Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Word/Office 2016 (32) maakt windows 10 laggy and traag?!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Threbez
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-11 09:33
Hoi Tweakers, na lang zoeken op internet ben ik toch een beetje ten einde raad en klop ik maar bij de jullie, -de eindbazen-, aan.
Ik heb een gek probleem met office 2016 (32 bit). Als ik msword open heb staan is al het typen in andere vensters dan msword traag. Om deze post in firefox te maken moest ik bijvoorbeeld word sluiten.
Ook de rest van windows10 voelt minder snappy en een totaal ander programma als notepad++ is ook laggy.
Zodra ik msword sluit is alles weer razend snel. In taskmanager kan ik zien dat tijdens laggy momenten er geen resources overmatig worden gebruikt.
Op internet kom ik veel problemen tegen van mensen bij wie hun office juist erg laggy is. Dat is het bij mij niet.
Ik heb al geprobeerd de disable graphics driver in/uit te schakelen bij word/firefox om het probleem te verhelpen maar dat heeft niet geholpen.
Ook staan al mijn windows 10 privacy opties op off en heb ik gedisconnect van OneDrive.
Ook heb ik al een keer geprobeerd te repairen via de install/uninstall optie.

Iemand hier bekend met het probleem / in het bezit van een oplossing?

Ik hoor het graag. :)

Bvd,

- edit:
BREAKTHROUGH. Het probleem zit 'm in add-ins. In safemode draaien word en windows prima. Met de FoxitReader PDF plugin en reference manager uit doet word het zelfs in de normale modus goed.
Nu alleen nog even uitvinden welke van de twee addons het probleem is en hoe mijn leven er uitziet zonder de rotte appel.

Laatste vraag voor de mods: Kan/moet ik dit topic nu verwijderen of zakt het vanzelf weg?

[ Voor 15% gewijzigd door Threbez op 22-09-2017 17:10 ]