Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies Ryzen 7 Build

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga het voornamelijk gebruiken voor school (Web en Game Development) en Gamen (Voornamelijk Next-Gen games) en dit wil ik minimaal met 60fps op 1080p spelen. Verder bewerk ik soms ook foto’s en video’s.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Nu wil ik hooguit nog €750 erboven gaan besteden. Exclusief randapparatuur.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
CPU: Ryzen 1800x | GPU: Asus Strix GTX1070 OC | RAM: Corsair Vengeance LPX 2x8 (3200MHz) | Samsung 850 EVO 250GB & WD Blue 2TB HDD

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimale ruimte voor 1 M.2, 2 SSD en 2 HDD en extra PCI-sloten voor een Netwerk- en Geluidskaart. Verder weet ik niet of ik in de toekomst een 2de GPU nodig zal hebben, dus misschien daar ook nog ruimte voor.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In het moederbord wil ik eigenlijk al de beste geluidskwaliteit hebben dat de geluidskaart misschien niet eens nodig is. Verder wil ik natuurlijk dat die zo stil, koel en energiebewust mogelijk is. De temperatuur gaat wel boven geluid en energieverbruik. Verder maakt de grootte en het uiterlijk mij niet heel veel uit. Ik heb alleen wel al een GPU met RGB, dus is opzich wel leuk als dat geshowcased word, maar dit is geen must.

Ga je overklokken?
Zolang dit niet nodig is denk ik het niet, maar ik sta er wel voor open, dus zou er wel de mogelijkheid voor willen hebben.

Wat verwacht je van ons?
Door al die bomen zie ik het bos niet meer zo goed, dus ik heb hieronder een moederbord, CPU-fan en een PSU die ik denk te willen gaan halen, maar ik twijfel heel erg bij deze dingen. Ik ben eigenlijk iemand die gelijk het beste wil halen, maar weet niet zo goed of het eigenlijk wel nodig is. Ook weet ik niet wat voor soort Case ik moet halen. Dus ik hoop dat jullie me een beetje in de richting kunnen duwen en dat ik dan nog de laatste dingetjes kan bestellen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Prime X370-Pro€ 139,95€ 139,95
1Noctua NH-D15 SE-AM4€ 80,95€ 80,95
1Corsair RM550x Zwart€ 87,95€ 87,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 308,85

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
Dit is wel het beste moederbord wat je kunt krijgen voor AM4, met een '' Surpreme FX geluidschip, maar ook gelijk de duurste:
pricewatch: Asus ROG Crosshair VI Extreme
De rest heeft allemaal '' Realtek ALC1220 '' of soortgelijk als geluidschip aan boord wat voor de meesten meer als voldoende zal zijn maar niet voldoet aan jouw eis om het beste te hebben.
In het verleden waren de Supreme FX geluidschips van Asus ook gewoon Realtek chips maar dan met speciale software van Asus.
Dat zou hier ook weer het geval kunnen zijn maar Asus geeft hier net als vroeger geen informatie over.
Wel zie ik nu dat de '' Supreme FX '' in dit moederbord de '' SupremeFX S1220 '' word genoemd, heel toevallig heeft de Realtek chipset in andere moederborden ook '' 1220 '' in hun naam.

Wat dus het beste is lijkt mij om een goedkoper moederbord te nemen met een dedicated geluidskaart.
Ik zou voor pricewatch: MSI X370 Gaming Plus of pricewatch: Asus Prime X370-Pro
Eventueel zou je natuurlijk alsnog voor pricewatch: Asus ROG Crosshair VI Extreme gaan omdat je een vrij groot budget hebt en omdat je graag het beste wilt.

De Noctua koeler is wel de beste luchtkoeler die je kunt krijgen maar een pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition zal het ook uitstekend doen.

Qua voeding zou je beter voor deze kunnen gaan: pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
of pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Platinum als platinum versie ( hogere energie efficiëntie ).
Wil je ook nog in de toekomst een 2e videokaart toevoegen dan heb je wel meer dan 550 watt nodig zoals:

pricewatch: Seasonic Focus Plus 750 Platinum
pricewatch: Seasonic Prime Platinum 750W
pricewatch: Seasonic Platinum Series 860 Watt
pricewatch: Corsair AX860i

Het zijn allemaal goede voedingen maar als je er meer geld voor over hebt kun je voor de duurdere gaan.
De Corsair ax860i is ook algeheel net iets energie efficiënter dan de anderen en d.m.v. een usb kabel kun je data uitlezen zoals je stroomgebruik en laten weergeven via speciale software op je computer.

De geluidskaart mag iemand anders zoeken, weet daar niet genoeg over om daar een goed advies over te geven :P

Als je voor de beste onderdelen gaat:

pricewatch: Asus ROG Crosshair VI Extreme
pricewatch: Noctua NH-D15 SE-AM4
pricewatch: Corsair AX860i

Heb je nog steeds €120 - €130 over voor een geluidskaart om binnen je budget te blijven.

In vino veritas, in aqua sanitas

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
@JohanNL Supreme FX is ook niks anders dan een ALC 1220 maar dan een beetje getweaked door Asus. Het marketing naampje is leuk, maar zoveel betekent het niet. Wel is de isolatie van de geluids chip op Asus moederborden meestal goed, wat betekent dat je de elektrische ruis van je moederbord niet zo hoort. Overigens is een ALC1220 gewoon de meest recente high end geluidschip van realtek, veel beter ga je niet vinden behalve dan dit aangepaste ding van Asus.
De X370 pro is eigenlijk al gewoon prima voor de needs van meneer als ik het zo hoor.

Ik zou 2 videokaarten maar gewoon vermijden en gewoon upgraden naar een snellere enkele videokaart wanneer nodig. Multi GPU was jaren geleden eigenlijk al niet aan te raden en noem me paranoide maar multi GPU optimalisatie lijkt de laatste jaren alleen maar af te nemen.
Je kan dus prima wegkomen met een 550 watt voeding.
pricewatch: Corsair RM550x Zwart
Persoonlijke favoriet van mij en algemeen erg goed aangeschreven voeding.
200 euro tegen een voeding aangooien lijkt me niet zo handig. Het levert weinig op. 80plus Gold is efficient genoeg. Platinum en Titanium zijn meer voor de enthusiasts die graag overkill hardware hebben omdat het hobby is. RMx voedingen komen met 10 jaar garantie, Corsair heeft dus vertrouwen in die dingen.
Mocht je echt een highend voeding willen for the fun of it, dan is de Seasonic Prime Titanium series een optie. Weinig voedingen die tegen die dingen opkunnen.
pricewatch: Seasonic Prime 650W Titanium

Overigens weet ik niet welke behuizing je hebt, maar ik zou even checken of hij voldoende hoogte heeft voor een koeler zo groot als de NH D15.

Edit; Lees net dat je nog geen behuizing hebt.
pricewatch: Fractal Design Meshify C
Glasplaat, Mesh voorkant voor airflow, plek voor 2 HDD's en 3 SSD's. (en dan heb je ook nog plek voor m.2's op je mobo) Meer drive bays heb je eigenlijk niet nodig in je kast vind ik. Als je meer opslag wil is NAS op gegeven moment handiger dan 3 spinnende drives in je build. Je hebt toch niet al die data tegelijk nodig en aangezien je thuisnetwerk gigabit is zijn de transferspeeds vanaf je NAS nieteens slecht mocht je even wat nodig hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door youridv1 op 22-09-2017 07:52 ]