Mijn vraag
...Dag tweakers, ik wil mijn eerste ''gamepc'' zelf gaan bouwen en zou graag jullie mening en tips willen horen. Ik ben geen super ict man, maar mijn huidige pc is denk ik ongeveer 5jaar oud en daar heb ik zelf wel het een en ander in verranderd. Denk hierbij aan harde schrijven, videokaarten en ram geheugen. Ik heb mij zelf wel verdiept in wat ik allemaal nodig zou hebben maar weet niet of dit de perfecte match is. Wat ik voornamelijk ermee wil gaan doen is gamen op 1080p. Wat ik uit mijn huidige pc wil meenemen zijn de harde schrijvenen mijn onlangs gekochte gtx1060 videokaart. Ik weet dat ik niet alles op ultra kan spelen maar dat is ook geen vereiste voor mij.
Dit heb ik bij elkaar gezocht en lijkt mij wel wat:
Van voedingen heb ik totaal geen verstand dus als dat goedkoper kan dan hoor ik dat graag. Verder heb ik gekozen voor ryzen omdat dat simpelweg gewoon goedkoper is. Toch twijfel ik of ik niet voor de ryzen 7 1700 moet gaan met oog op een langere termijn.
Mijn vraag aan jullie is of dit een goede configuratie is om lekker mee te gamen. Mijn budget momenteel ligt dus rond de 600euro, hoger voor bijvoorbeeld de ryzen 7 is nog wel te overwegen.
momenteel bezit ik:
Maar dan met betere ssd hdd en 16gb ram en de gtx1060.
Ik neem aan dat de conf die ik in gedachte heb een hele verbetering is.
Graag hoor ik jullie meningen en eventuele verbetertips.
Mijn dank is alvast groot!
...Dag tweakers, ik wil mijn eerste ''gamepc'' zelf gaan bouwen en zou graag jullie mening en tips willen horen. Ik ben geen super ict man, maar mijn huidige pc is denk ik ongeveer 5jaar oud en daar heb ik zelf wel het een en ander in verranderd. Denk hierbij aan harde schrijven, videokaarten en ram geheugen. Ik heb mij zelf wel verdiept in wat ik allemaal nodig zou hebben maar weet niet of dit de perfecte match is. Wat ik voornamelijk ermee wil gaan doen is gamen op 1080p. Wat ik uit mijn huidige pc wil meenemen zijn de harde schrijvenen mijn onlangs gekochte gtx1060 videokaart. Ik weet dat ik niet alles op ultra kan spelen maar dat is ook geen vereiste voor mij.
Dit heb ik bij elkaar gezocht en lijkt mij wel wat:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 200,95 | € 200,95 |
| 1 | MSI B350 Gaming Pro Carbon | € 120,95 | € 120,95 |
| 1 | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 141,95 | € 141,95 |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 87,95 | € 87,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 617,75 | |
Van voedingen heb ik totaal geen verstand dus als dat goedkoper kan dan hoor ik dat graag. Verder heb ik gekozen voor ryzen omdat dat simpelweg gewoon goedkoper is. Toch twijfel ik of ik niet voor de ryzen 7 1700 moet gaan met oog op een langere termijn.
Mijn vraag aan jullie is of dit een goede configuratie is om lekker mee te gamen. Mijn budget momenteel ligt dus rond de 600euro, hoger voor bijvoorbeeld de ryzen 7 is nog wel te overwegen.
momenteel bezit ik:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Acer Aspire Predator G3620 (DT.SJPEH.039) | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Maar dan met betere ssd hdd en 16gb ram en de gtx1060.
Ik neem aan dat de conf die ik in gedachte heb een hele verbetering is.
Graag hoor ik jullie meningen en eventuele verbetertips.
Mijn dank is alvast groot!
<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>