugin (heb er meerdere geprobeerd) installeer om javascript te togglen op die pagina, krijg ik gelijk de melding: Je moet javascript aan hebben staan om gebruik te maken van deze website.
johnkeates schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:45:
Het kan ook prima zonder redirect. Je kan de URL in de adresbalk gewoon met javascript aanpassen zonder een reload of redirect.

Wat je kan doen is iets als greasemonkey als dat nog bestaat gebruiken om te detecteren wanneer de annuleren knop in beeld komt en dan daar kunstmatig op klikken of kijken/vragen of RTL op hun site een instellingen knop heeft waar je dat kan uitzetten.
- Hoe bedoel je, de url aanpassen? Door erachter te zetten "&autoplay=false" of iets dergelijks?
- Ik heb gezocht naar scripts om de annuleren-knop te detecteren, maar die kon ik niet vinden. Heb gezocht op auto click element scripts.

Ik heb contact gehad met RTL zelf, en ze doen alsof hun neus bloedt... Een half jaar geleden zat er nog een "stop automatisch afspelen volgende aflevering" knop in hun site. Maar nu doen ze alsof ik een feature-request heb gedaan en "oh ja handig, die nemen we mee voor in de toekomst!". Volgens mij ligt hun belang bij het weergeven van statistieken: vet veel video's bekeken via ons platform!!1
stresstak schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:13:
[...]

in Chrome staat onder het filmpje een knop voor instellingen. Het tandwieltje.
Daar staat boven aan een schakelaartje 'autoplay'. Voila.
Dat tandwieltje verschijnt helaas niet bij mij. Misschien omdat ik Chrome draai op macOS? Of omdat rtl een eigengebouwde videoplayer gebruikt?

Ik ben vastberaden die autoplay functie te slopen. Volgens mij zijn er twee oplossingen:
- Javascript na het volledig laden van de pagina met een plugin toggle uitzetten. Elke plugin laat de pagina echter direct "je moet javascript aan hebben staan" weergeven. Handmatig javascript uitzetten, via instellingen, werkt wel.
- De browser DWINGEN om bij een verandering in de url balk de nieuwe pagina niet meer te laden. Op de een of andere manier zien 'block redirect' plugins het gedrag van de videoplayer namelijk niet als een redirect.

Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
alcx schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:42:
[...]
Dat tandwieltje verschijnt helaas niet bij mij.
Iemand nog ideeën?
Het verschijnt inderdaad niet bij alle filmpjes en clips viel me nu op. Maar zodra je er een vindt met een tandwieltje kun je de autoplay uit zetten. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
Bedankt. Ben bang dat de native videoplayer van rtl niet goed wordt ontdekt door Chrome :(
Pagina: 1