Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NAS Synology & Nvidia Shield

Pagina: 1
Acties:
  • 2.137 views

• timster82
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-09 14:39
Hoi,

Ik ben erg blij met mijn nvidia shield en Plex die ik hier op heb draaien. Om alle bestanden die ik heb beter te bewaren zit ik te denken aan een NAS. Nu lees ik echter dat deze geen DTS licentie heeft en dat zou voor mij echt een dealbreaker zijn. Is het dan misschien verstandiger om het geheugen op mijn pc uit te breiden en op deze manier naar de NAS streamen, zodat ik gebruik kan blijven maken van alle audio stromen?

Misschien hebben meer mensen dezelfde opstelling?

Gr. Tim

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10 14:35
Ik gok dat je weinig reactie zal krijgen. Je geeft erg weinig aan.
Ik zou zo maar kunnen zeggen: Doe maar meer geheugen... wij weten niet eens wat je nu hebt. En wat voor een bestanden? Welke NAS?
Welke opstelling? Ajax, PSV, Feyenoord, RKC, NAC, ........
Vragen, vragen, vragen....

• timster82
Opstelling. Al jaren Fc Twente ;-)

Oke, zal proberen iets duidelijker te zijn. Ik stream nu bestanden van mijn PC naar min Nvidia Shield dmv Plex. Nu heb ik idd niet zoveel geheugen op mijn PC om alle films op te slaan. Ik zat dus te dingen om er een NAS tussen te zetten van Synology. Echter lees ik dat deze geen licentie heeft om DTS bestanden door te sturen. Is het dan handig om bijv. 4TB extra geheugen in mijn PC te plaatsen of is een NAS toch handiger?

Hopelijk is dit wat duidelijker?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het is normaal gesproken de media speler welke bepaald wat er wel en niet kan worden afgespeeld/weergegeven. Een NAS werkt dan enkel als bron van je media. Als je een NAS meteen als mediaspeler zou willen gebruiken, dan is het beschikbaar zijn van sommige licenties wel van belang. In jou situatie is je Shield diegene die dat bepaald, en moet je kijken naar wat deze aan afspeelmogelijkheden bezit. DTS lijkt mij geen probleem te zijn voor de Shield.

Testing, one, two ...

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-11 11:43
Als je de Shield gebruikt om je media af te spelen hoef jij je niet druk te maken om DTS of wat dan ook (hij support bijna alles), de NAS fungeert dan simpelweg gewoon als een extra harde schijf.

Dus jij mag zelf de keuze maken of je die extra opslag los in je pc stopt of in de vorm van een NAS.

• timster82
hardware-lover schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:18:
Het is normaal gesproken de media speler welke bepaald wat er wel en niet kan worden afgespeeld/weergegeven. Een NAS werkt dan enkel als bron van je media. Als je een NAS meteen als mediaspeler zou willen gebruiken, dan is het beschikbaar zijn van sommige licenties wel van belang. In jou situatie is je Shield diegene die dat bepaald, en moet je kijken naar wat deze aan afspeelmogelijkheden bezit. DTS lijkt mij geen probleem te zijn voor de Shield.
Thanx. Dan gaan we eens nadenken of het een NAS word of dat ik extra geheugen in mijn pc prik.

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-11 23:22
Hey,

In jouw geval kun je 2 dingen doen:
1. of in plex je setting veranderen zodat je direct streamt naar je shield zodat deze de deconding voor zen rekening neemt, maar qua subtitles enzo heb je grote kans dat die dan toch gaat transcoderen, wat je eigenlijk niet witl.
2. instaleer kodi op je shield, staat gewoon in de appstore. Voeg je netwerklocatie toe in Kodi, dus je SMB share of iets dergelijks en stream de files en laat kodi het decoderen voor zen rekening neem, dan ben je ook flexibel qua subtitles en dergelijke.

Verwijderd

Klopt het dat alleen chromcast werkt met synology DSfile en niet Nvidea Shield.
Ik krijg het tenminste niet voor elkaar. Wat moet ik evt aanpassen.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Verwijderd Het is niet de bedoeling om een ouder topic omhoog te schoppen op het forum. En al helemaal niet wanneer je geen bijdrage levert aan de vraagstelling van de topic-starter maar het topic met een eigen vraag gaat overnemen. Dit topic gaat dus op slot. Wanneer je een eigen topic start; neem eerst even Het algemeen beleid #topicplaatsen door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.