subwooferkist bereken voor 2 subwoofers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb o het moment 1 subwoofer van ground zero gzrw 30xspl d-2 , ik wil graag uitbreiden naar 2 , nu wou ik weten hoeveel liter de kist moet zijn ( ported )

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik weet dat ik voor 1 subwoofer een kist van 60l nodig heb, wil dit automatisch zeggen dat k voor 2 120l nodig heb ?

alvast bedankt :)

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-10-2017 21:48)

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Beste oplossing: een kist van 120 liter met een tussenschot zodat je eigenlijk 2 kamers van 60 liter hebt.
Uiteraard heb je dan ook 2 ports nodig.
Ten eerste is de kist dan steviger.
Ten tweede zijn de woofers dan niet afhankelijk van elkaar.

2 Woofers in een open kist zullen elkaar beïnvloeden en moeten voor het beste resultaat altijd exact hetzelfde (volume, frequentie, timing) spelen. Als 1 van de 2 om wat voor reden dan ook zou uitvallen heeft 1 woofer opeens 120 liter en dat kan zelfs schade aan de woofer opleveren.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Beste oplossing: een kist van 120 liter met een tussenschot zodat je eigenlijk 2 kamers van 60 liter hebt.
Uiteraard heb je dan ook 2 ports nodig.
Ten eerste is de kist dan steviger.
Ten tweede zijn de woofers dan niet afhankelijk van elkaar.

2 Woofers in een open kist zullen elkaar beïnvloeden en moeten voor het beste resultaat altijd exact hetzelfde (volume, frequentie, timing) spelen. Als 1 van de 2 om wat voor reden dan ook zou uitvallen heeft 1 woofer opeens 120 liter en dat kan zelfs schade aan de woofer opleveren.