opzoek naar nieuwe wireless 'gaming' muis bij laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lolyguy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-07-2024
Hey,

ik zou graag om advies vragen bij de aankoop van een draadloze muis bij mijn laptop.
Ik gebruik deze voornamelijk voor gewoon schoolwerk, surfen en ook gamen ( voornamelijk league of legends en csgo). mijn budget is rond de 70-80 euro en ik heb dus bij voorkeur een draadloze muis met wat knoppen aan de zijkant aangezien ik deze vaak gebruik op mijn desktop ( razer naga).

Na zelf wat opzoekingswerk kwam ik uit bij:
1. logitech g602 (deze heeft wel wat knoppen aan de zijkant en is dus ook mijn favoriet op de moment)
2. razer orochi ( deze heeft minder knoppen en is ook redelijk klein, alhoewel ik wel de naga gewoon ben)

3. logitech g502 proteus (deze is wel met draad maar vind hem wel leuk design hebben)

Mijn vragen:
- Is er veel verschil in game tussen draadloos en met draad qua snelheid etc?
- Is de g602 de beste optie voor mij?
- Heb je nog andere suggesties?

alvast bedankt :)

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15

br00ky

Moderator Harde Waren

• lolyguy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-07-2024
Oh mijn excuses :s

• LucaDeTweaker
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-04-2020
Ik heb zelf de g502 en hij bevalt me prima meer als een jaar oud is de mijne nooit problemen mee gehad

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:18
lolyguy schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:45:
Is er veel verschil in game tussen draadloos en met draad qua snelheid etc?
Ik heb enkele jaren met draadloos toetsenbord en muis op vaste pc, en later met draadloze muis op laptop gewerkt. Op zich was dit bij de vaste pc makkelijk om snel even weg te zetten om plaats te maken op het bureau. Bij de laptop speelde dit al minder een rol. Je kan een muis met draad gemakkelijk op de laptop zetten, en zo de laptop opzij zetten om plaats te maken.

Draadloos dus een pluspunt qua opruimgemak, maar dit wordt al een stuk minder bij een laptop.

Het grootste minpunt vond en vind ik nog steeds zijn de batterijen. Ofwel had/heb je een muis die je in een soort craddle moet steken om op te laden. En dan zal je zien dat je muis het net opgeeft in een belangrijke battle. Ofwel werkt de muis met oplaadbare batterijen en dan heb je liefst meerdere setjes. Een setje in je muis, een setje dat aan het opladen is, en liefst nog een setje dat is opgeladen (want op het moment dat je snel wisselt, vergeet je die lege batterijen uit je muis in de oplader te steken)
Ondertussen is er ook reeds een muismat die je muis kan opladen, maar de muismat alleen kost rond de 130 euro, en de compatibele muizen 110 en 150 euro.

Bij draadloos kan je best ook alle lichteffecten en dergelijke vergeten, want die zuipen alleen maar je batterijen leeg.

Conclusie : neem gewoon een goede muis met draad

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• misterdutch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb een Logitech MX wireless muis waar ik heel tevreden mee ben, batterij gaat in mijn ervaring ook lang mee.
Pagina: 1