Vraag

Anoniem: 973831

Topicstarter
Dag iedereen!

Voor mijn grafische studies plan ik een nieuwe macbook te kopen (momenteel een nogal trage macbook 13").
Ik heb veel opzoekwerk gedaan maar blijf twijfelen over technische specificaties waar ik niet veel van af weet. :?

Ik pas een Macbook pro 13" aan naar mijn wensen maar deze komt dan dicht bij de prijs van een instap 15", graag wou ik even weten of de verschillen groot zijn tussen volgende specificaties. M.a.w, ga ik het verschil echt merken in de praktijk?
(Goed om te weten, ik ga hem de komende 4 jaar gebruiken voor o.a. Adobe programma's (Ps/Ai/Id/Br/Ae), coding en ander werk.)

3,5‑GHz dual‑core Intel Core i7‑processor van de 7e generatie, Turbo Boost tot 4,0 GHz (13") VS 2,8‑GHz quad‑core Intel Core i7-processor van de 7e generatie, Turbo Boost tot 3,8 GHz (15").

Intel Iris Plus Graphics 650 (13") VS Radeon Pro 555 met 2 GB geheugen OF Radeon Pro 560 met 4 GB geheugen (15").

8 GB 2133-MHz LPDDR3-geheugen VS 16 GB 2133-MHz LPDDR3-geheugen.

Alvast bedankt voor de hulp!
Lucas

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:00

g0tanks

Moderator CSA
Is links of rechts nou de geupgrade 13"?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Topicstarter
Links, en het geheugen (laatste) is vast 16 GB bij de 15" en optioneel bij de 13"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06 21:39
Ik merk uit vraag dat je voorkeur naar de de 13" gaat ?!
is dit vanwege de prijs; of form-factor (LxBxH) en gewicht ; of iets anders ?

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meirnoordermeer
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
Ga je grafische programma’s gebruiken en heb je het geld: 15”. Ik heb zelf een 13” uit 2013 en 2015 gehad en op zich zijn de 13 inch MacBooks voldoende snel voor de meest gamgbare taken, maar toch merkte ik dat ik soms net dat beetje extra power miste. Het is ook niet alleen de videokaart die beter is, je hebt in de 15” ook een quad core cpu en dat ga je in vrijwel alles echt merken.

De nieuwe 15” is overigens ook zo licht dat je het nauwelijks gaat merken dat je m in je tas hebt zitten (spreek uit eigen ervaring). Het enige wat je moet overwegen is de prijs, maar aangezien je zelf ook al zag dat de 13” met een paar upgrades erg duur wordt denk ik dat je net zo goed de 15” kan nemen. Dan heb je de komende 4 jaar zeker weten een laptop die naar je eisen presteert.

Topicstarter
@Teunis Goh, dit komt eerder door de prijs. Vandaar dat ik wou weten of het het echt waard is om een duurder model aan te schaffen.

@meirnoordermeer Bedankt voor je uitgebreide uitleg, misschien heb je wel gelijk en moet ik gewoon nu net dat ietsje meer investeren. 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meirnoordermeer
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
Anoniem: 973831 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:40:
@Teunis Goh, dit komt eerder door de prijs. Vandaar dat ik wou weten of het het echt waard is om een duurder model aan te schaffen.

@meirnoordermeer Bedankt voor je uitgebreide uitleg, misschien heb je wel gelijk en moet ik gewoon nu net dat ietsje meer investeren. 😀
Ik denk dat je moet afwegen waarin je investeert. De 13 inch upgraden tot die specs is het eigenlijk niet waard, want je krijgt niet heel veel betere performance dan de i5'jes terwijl je er wel voor betaalt. Als je dus toch al veel geld uit gaat geven dan kan je net zo goed de 15 inch nemen voor echt goede specs, of er dus voor kiezen om een wat goedkopere 13 inch te nemen (meer waar voor je geld).

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-06 11:06

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kijk ook zeker naar een eerdere versie Retina 15” tweedehands als je budget in de knel raakt. Behalve de grafische kaart (met name voor 3D werk), waar veel vooruitgang is gemaakt, zijn die nog steeds courant.

Meer waardevast en dan gewoon lekker doorsparen voor na je studie als je zakelijk kunt investeren.

[ Voor 19% gewijzigd door mr.paaJ op 23-09-2017 21:31 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 958623

ik heb voor mijn eigen grafische studie een macbook pro 15" aangeschaft en het bevalt me prima, imo is 15 inch wel het minimum, want zelfs nu heb ik heel af en toe nog moeite om bepaalde detail's goed te zien. voor de rest is de extra power wel handig voor 3d werk, al zou je dat op een grafische opleiding niet super veel doen.

mr.paaJ heeft ook een goed punt, als je de ultra handige touchbar kan missen (ja hij is echt handig, het is niet alleen een gimmick) is de vorige generatie ook een goede keus als je met je budget in de knel komt. maar als je het geld ervoor over hebt, ball out en koop iets wat de volgende 7 jaar meegaat.
Pagina: 1