Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matvdd
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-08 10:56
Beknopte vraag

Kan ik de gegevens van mijn ge-encrypteerde android overzetten naar een nieuwe android smartphone via de Tap&Go die wordt voorgesteld tijdens de eerste startup van de nieuwe smartphone?
Geeft dit problemen?

Omslachtige omschrijving
Media markt geeft een mooi actie op de S8.
Ze geven nog een mooi bedrag om mijn oud toestel in te ruilen. (OnePlus One; €81)
Ik heb het nagevraagd en ze geven me TER PLAATSE nog even tijd om de gegevens van mijn oud toestel over te zetten naar de nieuwe S8 tijdens zijn startup en setup (Via Tap&Go etc)

Maar om daarna zomaar mijn oude smartphone af te geven zonder deze deftig te kunnen wipen staat mij niet zozeer aan.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

http://www.androidauthori...an-android-device-679762/

Om toch proper af te geven kan ik al mijn gegevens al op voorhand encrypten en dan factory resetten ter plaatse.
Maar gaat dit problemen geven bij het overzetten naar de S8?

De meeste lokale bestanden heb ik al geback-upt en veel gegevens staan op de google servers.
Maar toch, ik wil wel gebruik maken om toch nog zoveel mogelijk van mijn trouwe OnePlus over te zetten naar de S8 met de 2 naast elkaar, want eens ik de OnePlus afgeef is hij dus weg.

Enige hulp zou geapprecieerd worden

[ Voor 3% gewijzigd door Matvdd op 22-09-2017 15:24 ]

Beste antwoord (via rens-br op 25-09-2017 11:17)

• Matvdd
rens-br schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:17:
@Matvdd interessant om te weten natuurlijk hoe je het nu hebt gedaan / opgelost?
Ik heb backups genomen van de gegevens op mijn oude telefoon.
De OnePlus ge-encrypteerd om daarna de fabrieksinstellingen terug te zetten.
Dit blijkt een veilige manier om je smartphone in te ruilen sinds de gegevens al iets moeilijker te achterhalen zijn.

Daarna de backups terug opgeladen in de S8, de meeste zaken heb ik nu terug.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 22:26
Je kan toch ook thuis een backup maken, de opo wipen (factory reset) en dan omruilen? Zet je thuis je backup weer terug op de s8 en klaar.

Als je toch dat tap&go doet kan je daarna toch een Factory reset doen op je opo, dan is deze ook weer leeg.

[ Voor 7% gewijzigd door DrNizeGuy op 22-09-2017 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan die encryptie er toch eerst afhalen en de data op je pc/laptop zetten? (of *insert_random_cloud_service*)
Als je je nieuwe telefoon hebt kopieer je die data terug en eventueel versleutel je die weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matvdd
Bedankt voor de tips.
S8 is ondertussen al goed in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
@Matvdd interessant om te weten natuurlijk hoe je het nu hebt gedaan / opgelost?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Matvdd
rens-br schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:17:
Ik heb backups genomen van de gegevens op mijn oude telefoon.
De OnePlus ge-encrypteerd om daarna de fabrieksinstellingen terug te zetten.
Dit blijkt een veilige manier om je smartphone in te ruilen sinds de gegevens al iets moeilijker te achterhalen zijn.

Daarna de backups terug opgeladen in de S8, de meeste zaken heb ik nu terug.
Pagina: 1