Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-06 22:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik heb een Wiko Rainbow Jam met Android 5.1. Ik de email van mijn xs4all account geconfigureerd en dat werkt (al jaren) meestal probleemloos, maar soms blijft er een mail in het Postvak UIT hangen en er lijkt geen enkele mogelijkheid te zijn om te forceren dat die mail verstuurd wordt.
Het lijkt voor te komen als ik een mail verstuur als ik wel al verbonden ben met de wifi op het werk, maar dat nog niet heb bevestigd (ik krijg daar altijd een "login" scherm waar ik accoord moet gaan met de voorwaarden).

Het punt is dus dat er een mail in het Postvak UIT zit en er lijkt geen mogelijkheid te zijn om die te versturen. Ik heb gezocht naar dit probleem en er worden oplossingen gegeven als "de mail openen en opnieuw sturen", maar de optie om een mail opnieuw te versturen is er niet. De enige opties die er zijn als ik de mail in het postvak uit open is is de mail verwijderen zijn verwijderen, terug naar het postvak uit en afdrukken.

Dus de enige mogelijkheid lijkt te zijn de mail te verwijderen en nog een keer te maken. Zelfs de mail kopieren kan niet.
Is dat echt zo? Is er echt geen mogelijkheid om de mail toch te versturen?

Signatures zijn voor boomers.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Waarschijnlijk is het geblokkeerd op je werk-wifi. Is bij ons ook zo, pop3 van 3rd parties werkt niet op ons netwerk.

Even wifi uit en hij gaat er naar alle waarschijnlijkheid uit via je 3/4g netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-06 22:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Nee, als ik wel de wifi bevestigd heb dan is mailen geen probleem. Gaat ook al jaren goed, IMAP en SNMP is geen probleem via die verbinding. Alleen op het moment dat ik de wifi nog niet bevestigd heb en dan een mail stuur blijft hij hangen.
Wifi uitschakelen op het moment dat de mail in het postvak uit zit zorgt er ook niet voor dat hij dan wel verzonden wordt. Het probleem is echt dat er blijkbaar geen optie is om een mail die blijft hangen te versturen.

[edit]
Hmm. Ik denk dat ik een dirty workaround heb gevonden: als ik daarna nog een mail verstuur wordt de mail die blijft hangen ook verstuurd. Maar goed, dat is niet echt een nette oplossing.

[ Voor 17% gewijzigd door Maasluip op 22-09-2017 08:56 ]

Signatures zijn voor boomers.