Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaserne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-02 14:30
Ik heb op het forum al proberen te kijken of ik het antwoord op mijn vraag heb kunnen vinden, maar aangezien ik totaal geen verstand heb van geluid dacht ik nogmaals een post aan te maken.

Het volgende:
Ik heb onlangs de Edifier R2600 2.0 gekocht met in gedachte dat deze toch wel een output kanaal zou hebben voor een subwoofer. De subwoofer die ik heb is van Creative (Inspire T7900). Op mijn PC heb ik maar één geluidsaansluiting zitten. Wat ik eerst had gedaan (wat blijkbaar ook niet goed voor de speakers was?) was de input aangesloten (wit-rood) op de subwoofer. Hij deed het wel, maar het scheen dus niet goed voor de speakers te zijn. Kan ik een AUX-jack kabel kopen die van 1 input naar twee outputs loopt, en daarvan een aan te sluiten op de boxen en de ander op de subwoofer? Of werkt dat niet? Zo niet, wat kan ik dan het beste doen om mijn subwoofer toch nog functioneel te laten worden? Of is dat gewoon niet mogelijk? Dit gelieve dan in Jip en Janneke taal uit te leggen aangezien dit niet echt mijn vakgebied is, thanks!