Afgelopen zaterdag zijn wij in onze nieuwe woning getrokken.
We hebben de afgelopen maand 100m2 vloerverwarming (opnieuw) laten infrezen (10cm hoh) aangezien de oude installatie uit de jaren 80 kwam.
Er zijn echter een aantal vragen die ik heb en waar ik maar moeilijk antwoord op kan vinden.
Om het e.e.a. iets duidelijker te maken, heb ik een tekening bijgevoegd.
- De thermostaat hangt atm in de gang bij de rode pijl.
- De vloerverwarming verdeelunit (10 groepen) hangt in de garage.
Zowel de woonkamer als de garage zijn voorzien van vloerverwarming.
Het lijkt mij persoonlijk geen logische plek om de thermostaat in de gang op de hangen. De temperatuur zou je volgens mij willen meten in de woonkamer.
Boven stoken we overigens nog op radiatoren, maar deze staan praktisch allemaal dicht.
Dit betreft de nieuwe unit;
Opzich werkt het allemaal mooi zoals het zou moeten, maar ik merk wel dat er temperatuurschommelingen zijn.
Overdag komt de zon op de woning, en wordt het in de woonkamer aanzienlijk warmer dan dat het in de gang is.
Kan ik dit afvangen met een (draadloze) slimme thermostaat in de woonkamer?
Ik reeds een poging gedaan hier informatie uit op te halen, maar het is me niet geheel duidelijk.
Het uiteindelijke doel wat ik wil bereiken is een zo constant mogelijke temperatuur (en warme voetjes als ik om 07:00 beneden kom).
We hebben de afgelopen maand 100m2 vloerverwarming (opnieuw) laten infrezen (10cm hoh) aangezien de oude installatie uit de jaren 80 kwam.
Er zijn echter een aantal vragen die ik heb en waar ik maar moeilijk antwoord op kan vinden.
Om het e.e.a. iets duidelijker te maken, heb ik een tekening bijgevoegd.
- De thermostaat hangt atm in de gang bij de rode pijl.
- De vloerverwarming verdeelunit (10 groepen) hangt in de garage.
Zowel de woonkamer als de garage zijn voorzien van vloerverwarming.
Het lijkt mij persoonlijk geen logische plek om de thermostaat in de gang op de hangen. De temperatuur zou je volgens mij willen meten in de woonkamer.
Boven stoken we overigens nog op radiatoren, maar deze staan praktisch allemaal dicht.
Dit betreft de nieuwe unit;
Opzich werkt het allemaal mooi zoals het zou moeten, maar ik merk wel dat er temperatuurschommelingen zijn.
Overdag komt de zon op de woning, en wordt het in de woonkamer aanzienlijk warmer dan dat het in de gang is.
Kan ik dit afvangen met een (draadloze) slimme thermostaat in de woonkamer?
Ik reeds een poging gedaan hier informatie uit op te halen, maar het is me niet geheel duidelijk.
Het uiteindelijke doel wat ik wil bereiken is een zo constant mogelijke temperatuur (en warme voetjes als ik om 07:00 beneden kom).
[ Voor 3% gewijzigd door St4ck3r op 01-05-2020 23:34 ]
Try not to become a man of success but a man of value.