USB platenspeler geeft soms zacht geluid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Allereerst mijn set-up, misschien wel zo handig.

PC
Focusrite Scarlett 8i6
Lenco L-3867USB
Wharfedale (active monitor speakers)

De Focusrite is een usb audio interface die dus via usb mijn pc in gaat.
De platenspeler gaan ook direct mijn pc in.
De active monitor speakers zijn aangesloten op de Focusrite.

Zodra een band maar 1 gitaar speelt die alleen op de linker speaker te horen moet zijn (wat bij bijv. slayer vaak gebeurd), dan is die gitaar 'heel' zacht. Alsof het ver weg gebeurd en is dan heel blikkerig.
Ook bij bijv. War of the worlds hoor ik gewoon heel veel dingen niet.
Dat zal niet de bedoeling zijn.

Komt dit simpelweg doordat het aangesloten is via USB ?? (ik moet dan bij mijn 'Recording Device' aanvinken dat ik er naar wil luisteren)
Ik weet dat ik de platenspeler ook direct naar mijn Focusrite kan sturen, maar dan moet ik een '2x Tulp --> 2x Jack 6,35' kabel gebruiken. Geen idee of het dan is verholpen, dus misschien zonde om zo'n kabel te kopen.

Ook kan ik de platenspeler met de tulp stekkertjes direct in mijn speakers knallen en dan is het probleem 'helemaal' opgelost, maar ik wil niet steeds de kabels omwisselen (omdat ik de speakers ook voor de pc gebruik)

Is het misschien mogelijk om de tulp stekkers vanuit mijn Focusrite EN die van mijn Platenspeler tegelijk op mijn speakers aansluiten ? Of heeft iemand een andere oplossing ?
Zou fijn zijn als ik hem gewoon via de PC of Interface kan aansluiten zodat ik makkelijk het volume kan regelen.

Het spijt me van de grote van het bericht en de onnozelheid van mij, maar hopelijk kan iemand me helpen.

Groet en alvast bedankt,
Ro

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit gevonden.
Zou ik dan de 2x tulp van de Interface erin kunnen doen EN die van de Platenspeler en dan de uitgang naar mijn speakers ?

Thnx,
Ro

https://www.allekabels.nl...945/tulp-schakelaar.html#