Advies gevraagd voor upgrade pc configuratie

Pagina: 1
Acties:

• Jeronym
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-01 08:46
Alweer heel wat jaartjes geleden heb ik zelf een pc samengesteld voor eigen gebruik in de woonkamer (dus geprobeerd deze zo stil mogelijk te krijgen). Inmiddels zijn we verhuisd, wonen we groter en staat de pc op de kamer van mijn zoon (15 jr) waar deze vooral gebruikt wordt om te gamen.

Echter, de pc heeft soms wat moeite met de games waardoor de graphics quality omlaag moet worden gesteld om een beetje fatsoenlijk te kunnen spelen. Mijn zoon speelt o.a. GTA, Call of Duty, WoW en ARK. De meeste moeite ondervindt hij met ARK. Aan onze internetverbinding ligt het in ieder geval niet, die is optimaal.

Nu twijfel ik tussen de aanschaf van een geheel nieuw systeem (hij wil graag een gaming laptop) of een upgrade. Eerlijk gezegd hoop ik wat kosten te besparen door met één of meer upgrades de huidge pc naar ieders tevredenheid te kunnen blijven gebruiken. Mochten jullie van mening zijn dat dat niet mogelijk of aan te raden is, dan lees ik dat graag in jullie reacties.

Ik zoek een?
Geschikte upgrades voor mijn huidige pc, opdat deze in staat zal zijn om games als ARK met goede graphic quality probleemloos te kunnen spelen.

Wat is je budget?
Hangt er een beetje af, van wat ik ervoor kan krijgen. Laten we zeggen max. 800,- voor een upgrade. Voor een nieuw systeem wil ik t.z.t. (!) wel meer neerleggen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar het moet natuurlijk compatible zijn met de onderdelen die behouden blijven.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn zoon gebruikt hem voor zijn middelbare school huiswerk (tenminste... dat hoop ik ;) ) en om zo af en toe O-) te gamen met zijn vrienden

De huidige configuratie bestaat uit het volgende:

Verwijderd

In dat systeem nog geld stoppen heeft helaas weinig zin. Alles is eigenlijk behoorlijk verouderd voor moderne games. Wanneer je maar een deel upgradet, zal het nieuw gekochte eigenlijk altijd flink worden tegengehouden door de oude onderdelen die je er dan nog in laat zitten.

Zelfs voor die €800,- wat je voor een upgrade over zou hebben heb je al een nieuwe pc welke belachelijk veel sneller is. Wat zou het budget zijn voor een nieuw systeem?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een CPUupgrade is niet interessant, daarmee moet je immers je mobo, geheugen, koeler ook mee gaan nemen.
Ik zou voor nu kijken of je er een leuke 2ehands videokaart in kan drukken voor een leuk bedrag en doorsparen voor een nieuw systeem. Veel meer dan 800 euro heb je niet nodig om een leuk nieuw systeem te bouwen.

• Jeronym
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-01 08:46
Bedankt voor de reacties. Ik vermoedde al zoiets.

Voor een nieuw systeem zou ik denk zo'n 1500 euro willen uittrekken (excl monitor), maar dan twijfel ik of ik niet voor die gaming laptop zou moeten gaan. Die heb ik gezien van zo'n 800 tot een dikke 5000,- euro.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Jeronym schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:51:
Bedankt voor de reacties. Ik vermoedde al zoiets.

Voor een nieuw systeem zou ik denk zo'n 1500 euro willen uittrekken (excl monitor), maar dan twijfel ik of ik niet voor die gaming laptop zou moeten gaan. Die heb ik gezien van zo'n 800 tot een dikke 5000,- euro.
Laptop is voor school natuurlijk wel perfect.

Toevallig al enig idee welke vervolgopleiding jouw zoon wenst te gaan volgen?
Dan zou je daar alvast rekening mee kunnen houden in je zoektocht.
Voor sommige studies is het b.v. zeker aan te raden om > 16gb ram beschikbaar te hebben.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Strokjer2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05-2025
Koop een budget laptop voor school, rond 400 euro. Enige wat handig is, ssd+ 1080p scherm. Chrome book is ook al een super ding.

En koop een budget game pc voor gaming. 800 is een haalbaar budget. R5+ 1050ti

Bij elkaar niet duurder dan een iPhone x

Oude pc zou ik los en geheel op v/a zetten. Kan ook een paar tientjes opleveren. En een mooi ips monitor aanschaffen.
Pagina: 1