Aftermarket 'Airplay only' autoradio

Pagina: 1
Acties:

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 19:11
Een poos geleden heb ik een Golf 6 gekocht. Hier zat zo'n simpele radio/CD unit in (RCD310 zo uit mijn hoofd?). Deze had ik direct al vervangen door de 1DIN radio uit mijn vorige auto zodat ik in ieder geval via A2DP Spotify van mijn iPhone kon streamen en ik een carkit had. Kort daarna heb ik dit vervangen voor een (achteraf veel te dure) Android autoradio. Hier loop ik me echter in steeds grotere mate aan te irriteren. Zijn verschillende redenen voor, maar hierdoor vroeg ik me af :

Bestaat er zoiets simpels als een 'Airplay only' unit? Wat ik daarmee bedoel is dus uiteraard een apparaat met een touchscreen (6-8" zijn die vaak?) maar niet met Android erop of een of andere half-half 'smart' radio, maar gewoon een apparaat die alleen een 'airplay slave' is. Zodoende zou ik dus ook niet voor allerlei 'fancy' dingen betalen zoals een TV tuner en apps en navigatie en weet ik het wat allemaal, want dat doe ik dan gewoon allemaal via mijn telefoon.

Een iets 'geavanceerdere' variant hierop zou een unit kunnen zijn die ook een carkit functionaliteit heeft en bijvoorbeeld ook de stuurwielbediening herkent. Er zijn natuurlijk tal van mogelijkheden / varianten.

Ik zou graag eens enkele van deze opties naast elkaar willen leggen om prijs en features te kunnen vergelijken.
Heeft iemand suggesties waar ik hiervoor zou kunnen kijken? Op eBay eindig je vaak bij gewoon UI-technisch lelijke dingen of van die Android units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat wil je er nou exact mee? Muziek vanaf je telefoon weergeven, radio en carkit?
Dat had je met die radio uit je vorige auto al, dus wat was daar het probleem?

Persoonlijk zou ik de RCD teugzetten, Parrot carkit er in, en een kabeltje van je telefoon naar de aux van die RCD. Kun je alleen je telefoon niet vanaf je stuur bedienen.

Wat je ook nog bij de dealer zou kunnen vragen is of er voor die RCD een aansluitkabel is voor bediening van een iPod of iPhone. Kon in mijn Audi 8P destijds wel namelijk. Ging dan via de headunit (want geen stuurbediening).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-10 13:29
Airplay, is dat niet gewoon bluetooth? Een autoradio van een paar tientjes heeft dat gewoon tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 19:11
Ik zal wat meer verhelderen, het gaat er mij om dat ik op een (relatief groot) display in mijn auto zaken als navigatie, spotify, flitsmeister, etc kan gebruiken. Nu dacht ik dat te kunnem bereiken met een Android autoradio, maar deze is enorm traag. Zit dan zogenaamd een 1,6Ghz quadcore in met maar 1gb ram, maar ding is zo traag als stront. En toen bedacht ik me, ik hèb al spotify flitsmeister google maps etc op mijn telefoon, dus het zou in principe ook prima zijn als de radio unit als het ware een 'extern display' is van mijn telefoon, die dan uiteraard wel de speakers van de auto kan aansturen.

Alleen een 1DIN radio met a2dp ondersteuning en een carkit kan, maar dan moet ik dus mijn telefoon (niet zo'n hele grote, de iPhone SE) in een houder op mijn dashboard of raam moeten plakken. Dat vind ik toch wat minder fijn (en fancy, toegegeven) dan een mooie unit verwerkt in het dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Dan had je de versie moeten kopen met octacore en 2gb geheugen, die zijn wel snel :P Verder kan je op die Android radio's ook je Apple mirroren :P
Verder, eerste hit op google:
https://www.autoradiostor...248995/apple-carplay.html

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:34

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Een autoradio met bluetooth kan toch alles wat je wilt?. Ik krijg flitsmeister meldingen gewoon door op de autoradio (bmw navi professional), spotify kan ik gewoon streamen (incl coverart) etc etc. Zoiets werkte zelfs prima op de (ex) Ford Ka van mijn moeder uit 2009. Dan wel zonder coverart en weergave van track, maargoed als je een fatsoenlijke playlist selecteer lijkt me dat geen issue.

Wat je eigenlijk wilt is de uitgebreidere versie van VW zelf volgens mij ;).

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:06
Het gaat misschien wat verder dan AirPlay, maar kijk eens naar Apple CarPlay.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
cornelisprul schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 08:31:
Het gaat misschien wat verder dan AirPlay, maar kijk eens naar Apple CarPlay.
Ik heb dat in m’n auto en gebruik het nooit. Wat een flut feature. Het biedt echt weinig meerwaarde.

Als je AirPlay Mirroring bedoeld (dat je het beeld deelt), vraag ik mij af wat je eraan hebt. Je beeld delen zorgt er niet voor dat je via dat beeld kan bedienen. Als je AirPlay audio bedoeld (het vroegere AirTunes) raad ik je dit af. Dit is bedoeld voor in de huiskamer via WiFi. In de auto werkt Bluetooth veel eenvoudiger.

🌞🍃

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:06
Ik bedoelde echt Apple CarPlay. De functionaliteit waarbij je autoradio in een beperkte en anders vormgeven vorm je scherm (inclusief aansturing) overneemt. Ik ben vooral wel benieuwd waarom je het een flutfeature vindt.

AirPlay (voorheen AirTunes) is inderdaad wat beperkt voor in de auto. Dit is inderdaad vooral voor in huis handig.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Daffie schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:22:
Ik zal wat meer verhelderen, het gaat er mij om dat ik op een (relatief groot) display in mijn auto zaken als navigatie, spotify, flitsmeister, etc kan gebruiken. Nu dacht ik dat te kunnem bereiken met een Android autoradio, maar deze is enorm traag. Zit dan zogenaamd een 1,6Ghz quadcore in met maar 1gb ram, maar ding is zo traag als stront. En toen bedacht ik me, ik hèb al spotify flitsmeister google maps etc op mijn telefoon, dus het zou in principe ook prima zijn als de radio unit als het ware een 'extern display' is van mijn telefoon, die dan uiteraard wel de speakers van de auto kan aansturen.

Alleen een 1DIN radio met a2dp ondersteuning en een carkit kan, maar dan moet ik dus mijn telefoon (niet zo'n hele grote, de iPhone SE) in een houder op mijn dashboard of raam moeten plakken. Dat vind ik toch wat minder fijn (en fancy, toegegeven) dan een mooie unit verwerkt in het dashboard.
Pioneer Avic ondersteunt vanaf zijn 2016 lijn Spotify. Dan heb je navi, spotify, the works en een goede headunit. Is wel 2 DIN volgens mij. Heb je alleen nog flitsmeister op je telefoon nodig maar die kun je ook zo instellen dat ie start bij verbinden met BT.
Plus die AVIC's zijn ff een stukje beter dan het standaard VAG audio spul :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:23
Zelf gebruik ik in mijn VW Polo (2017) ook Apple Carplay, dat werkt prima, maar is wel erg gelimiteerd. Navigatie kan bijvoorbeeld alleen via Apple Maps. Alhoewel dat voor mij prima bevalt, vond ik het in eerste instantie jammer dat ik niet de TomTom app kon gebruiken via CarPlay. Spotify wordt wel gewoon ondersteund. Flitsmeister niet.

Kortom; je zit wel aan een aantal beperkingen vast. Ik snap dat je telefoon los aan je dashboard plakken minder fancy is dan een ingebouwde unit, echter lijkt mij dit met jouw wensen toch de meest praktische oplossing.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Pagina: 1