Whatsapp reservekopie wil niet voltooien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 974243

Topicstarter
Mijn vraag:
Omdat ik de overstap naar een iPhone SE ga maken wil ik mijn whatsapp ene reservekopie laten maken (dat deed hij constant niet). Daarbij maken mij alle foto's en video's niet uit, het gaat me vooral om de tekst. Daarom heb ik video's al uitgezet. Maar nu blijft hij constant hangen op 25,2 MB van 400 MB. En geeft als probleem: Kan reservekopie niet voltooien. Zorg ervoor dat uw telefoon internetverbinding heeft en dat er voldoende vrije ruimte beschikbaar is op iCloud. Dat zijn de problemen niet. Want er is 1,5 GB vrij en ik ben verbonden met WiFi. Wat kan het probleem zijn? Ik wil toch wel graag over ;))

1. Hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat de huidige stopt? Als ik documenten en gegevens van whatsapp uitzet, stopt hij natuurlijk tijdelijk. Maar daarna zit hij gelijk weer op de 25,2 MB
2. Zijn er andere oplossingen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Iphone 4, iOS 7

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 974243 op 22-09-2017 22:18 . Reden: Maakt uit voor ruimte op icloud ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
Misschien toch even wat meer ruimte maken of via 3G/4G proberen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hahn, dat heb ik al gedaan. Ik vind het prima om nog meer te doen. Maar 1,5 GB ruimte voor 400 MB moet toch genoeg zijn?

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

Maak anders een reservekopie via de itunes applicatie op je pc, dan heb je geen last van de standaard limiet op iCloud. Het limiet is dan gelijk aan de vrije schijfruimte van je hdd. Je kan ook dmv de itunes applicatie de reservekopie weer laten installeren op je (nieuwe) iphone.

Apple iMac 2013

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Volgens mij kon je met iPhone 4 en iOS7 geen reservekopie maken van WhatsApp.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Het lijkt erop dat het nu gaat lukken. Ik heb de hele reservekopie gewist via icloud. En 'm nu opnieuw laten beginnen. Hij is nu bezig met uploaden.Het gaat enigszins traag, maar het lijkt te werken! Houdt jullie op de hoogte.
Hoe het dus werkt: Wis je reservekopie bij icloud en dan whatsapp. En zet het dan opnieuw aan. Zorg ervoor dat je constant verbonden met hetzelfde WiFi-netwerk en heb heel veel geduld. Je kunt evt je telefoonscherm uit laten gaan, maar op het begin heb ik 'm steeds aangetikt. En het werkt!

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 974243 op 26-09-2017 10:27 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soufdeboef
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-02-2021
Wie dit probleem nog heeft volg deze stappen het heeft voor mij gewerkt de kans dat het ook voor jou werkt is groot:
Eerst even Whatsapp uitschakelen op iCloud daarna de oplossing:
Instellingen >> iCloud >> Scroll naar beneden zoek Whatsapp op >> Schakel het uit via je de schuifknop.
—————————
Nu de oplossing:
Instellingen >> iCloud >> Beheer opslag >> scroll naar Whatsapp toe >> Open het >> Verwijder gegevens.
(Maak je geen zorgen hierna zal je weer opnieuw je gegevens kunnen opslaan)
Hierna ga je weer terug naar iCloud en schakel via dezelfde schuifknop Whatsapp weer aan.
Ga terug naar Whatsapp en maak nu een reserve kopie. Of whatsapp zal automatisch het opnieuw doen en dan zie je dat ie weer opnieuw begint met laden 1% ....
Ik zat met dit probleem zo lang vast en het heeft me gek gemaakt, hierbij deel ik graag mijn methode om het op te lossen.

Veel succes 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soufdeboef
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-02-2021
Je moet uiteraard wel voldoende opslag hebben hè. Volgens de Faq pagina op whatsapp moet je opslag op icloud 2,05 keer zo groot zijn als je whatsapp grootte. Dus bijvoorbeeld is je whatsapp reserve kopie 2 GB, 2 * 2,05 = 4,1GB. Je moet minstens 4,1 GB vrij hebben op je iCloud anders zal het met mijn boven geplaatste oplossing niet werken.
Pagina: 1