whatsapp per ongeluk verwijderd, geen back-up

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannus Wilius
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-01-2021
Ik heb per ongeluk Whatsapp eraf gegooid en er staat geen back-up in iCloud. Het enige dat ik heb is een oude iTunes back-up van bijna 2 maanden oud. Ik hoopte dat de geschiedenis nog op mijn telefoon zou staan en opnieuw ingeladen zou worden met een nieuwe download van Whatsapp, maar dat blijkt niet het geval. Nu heb ik een aantal vragen:

1. Heeft iemand een idee of het mogelijk is om mijn geschiedenis toch terug te halen? Ben niet zo happig op schimmige ‘3rd party’ apps, maar wellicht heeft iemand hier ervaring mee?

2. Aangezien ik nog nooit een reservekopie heb moeten terugzetten, heb ik hier geen ervaring mee. Kan ik ook alleen Whatsapp selecteren en terugzetten? Of wordt alles in een keer teruggezet? Als dat laatste het geval is, hoe kan ik dan bijvoorbeeld mijn Viber berichten van afgelopen twee maanden toevoegen aan de oude back-up?

3. Is het mogelijk dat anderen het gesprek exporteren zodat ik op die manier het hele gesprek kan terugzetten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:53
Volgens maakt niet iCloud de back-up, maar whatsapp de back-up zelf.

Edit: heb het nog even nagekeken, whatsapp maakt de back-up en bewaart deze in iCloud. Hij zit niet in de standaart reserve-kopie

[ Voor 49% gewijzigd door Dashlane op 22-09-2017 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfighter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 15:16

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

De Back-up is een keuze. die moet je wel zelf starten.
Geen Back-up gemaakt in de instellingen van WhatsApp is alles kwijt.

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:43
Niet helemaal waar, in die iTunes reservekopie van je iPhone van twee maanden terug zijn alle gesprekken tot dan ook nog opgeslagen.

De Whatsapp backup die Whatsapp op iCloud opslaat komt pas om de hoek kijken wanneer je Whatsapp verwijdert en opnieuw installeert.

Je kunt echter niet selectief apps terugzetten met die reservekopie, het is alles of niets.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Volgens mij kan BackupTrans ($$$) dat wel. Is wel enorme kut software om mee te werken.
Als dat laatste het geval is, hoe kan ik dan bijvoorbeeld mijn Viber berichten van afgelopen twee maanden toevoegen aan de oude back-up?
Kan je die niet naar iCloud back-uppen?

[ Voor 53% gewijzigd door WhatsappHack op 22-09-2017 20:07 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 19:56
Als de iCloud backup van je toestel aan staat is er ook een backup van je WhatsApp in iCloud, maar als je die wilt terug zetten zal je de hele telefoon moeten restoren van die iCloud backup.
Als je een iTunes backup hebt is het hetzelfde geval, je zal dan je hele telefoon moeten restoren van de iTunes backup.

Alleen de backup terug zetten van whatsapp is onmogelijk, alleen als je WhatApp zelf een backup hebt laten maken in iCloud is deze zo terug te zetten zonder volledige toestel restore.
Alleen met een Jailbreak zijn er dingen mogelijk om alleen WhatsApp data terug te zetten vanuit een iTunes restore maar dit moet je niet willen, het blijft altijd maar een gok of dat werkt.

It's All In The "Mix"

Pagina: 1