Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monadozeman
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-09-2022
Hallo,

Ik heb ondertussen verschillende fitnesstrackers met slaaptrackerfunctie uitgeprobeerd, en wat me bij de meeste ervan gruwelijk tegenvalt: Ik kan er niet mee slapen.

Ik gebruik zo'n ding omdat ik vrij beroerd slaap en dat graag wil monitoren, en dan is het niet handig dat je bij iedere beweging die je in je slaap maakt wakker wordt van een oplichtend display. Natuurlijk zijn ze er ook zonder display, ik gebruik al een tijdje de MiBand Pulse van Xiaomi, maar ik wil eigenlijk wel een keer een uitgebreidere tracker met bv. GPS zodat ik er ook onderweg wat aan heb.

Dus.... heeft er iemand tips als ik op zoek ben naar een functionele smartwatch/fitnesstracker/slaaptracker waarvan het display bijvoorbeeld 's nachts uitgezet kan worden?

Vast bedankt voor de reacties!
Mona

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 19:30
Weet niet of het een beetje is wat je zoekt, maar zelf gebruik ik al een halfjaar een product: Samsung Galaxy Gear Fit 2

Zit prima en kan in 3 niveaus meten hoe je hebt geslapen: Rusteloos, licht en bewegingsloos. Hierbij krijg je ook in beeld wat de slaapefficiëntie is en wat de daadwerkelijke slaaptijd is. Ook heeft hij een functie 'niet storen' waardoor het display niet zomaar aan zal gaan. Verder heeft hij ook GPS etc. Kijk anders eens een review, is echt een prima ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monadozeman
Bedankt voor de snelle reaktie!

Ik was er al een beetje bang voor dat ik in die prijsklasse terecht zou komen... Maar ik zal er zeker eens naar kijken want de Xiaomi is me toch echt iets te beperkt. Niet zo gek natuurlijk, voor minder dan $20.

Een voordeel van de Mi is wel dat hij niet zo groot en lomp is, dat vind ik ook wel prettig. Ik heb vrij smalle polsen, dan staat een grotere tracker al vaak wat minder leuk. En het oog wil ook wat. Ik zal binnenkort eens een Mediamarkt ofzo opzoeken, kijken of ik daar wat kan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieske
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-09 14:11
Ikzelf heb een garmin vivosmart Hr (inmiddels een de nieuwe + versie van uit.
Hiervan kun je de schermverlichting uitzetten (zelf niet gedaan)

Heb deze tracker nu 2 jaar en ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monadozeman
Garmin Vivosmart toegevoegd aan de lijst van mogelijkheden, bedankt!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 19:30
monadozeman schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 20:57:
Bedankt voor de snelle reaktie!

Ik was er al een beetje bang voor dat ik in die prijsklasse terecht zou komen... Maar ik zal er zeker eens naar kijken want de Xiaomi is me toch echt iets te beperkt. Niet zo gek natuurlijk, voor minder dan $20.

Een voordeel van de Mi is wel dat hij niet zo groot en lomp is, dat vind ik ook wel prettig. Ik heb vrij smalle polsen, dan staat een grotere tracker al vaak wat minder leuk. En het oog wil ook wat. Ik zal binnenkort eens een Mediamarkt ofzo opzoeken, kijken of ik daar wat kan passen.
Zelf heb ik deze ooit voor maar €60 kunnen kopen, toen kreeg iedereen hem gratis bij zijn S7 maar helaas had ik de S7 al langer, ik heb hem toen van iemand nieuw overgekocht. Helaas is de prijs nu ook veel hoger.

Qua formaat, ja hij kan wat groter uitvallen, ik heb de L-versie maar hij zit ook echt op het allerlaatste gaatje (polsen ook vrij smal). Je hebt gelukkig ook het S-formaat.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Een vriendin is heel tevreden met de FitBit.

Ik zelf heb lang deze Android app gebruikt; Google Play: Sleep as Android
Meet beweging en geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje naar MAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:12
Lowbudgetoplossing een stuk tape over het display plakken of een zweetbandje eroverheen.

Overgens staan die sleeptrackers nou niet bepaald bekend om hun nauwkeurigheid. ze genereren een leuk grafiekje waar je vervolgens weinig aan hebt. Dat je slecht geslapen hebt wist je al :P

Mocht het echt bar en boos zijn, dan kun je via de huisarts een slaaponderzoek aanvragen. Dan kunnen ze zien wat er echt aan de hand is. Even afhankelijk van het onderzoek, kan dit gewoon thuis in je eigen bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:03
Een heel andere oplossing is misschien een sleep tracker op je (android) telefoon. Nadeel is dat die alleen bewegingen meet, en op basis daarvan aannamen doet. Hij meet dus niet je hartslag, en dat is wat je eigenlijk wilt.
Voordeel is dat hij ook als wekker dienst kan doen, en de optie heeft om je niet te wekken als je in een diepe slaap bent, maar iets eerder, als je nog in een lichte slaap bent. (Misschien ook een goede extra eis voor je tracker om je pols, vaak zijn ze te koppelen met je smartphone).
Zelf gebruik ik 'sleep as an andoid', daarbij gaat het display uit, en onderdrukt het piepjes/trillen van binnenkomende e-mail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo1982
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 20:06
Ondanks dat dit een oud topic is. Wil ik even reageren. Ik heb een tijdje geleden een slaaptracker van Bol.com en van *knip* Spam.geprobeerd. Beide geteste slaaptrackers tonen hoeveel je hebt geslapen en hoe de nacht is verlopen, meestal in de vorm van een grafiekje. Mijn ervaring is dat de meeste wearables niet betrouwbaar zijn in het meten van de bewegingen. Bewegingen van mijn vriendin werden ook geregistreerd. Ik zou heel simpel de tijd noteren dat je na bed gaat en opstaat (of hoe vaak je wakker wordt).

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 27-11-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@brambo1982 bedankt voor de toevoeging, maar ik gok dat de TS na 3 jaar wel een oplossing gevonden heeft.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.