Toon posts:

Film loopt nog net niet soepel-ligt het aan de HW?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Celeron @ 480 met een 32 MB TNT2 aan mijn tv hangen, maar ik merk dat films bij heftige actiestukken nog steeds niet lekker lopen. Beetje jammer dus, en ik vroeg me af of er nog mensen tips hebben om net dat beetje performance te pakken!

Welke Divx player kan ik het best gebruiken .. Ik gebruik nu gewoon windows Mediaplayer. Zijn er nog handige tweakers/verborgen intellingen?

Verder draai ik nu windows 2000 pro, ik het verstandig op iets anders over te gaan? 98 SE, Me of XP?

Thanks alvast,

Lothar

Verwijderd

hmm
nou je zou kunnen proberen om een andere player te gebruiken, zoals bijvoorbeeld BsPlayer. Die gebruikt minder cpu kracht.

Verder zou je kunnen proberen om de dma aan te zetten van de apparaten waarvan je de films speelt.

Succes iig :)

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:42

JJJ

De gdivx player gebruikt denk ik het minst cpu-kracht.

Hier kun je hem vinden.

BSPlayer hier:
http://www.divx-digest.com/software/bs_play.html

Verwijderd

Ik ben bang dat het komt door je celly, ik heb er zelf ook 2 gehad (466@525 en 700@874),
maar daar kreeg ik ook de divxjes niet fatsoenlijk aan de gang. hmm, op die 874 ging het dan nog net...
Hoeveel intern geheugen heb je? Dat zou ook de bottleneck kunnen zijn.
Ik heb het opgelost door mezelf een PIII866eb @ 1040 >:) met 256mb ram te verschaffen.

Verwijderd

Wee tniet of Windhoos 2000 automatisch je disken op DMA zet???
Zo niet probeer dat ff,
Wee tniet waar die instelling zit onder 2000.

Maar dat weet vast iemand anders wel

GRTZ & SUC6 GoofY

Verwijderd

Topicstarter
er zit geloof ik 128 MB in.. is dat te weinig?

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 17:34 schreef lothar het volgende:
er zit geloof ik 128 MB in.. is dat te weinig?
Nou is niet echt weinig, maar hangt er ook vanaf wat je in de achtergrond draait. Met 256 zit je denk ik wel goed. Maar jah, aangezien divx sterk afhankelijk is van je cpu, betwijfel ik of meer RAM nu echt veel meer effect sorteert.

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ligt aan hardware. Een vriend van me heeft het ook gehad maar dan met DVD en die had een amd 500. Hoe snel is je hd?

Succes

Twitter | Linkedin

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

staat DMA enabled ?? dit dient ingeschakeld te worden voor het medium waarvan jij je divx probeert te decoden.

Alleen:           DE GROETJES

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Op maandag 09 juli 2001 18:13 schreef Maverickje het volgende:
Ligt aan hardware. Een vriend van me heeft het ook gehad maar dan met DVD en die had een amd 500. Hoe snel is je hd?

Succes
Ik had hiervoor een Athlon 500 met TNT2 32 MB ging prima met zowel divx als dvd.

maar een celly 46 is idd wat aan de krappe kant. ik dnek niet dat upgraden va 128 naar 512MB geheugen veel voor divx zal uitmaken.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 12:31
dma onder win2k stond dacht ik onder je ide controller

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:43
Divx loopt hier geweldig op een celly 566 met 128 MB. Gewoon de prioriteit vam mplayer hoger zetten in task manager >:)

Verwijderd

DivX loopt hier ook prima op een Cely 400 met 128 Mb.
Het lijkt er sterk op dat je DMA niet aanstaat..

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:30

Knutselsmurf

LED's make things better

Op dinsdag 10 juli 2001 10:17 schreef mistered het volgende:
DivX loopt hier ook prima op een Cely 400 met 128 Mb.
Het lijkt er sterk op dat je DMA niet aanstaat..
Inderdaad. De hardware moet het makkelijk aankunnen. Ikzelf draait regelmatig DivX-jes op een P2-300 met 64 MB en daar merk je niets van haperingen, ook niet fullscreen hires met veel actie.

- This line is intentionally left blank -

Verwijderd

Is het niet mogelijk om je videokaart het zware decodeerwerk te laten doen :? Ik roep maar wat hoor.

Wat in principe vreet je TNT2 kaart nu uit zijn...erm.. chips.

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 13:17 schreef Knutselsmurf het volgende:

[..]

Inderdaad. De hardware moet het makkelijk aankunnen. Ikzelf draait regelmatig DivX-jes op een P2-300 met 64 MB en daar merk je niets van haperingen, ook niet fullscreen hires met veel actie.
P2-300 is wel heel wat anders als een celly natuurlijk (dit ivm cache). Kdenk dat de volgende dingen van belang zijn:
(belangrijkste bovenaan)

Proc.
Ram.
Vid.kaart
snelheid hd

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

arjo kzou het lijstje aanvullen met OS, win2k is het beste voor divx

en met de player , bsplayer was het , nu weet ik het niet meer.

ik ben zo juist begonnen met micro-dvd, ontzettend veel functies, snelheid kan ik weinig over zeggen mijn bak trket alles (tot-nu-toe)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
hier staat als 2e pc een celly 466@525.
gf 2 mx tv-out en divx draait super!
soms had ik ook idd dat het ging hakkelen (sinds vandaag ook opeens weer?), maar als ie eenmaal goed draait, blijft ie t ook goed doen.
je moet gewoon win98 erop zetten, zorgen voor flink wat intern geheugen (geen probleem tegewoordig d8 ik zo) en dma aanzetten.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:27

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

vooral videokaart maakt nogal uit merk ik:

normaal met een Geforce2 MX op m'n duron600 kan ik als ik wil 3 films tegelijk openen waarbij ze allemaal soepel gaan

nu heb ik tijdelijk een S3 Virge 4mb er in zitten en het afspelen van divx gaat nu continue schokkerig...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 12:33

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> AV

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Check je codecs eens. Na installatie van een paar codecs, volgens mij mp4, hapert het geheel. En dat met een PIV 1,4Ghz en een G2 PRO OEM. Klopt gewoon niet, in een klein venster vloeiend, maar fullscreen haperen met die hap. Voorheen had ik het niet. Dat wordt weer een schone install vrees ik voor mezelf.
Pagina: 1