Vraag

• dijkmans93
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-12-2025
Goedendag,

Mijn vraag
Een vereniging heeft een flinke beamer voor een ruimte van 150 man. Nu wil ik deze beamer draadloos maken. Denk dit via hdmi te gaan doen (hoewel usb ook evt kan. wifi zit er niet op). Het is een dure beamer, dus de kwaliteit moet OK zijn (maar video wordt weinig gebruikt).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Enkel aansturing vanaf windows apparaat is ok. Wel graag weinig tot niets hoeven installeren, zoiets gasten hun laptop makkelijk kunnen aansluiten. Afstand tot de beamer zelf een meter of 10 max.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zie een heleboel producten maar weet niet wat handig is. Miracast, microsoft wireles display etc. Wat is een goed product?, en waar moet ik op letten?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via dijkmans93 op 24-09-2017 13:18)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:04
Waar is de beamer wel niet geplaatst waardoor een gewone kabel geen oplossing is? Is hier niet over nagedacht voordat de schijnbaar 'dure' beamer is geplaatst?

Anyhow, als we spreken over foto's, dan voldoet een Chromecast (of Miracast) waarschijnlijk wel prima. Zeker in het geval van een Chromecast, er is een zeer grote kans dat een van de leden er wel eentje thuis heeft waardoor je makkelijk kan testen of het voldoet.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Alle reacties

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Als het gaat om het afspelen van video zou je een Chromecast kunnen overwegen.

Wireless Display (WiDi / Miracast) is bruikbaar voor presentaties, maar voor gaming of 1080p video streaming is het naar mijn ervaring minder geschikt. Daarvoor werkt een kabeltje toch nog het beste.

We are shaping the future

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-12-2025
Je vraagstelling is niet erg duidelijk of volledig.

Je zegt dat de kwaliteit OK moet zijn, maar dan zeg je dat video weinig gebruikt wordt. Wat bedoel je daar mee? Wat wordt er dan wel geprojecteerd? Foto's, presentaties...

Je zal zelf ook wat meer moeite moeten doen. Je noemt Miracast en microsoft wireless display alsof het twee verschillende zaken zijn. Nochtans is microsoft wireless display een product dat Miracast gebruikt om draadloos beeld door te sturen. Als er geen Apple producten verbinding moeten maken met de projector is de microsoft wireless display adapter een goede oplossing.

• dijkmans93
Bedankt voor de snelle reacties!

Het gaat inderdaad vooral om foto's. Waar het om gaat is dat de draadloze verbinding geen afbreuk doet aan de kwaliteit t.o.v. een kabel. Maar ik begrijp dus dat dat bij stills niet echt een issue is.

Ik begrijp nu idd dat miracast een techniek is. Ik kreeg de indruk dat het een merknaam was.

Acties:
  • Beste antwoord

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:04
Waar is de beamer wel niet geplaatst waardoor een gewone kabel geen oplossing is? Is hier niet over nagedacht voordat de schijnbaar 'dure' beamer is geplaatst?

Anyhow, als we spreken over foto's, dan voldoet een Chromecast (of Miracast) waarschijnlijk wel prima. Zeker in het geval van een Chromecast, er is een zeer grote kans dat een van de leden er wel eentje thuis heeft waardoor je makkelijk kan testen of het voldoet.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• dijkmans93
Hij hangt aan het plafond, en er is dan wel een flink aantal meters kabel nodig. Heb wel eens begrepen dat lange HDMI kabels niet aan te raden zijn. Maar goed, vanwege de flexibiliteit is draadloos sowieso een pre.

Ik heb al vele jaren een Chromecast. Maar die vind ik niet heel prettig werken/aansluiten vanaf een vast apparaat. Werkt via de Chrome-browser (die je maar net moet hebben) en bovendien moet je op het wifi netwerk zitten. En indertijd was dat ook geen nog HD (alleen beta). Ik zie dat dit nog steeds alleen via de Chrome browser kan(?).

Dus dan ga ik nog steeds voor de Microsoft Wireless Display Adapter.
Pagina: 1