Laptop boot enorm traag na update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:11
Na mijn laptop gister avond bij het afsluiten ook een nieuwe Windows 10 update te laten draaien, start hij sinds vanochtend zeer traag op. Het begon met nog wat configuraties na de update, en daarna kom ik redelijk vlot tot het inlogscherm. Daarna gaat het enorm traag en duurt het inmiddels meer dan 4 uur.

Eerst een uur of 2 op een zwart scherm en intussen is het bureaublad te zien met de startbalk (nog geen iconen op het bureaublad). Hij blijft echter hangen / laadt enorm langzaam, en heb de laptop sinds de update gisteravond nog niet kunnen gebruiken..

Iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn danwel hoe dit te kunnen fixen? Wellicht opstarten in safe mode?

Update: inmiddels de Windows versie teruggezet via het opstart-troubleshoot menu. Windows start weer normaal op! Voorlopig nog maar niet weer updaten, als het lukt om Windows hier van te weerhouden.

Maar het blijft onduidelijk waardoor bovenstaande werd veroorzaakt..

[ Voor 16% gewijzigd door JeyJey op 23-09-2017 09:36 ]

Alle reacties

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Hoe groot is je opstart disk?
heb je nog genoeg vrije ruimte over na de update?

44

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Over welke laptop hebben we het?

Antieke HDD als bootschijf of 21e eeuwse SSD? SMART waarden uitgelezen?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:11
@r44 320gb waarvan op dit moment nog enkele tientallen gb aan vrije ruimte. Echter heb ik eind vorige week ook een deel moeten vrijmaken omdat het op bepaalde momenten dus wel echt vol zat. Mogelijk dat het downloaden van de update hierdoor mis is gelopen?

@nelizmastr Acer 5820T i3-370m met dus 320gb hdd, 4gb ddr3. De HDD staat al een tijdje op het lijstje om vervangen te worden door een SSD, naast het opschalen van 4 naar 8gb werkgeheugen. Maar de hdd lijkt wel prima te werken nog, ook na het uitlezen (status " gezond").

Binnenkort maar weer eens opnieuw proberen met die update, of zo lang mogelijk uitstellen :). Maar links-of rechtsom zal hij er toch wel komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

kan volgens mij komt het door ruimte gebruik bij het updaten.
Staat er na de update ook een map Windows.old op de schijf?
Heb je al schijfopruiming gedaan?
Doe bij schijfopruiming ook systeembestanden opschoenen.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:14
Had gisteren ook zoiets bij het installeren van Windows 10 1703. Ontzettend traag (her-) opstarten, niet vooruit te branden. Toen de installatie CD eruit gehaald en hij ging als een zonnetje.
Vandaar de vraag: ZIt er een CD in en kun je alle apparaten op de USB poorten eens verwijderen?
Pagina: 1