Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 18:30
Hallo iedereen,

Ik heb enkele maanden geleden een FritzBox 7360 v2 via marktplaats gekocht.
Alles getest en leek oké, kort daarna heeft de WiFi het begeven (of dit een verborgen gebrek was laat ik in het midden).

Alles geprobeerd tot de meest drastische stap, een recovery.
Bevestigd door de leverancier dat ik hem onder garantie mag terugsturen voor RMA (5 jaar geldig sinds productiedatum = OK).

Echter...
Heb ik een aankoopbewijs/factuur nodig wat ik dus niet heb.
Is er een goede ziel waarvan ik z'n aankoopbewijs mag gebruiken voor deze terug te sturen (uiteraard na productiedatum, moet ik nog eens terug controleren. Ik meen me te herinneren +- 3 jaar oud)?

Mijn dank is groot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Andermans aankoopbewijs misbruiken is fraude.

Los daarvan, de WiFi op de 7360 was een paar jaar terug al beroerd en verouderd. Je wordt daar anno 2017 echt niet blij van. Is het niet een zinniger idee een modern AP te kopen en de 7360 gewoon modem en misschien ook router te laten zijn?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31
honda4life schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:56:
Hallo iedereen,

Ik heb enkele maanden geleden een FritzBox 7360 v2 via marktplaats gekocht.
Alles getest en leek oké, kort daarna heeft de WiFi het begeven (of dit een verborgen gebrek was laat ik in het midden).

Alles geprobeerd tot de meest drastische stap, een recovery.
Bevestigd door de leverancier dat ik hem onder garantie mag terugsturen voor RMA (5 jaar geldig sinds productiedatum = OK).

Echter...
Heb ik een aankoopbewijs/factuur nodig wat ik dus niet heb.
Is er een goede ziel waarvan ik z'n aankoopbewijs mag gebruiken voor deze terug te sturen (uiteraard na productiedatum, moet ik nog eens terug controleren. Ik meen me te herinneren +- 3 jaar oud)?

Mijn dank is groot
Je wilt dus eigenlijk fraude gaan plegen? En daar iemand ook nog in mede plichtig maken, door die persoon jou zijn factuur te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda4life
Oké, als jullie dat zo beschouwen... doe er dan maar een slotje op.
Het is gewoon dom van me geweest de factuur niet mee te vragen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 09:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Heb je het verkoopbewijs al gevraagd aan de verkoper?
Elektronica kopen via MP.nl is een groot risico.

[ Voor 49% gewijzigd door MedionAkoya op 22-09-2017 11:08 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-10 19:29
dion_b schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:41:
Los daarvan, de WiFi op de 7360 was een paar jaar terug al beroerd en verouderd. Je wordt daar anno 2017 echt niet blij van. Is het niet een zinniger idee een modern AP te kopen en de 7360 gewoon modem en misschien ook router te laten zijn?
Dit. Heel erg dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda4life
Trouwens, ze beweren 5 jaar garantie te geven, ingaande vanaf de productiedatum.
Niet de verkoopdatum. Fraude... is dus groot uitgedrukt. Of het helemaal correct is dat is natuurlijk een andere vraag.

Waarom ze een aankoopbewijs willen, is omdat promomateriaal en testtoestellen niet in aanmerking komen.
Je kan er wel zeker van zijn dat dit een toestel van een provider is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De fabriek maakt een apparaat op bv. 3 mei. Deze wordt op 4 mei naar leveranciers (lees: webwinkels) geleverd. Daar blijft het apparaat 1 jaar liggen. Pas een jaar later wordt deze verkocht aan jou.

Voor JOU gaat de 5 jaar in vanaf aankoop. Maar als je de bon kwijt bent, dan geldt de fabrikage datum, en dat is 3 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

honda4life schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:38:
Trouwens, ze beweren 5 jaar garantie te geven, ingaande vanaf de productiedatum.
Niet de verkoopdatum. Fraude... is dus groot uitgedrukt. Of het helemaal correct is dat is natuurlijk een andere vraag.
Fraude is helemaal niet groot uitgedrukt. Zolang het aankoopbewijs niet hoort bij jouw apparaat en je dat bewijs gebruikt om enig voordeel te halen, is het fraude, ongeacht waar de jouwe vandaan komt, ongeacht welke voorwaarden wel of niet gegolden zouden hebben als je wel een aankoopbewijs ervoor gehad zou hebben.

Jij hebt iets overgekocht zonder aankoopbewijs, waarom is dat het probleem van de fabrikant? Wees eerlijk en neem zelf verantwoordelijkheid.

Je zou trouwens als Tweaker ook kunnen kijken wat er mis is, het apparaat openschroeven en beginnen troubleshooten. Of - zoals ik al aangaf - good riddance roepen tegen de beroerde WiFi van dat apparaat en gewoon zorgen voor fatsoenlijke WiFi los ervan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 04:23

Blokker_1999

Full steam ahead

Vele verkopers zetten trouwens al jaren serienummers van producten op hun facturen. Daar ben je dus ook al niets mee.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 10:51
Tja... een faktuur van iemand (mis)bruiken om de garantie te claimen is niet de bedoeling.

Als de verkopende partij geen bon (meer) heeft, of niet alsnog kan/wil overhandigen en de fabrikant geen claim op basis van serienr accepteert houd het gewoon helaas op.

Los daarvan ben ik het eens met Dion_B. De wifi van dat ding (2.4-only) is dermate oud dat een los accesspointje (wat niet veel duurder is dan de verzendkosten van die Fritzbox) al gelijkwaardig is.
En beter: Koop een dual band ding met de hele handel erin, dan ben je met 50 eur ofzo al klaar en weer up-to-date
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.