Toon posts:

Linux mandrake 8.0 zonder muis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg mijn Logitech Mouseman iFeel Optical niet geinstalleerd onder mandrake.

Ik heb de optie USB met wiel al geprobeerd, maar het mocht niet baten. Iemand een suggestie?

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
andere muis :)

PSN: Houtvlot

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:27
Op maandag 09 juli 2001 17:34 schreef dinges het volgende:
andere muis :)
Das onzin, weet je wel van zo'n ding kost?

Ik heb dezelfde muis alleen zonder iFeel, die werkt perfect onder Mandrake 8.0. Je moet waarschijnlijk ff de goeie instellingen in de XFree86 config file zetten, ik weet niet precies uit m'n hoofd welke dat moeten zijn voor jouw muis. Maar dat is vast wel te vinden denk ik al je ff met google zoekt.

Suc6 ermee

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:27
Ik lees hier dat je eerst in rc.local modprobe hid moet zetten en dat je m daarna als gewone usb wheel muis kunt instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog een newbie, dus hoe moet dat precies?

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kan zijn dat je usb support in je kernel mee moet bakken

Verwijderd

Topicstarter
usb heb ik erbij geinstalleerd

Verwijderd

Lekker behulpzaam zijn we weer :D :P
Op maandag 09 juli 2001 18:21 schreef PCdude2000 het volgende:
Ik ben nog een newbie, dus hoe moet dat precies?
open als root met een texteditor (kies er eentje) het bestand /etc/rc.d/rc.local of /etc/rc.local (ik geloof dat Mandrake /etc/rc.local gebruikt).

Onderaan dit bestand de volgende regel toevoegen: [code]/sbin/modprobe hid[/edit]

Dan kan je met de harddrake ofzo de muis als standaard USB muis zien....

Maaruhh, werkt standaard USB muis zonder wiel niet? Dan kan je dat wieltje later handmatig wel activeren, ik vind Mandrake namelijk zo langzamerhand een ramp qua muizen, ik kreeg zowel mijn logitech als microsoft wheel muizen alleen als standaard PS/2 (zonder wiel) aan de gang, anders crasht de setup en/of doet de muis niks meer.

Verwijderd

het stomme was bij mij dat als ik ijdens de installatie koos voor muis met wiel ging het mis..
en als ik pas na de installatie voor een andere muis koos
werkte het perfect..(logitech optical op ps2 )

Verwijderd

Inderdaad is mandrake de muizen nachtmerrie. Me middelste muisknop is nu in E me 1ste muisknop.
Pagina: 1