Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goedkope PC max 250€

Pagina: 1
Acties:

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-11 20:28
Beste Tweakers,

Voor mijn moeder ben ik op zoek naar componenten om een goedkope PC voor thuiswerken compleet te maken.

Thuiswerken wordt gedaan met een remote desktop via citrix dus haar eigen pc hoeft niet al te veel werk te verzetten.

Toetsenbord, Muis, 2 Monitoren, SSD, Windows 10 zijn al in bezit en hoeven dus niet aangeschaft te worden.

De componenten bij elkaar mogen ongeveer €250 kosten, iets duurder mag wel maar alleen als het echt nut heeft om voor een component meer uit te geven.

Wat ik zelf al heb samengesteld is het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G3930 Boxed€ 35,55€ 35,55
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 49,-€ 49,-
1Cooler Master Elite 342€ 29,15€ 29,15
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 70,95€ 70,95
1Corsair VS350€ 32,97€ 32,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 217,62

De daadwerkelijke kosten bij Azerty zijn nu € 242 (Hier wil ik graag alles in 1x bestellen).

Graag zou ik jullie input/advies willen hebben of er nog iets te verbeteren valt.

Alvast bedankt!

Groet Cowa

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Hele pc, schopje naar DAA.

• JohanNL
  • Laatst online: 21:31
Ik zou voor dit moederbord gaan pricewatch: MSI B250M PRO-VD
Omdat je de nieuwere Kaby lake processor hebt gekozen en dit moederbord er hoe dan ook compatibel mee is.
Het andere moederbord heeft nog een oudere chipset die stampt uit het Sky lake tijdperk en zonder een bios update geen Kaby lake processoren ondersteunt.
Nu mag je er wel van uit gaan dat een van de nieuwste bios-firmware erop staat maar is daar geen garantie voor.
Als de bios die de nieuwere kaby lake processoren ondersteunt er niet op staat gaat je systeem niet werken i.c.m. met die processor die je hebt gekozen.
Daarnaast heeft hij wat meer aansluitingen wat misschien voor in de toekomst nog handig kan zijn en kost hij maar €15.- extra.

8GB Ram geheugen is niet nodig voor de doeleinden waar de computer voor gebruikt gaat worden.
4GB kan ook prima pricewatch: Adata AD4U2400W4G17-S

Zoiets als:

pricewatch: Shuttle XPC Nano NC02U
of pricewatch: Gigabyte BRIX GB-BPCE-3350C

+

https://azerty.nl/product...24704/valueram-ddr3l-4-gb

Is ook een goede mogelijkheid

In vino veritas, in aqua sanitas

• Cowamundo
  • Laatst online: 18-11 20:28
Excuus.

@JohanNL

Bedankt voor je reactie, ik heb het moederbord aangepast naar jouw advies bord.

Die shuttle en brix zijn inderdaad een optie maar bied (vind ik) te weinig upgrade mogelijkheden voor in de toekomst.

• JohanNL
  • Laatst online: 21:31
Cowamundo schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:04:
[...]

Excuus.

@JohanNL

Bedankt voor je reactie, ik heb het moederbord aangepast naar jouw advies bord.

Die shuttle en brix zijn inderdaad een optie maar bied (vind ik) te weinig upgrade mogelijkheden voor in de toekomst.
De shuttle en de brix zijn inderdaad niet makkelijk te upgraden op het RAM geheugen en de SSD na.
Wel is het voordeel dat ze erg compact zijn en je heel makkelijk door enkel het RAM en de SSD in te bouwen een volledig werkend systeem hebt.
Als je dat alsnog niet handig lijkt dan zou ik gaan voor de build die je nu hebt gekozen i.c.m. het MSI B250 bord.
Eventueel kun je nog voor een andere kast zoeken als je een andere mooier vind.
De kast is een onderdeel die je algeheel niet hoeft te vervangen in de toekomst, je kunt er gewoon nieuwere onderdelen later instoppen zolang je er een beetje netjes mee omgaat.

Succes!

In vino veritas, in aqua sanitas

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Waarom niet voor een NUC gaan? Compact en alles in 1 oplossing. Het enig wat je moet aanschaffen is RAM gezien de componenten die je al hebt:

pricewatch: Intel NUC NUC5i3RYH
Pagina: 1