Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe build komt niet aan internet

Pagina: 1
Acties:

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:42
Hi,

Ik heb een nieuwe PC in elkaar gezet. Met het volgende moederboord: Asrock B350 pro4.

Ik krijg de melding: Unidentified network, no internet acces.

De kabel doet het want mij laptop pakt het internet zo op.

Drivers heb ik geinstalleerd, gedeinstalleerd, via device manager geprobeerd. Ik word er helemaal gek van.

Heeft iemand hier enig idee of bij W10 er bepaalde settings zijn die dit veroorzaken?

Alvast bedankt!

Bull3t

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52

lier

MikroTik nerd

Welke drivers heb je gebruikt?
Welke netwerkkaart zit er precies in?
Wat geeft device manager aan bij netwerkkaart en staan er nog gele uitroeptekens?
Heb je de overige drivers van dit moederbord (ook) geïnstalleerd?
Kan je hier nog een ipconfig willen posten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• bulletproof93
lier schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:04:
Welke drivers heb je gebruikt?
Welke netwerkkaart zit er precies in?
Wat geeft device manager aan bij netwerkkaart en staan er nog gele uitroeptekens?
Heb je de overige drivers van dit moederbord (ook) geïnstalleerd?
Kan je hier nog een ipconfig willen posten?
- Ik heb de drivers van de website van Asrock gebruikt, direct van realtek ook.

-Realtek RTL8111GR

- Hij heeft gewoon het volgende: Realtek PCIe GBE family controller

- Ja alle

- https://imgur.com/a/rV2sl

Edit: Ik heb trouwens al geprobeerd een statisch ip te gebruiken maar ook zonder succes, of ik doe iets verkeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door bulletproof93 op 21-09-2017 20:22 ]

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:54

TF

bla bla

Krijgt geen ip adres. Waar komt je kabel op uit? Het modem?

• bulletproof93
TF schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:23:
Krijgt geen ip adres. Waar komt je kabel op uit? Het modem?
Kabel komt van een router waarvan de kabel van een andere router komt. Kabel werkt gewoon goed, met laptop getest. Ook direct van eerste router getest.

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:54

TF

bla bla

Welk ip adres heeft je laptop als de kabel erin zit? (Laptop op een kabel? Weet je zeker dat hij geen wifi connectie heeft die je om de tuin kan leiden)

• bulletproof93
TF schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:32:
Welk ip adres heeft je laptop als de kabel erin zit? (Laptop op een kabel? Weet je zeker dat hij geen wifi connectie heeft die je om de tuin kan leiden)
Ik heb toen expliciet het wifi uit gedaan, ik heb het zo net nogmaals geprobeerd en hij werkte perfect. Dus het ligt aan de computer.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-11 19:24
Nou, dat is wel kort door de bocht. Het kan ook aan je modem of één van je routers (beveiliging) of de kabel liggen. Hell, wie weet druk je de kabel er niet ver genoeg in, bijvoorbeeld.

Anyways, verbind je computer eens met een kabel direct op je modem (er van uit gaande dat je modem niet in bridge-mode staat)

• bulletproof93
zetje01 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:41:
Nou, dat is wel kort door de bocht. Het kan ook aan je modem of één van je routers (beveiliging) of de kabel liggen. Hell, wie weet druk je de kabel er niet ver genoeg in, bijvoorbeeld.

Anyways, verbind je computer eens met een kabel direct op je modem (er van uit gaande dat je modem niet in bridge-mode staat)
Dat heb ik al gedaan, maar als hij op een andere pc gewoon werkt dan maakt dat toch niet uit?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-11 19:24
Nee, ik schrijf: plug je computer direct op het modem.

• bulletproof93
zetje01 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:44:
Nee, ik schrijf: plug je computer direct op het modem.
Ik begrijp wat je bedoelt, het modem is een gecombineerde modem/router. Er gaat een dsl kabel in via de modem komt dus ook wifi. Er gaat een kabel van een van de poorten naar mijn kamer waar de router staat. Daarvan gaat de kabel weer naar mijn pc. De lange kabel heb ik direct op mijn pc aangesloten, directer kan het niet.

• bulletproof93
Ook een leuk weetje: De bios komt wel het internet in dus het ligt aan de windows instellingen. Net de bios geflashed via het internet in de bios, dus de connectie is er wel.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:56

Zorian

What the fox?

Preferred IP hm?
Rechtsklik eens op de netwerkadapter, Eigenschappen, dubbelklik op Internet Protocol versie 4 (TCP/IP), wat krijg je dan? Dit moet er zo uitzien:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r05GUZ8.png

Daarnaast, post eens wat je in die vakken hebt ingevuld toen je een statisch IP toewees. Doe tevens even een ipconfig /all van een werkende computer, samen met die van de niet-werkende.

[ Voor 30% gewijzigd door Zorian op 21-09-2017 20:58 ]

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Als er helemaal geen leds branden is de netwerkkaart gewoon kapot

• Zorian

Zorian

What the fox?

Zeropaid schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:00:
Beetje erg kort door de bocht.
Als de lampjes al niet branden kan het ook nog 1 van de volgende dingen zijn:
-Kapotte kabel
-Niet aangesloten aan andere kant
-Stekker niet goed erin bij PC
-Driver probleem

Om maar wat te noemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 21-09-2017 21:01 ]

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

- Je hebt geen default gateway ingevuld, althans ipconfig toont er geen, is dat bewust?

- Verandert er iets als je de snelheid vastzet op bijv. 1GB/s of 100MB/s full duplex?

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

• Zorian

Zorian

What the fox?

enigmafan schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:06:
- Je hebt geen default gateway ingevuld, althans ipconfig toont er geen, is dat bewust?

- Verandert er iets als je de snelheid vastzet op bijv. 1GB/s of 100MB/s full duplex?
Default gateway gaat sowieso weinig nut hebben als je een APIPA-adres hebt. ;)
Ik ben benieuwd naar de gegevens waar ik net om vroeg van OP.

• bulletproof93
Zorian schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:57:
Preferred IP hm?
Rechtsklik eens op de netwerkadapter, Eigenschappen, dubbelklik op Internet Protocol versie 4 (TCP/IP), wat krijg je dan? Dit moet er zo uitzien:

[afbeelding]

Daarnaast, post eens wat je in die vakken hebt ingevuld toen je een statisch IP toewees. Doe tevens even een ipconfig /all van een werkende computer, samen met die van de niet-werkende.
Al paar keer gedaan,

Ik gebruik de latptop van mijn huisgenoot om dit te testen dus volgende link is van mijn macbook: https://imgur.com/a/h4NnZ. Ik mijn huisgenoot niet steeds lastig vallen met dit probleem maar ik heb het twee keer geprobeerd met uitgeschakeld wifi en internet werkt direct met de kabel bij haar pc.

Volgende ingevuld op niet werkende pc:

192.168.0.150
255.255.255.0
192.168.0.1

8.8.8.8
8.8.4.4
Zeropaid schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:00:
Dat sowieso niet als de lampjes branden, windows hem ziet en ik in de bios wel internet kan gebruiken.

• Zorian

Zorian

What the fox?

bulletproof93 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:07:
[...]

Al paar keer gedaan,

Ik gebruik de latptop van mijn huisgenoot om dit te testen dus volgende link is van mijn macbook: https://imgur.com/a/h4NnZ. Ik mijn huisgenoot niet steeds lastig vallen met dit probleem maar ik heb het twee keer geprobeerd met uitgeschakeld wifi en internet werkt direct met de kabel bij haar pc.

Volgende ingevuld op niet werkende pc:

192.168.0.150
255.255.255.0
192.168.0.1

8.8.8.8
8.8.4.4

[...]

Dat sowieso niet als de lampjes branden, windows hem ziet en ik in de bios wel internet kan gebruiken.
Hmm je zou verbinding moeten krijgen met die gegevens.
Schakel sowieso eens het vinkje uit bij Internet Protocol IPv6, helpt dat? Het kan zijn dat IPv6 ligt te klieren (bijvoorbeeld wel een IPv6 adres uitdelen terwijl IPv6 helemaal niet eens werkt naar buiten toe) en dat daarom er iets mis gaat. Het kan zijn dat je daarna even de kabel er opnieuw in moet steken.

Als je nou weer de statische gegevens toewijst zoals hierboven, kan je dan 192.168.0.1 pingen? En het IP van je huisgenoot? Zo nee, welke melding krijg je terug?

[ Voor 9% gewijzigd door Zorian op 21-09-2017 21:10 ]

• bulletproof93
Zorian schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:09:
[...]

Hmm je zou verbinding moeten krijgen met die gegevens.
Schakel sowieso eens het vinkje uit bij Internet Protocol IPv6, helpt dat? Het kan zijn dat IPv6 ligt te klieren (bijvoorbeeld wel een IPv6 adres uitdelen terwijl IPv6 helemaal niet eens werkt naar buiten toe) en dat daarom er iets mis gaat.

Als je nou weer de statische gegevens toewijst zoals hierboven, kan je dan 192.168.0.1 pingen? En het IP van je huisgenoot? Zo nee, welke melding krijg je terug?
IPV6 had ik ook uitgezet, hielp ook niet. Ik ben nou maar een andere versie van windows aan het installeren, kijken wat ie doet. Als ik via de bios gewoon internet heb dan moet het aan windows liggen.

• Zorian

Zorian

What the fox?

bulletproof93 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:11:
[...]

IPV6 had ik ook uitgezet, hielp ook niet. Ik ben nou maar een andere versie van windows aan het installeren, kijken wat ie doet. Als ik via de bios gewoon internet heb dan moet het aan windows liggen.
Welke versie en waar heb je de iso vandaan? Dit kan zelfs van invloed zijn namelijk.
Oh, en wat doet hij met stock drivers van Windows zelf? Dus na installatie geen drivers voor de NIC installeren maar zo laten. Doet ie het dan?

Het wel of niet kunnen pingen met statisch IP vind ik nog wel even een belangrijke om te testen als het na je herinstallatie nog niet werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Zorian op 21-09-2017 21:13 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

bulletproof93 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:07:
[...]
Ik gebruik de latptop van mijn huisgenoot om dit te testen dus volgende link is van mijn macbook: https://imgur.com/a/h4NnZ.
JE weet dat die schermafbeelding laat zien dat er wifi gebruikt wordt? Je weet zeker dat de kabel goed is?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Zorian

Zorian

What the fox?

Question Mark schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:13:
[...]

JE weet dat die schermafbeelding laat zien dat er wifi gebruikt wordt? Je weet zeker dat de kabel goed is?
Je weet dat ie daar zegt dat dit een andere pc betreft? :P

//Al is het wel erg Windows-achtig voor een MacBook.

[ Voor 8% gewijzigd door Zorian op 21-09-2017 21:14 ]

• bulletproof93
Zorian schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:12:
[...]

Welke versie en waar heb je de iso vandaan? Dit kan zelfs van invloed zijn namelijk.
Oh, en wat doet hij met stock drivers van Windows zelf? Dus na installatie geen drivers voor de NIC installeren maar zo laten. Doet ie het dan?

Het wel of niet kunnen pingen met statisch IP vind ik nog wel even een belangrijke om te testen als het na je herinstallatie nog niet werkt.
Ik had een versie liggen van werk maar ik heb er nu eentje van de piratebay gehaald. Ik heb alles geprobeerd kwa drivers.

-Alleen windows, meerdere keren uninstal, opnieuw opstarten en verschillende combos.
-Verschillende versies van de driver van realtek van de Asrock website en Realtek website.

• bulletproof93
Zorian schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:14:
[...]

Haha ja het is bootcamp

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:02

DukeBox

loves wheat smoothies

Probeer anders eens een linux boot iso/usb stick.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Zorian

Zorian

What the fox?

bulletproof93 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:14:
[...]

Ik had een versie liggen van werk maar ik heb er nu eentje van de piratebay gehaald. Ik heb alles geprobeerd kwa drivers.

-Alleen windows, meerdere keren uninstal, opnieuw opstarten en verschillende combos.
-Verschillende versies van de driver van realtek van de Asrock website en Realtek website.
Please, never. Nooit een Windows van die site halen.
Hier: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Daarmee graag een iso bakken.

• bulletproof93
Question Mark schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:13:
[...]

Zoals het erbij staat, graag lezen! Deze afbeelding is van mijn macbook (bootcamp), ik ga niet mijn huisgenoot lastig vallen voor een screen die vrijwel hetzelfde is.

• Zorian

Zorian

What the fox?

bulletproof93 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:16:
[...]

Zoals het erbij staat, graag lezen! Deze afbeelding is van mijn macbook (bootcamp), ik ga niet mijn huisgenoot lastig vallen voor een screen die vrijwel hetzelfde is.
That being said, heb je de kabel al eens verwisseld? Een brakke kabel kan dit ook doen en ik zie nergens staan dat je een andere hebt geprobeerd.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:32
[...]

Dat veranderd toch niets aan het feit dat een kabel testen via een 802.11ac adapter niet kan?

• Zorian

Zorian

What the fox?

eric.1 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:16:
[...]

Dat veranderd toch niets aan het feit dat een kabel testen via een 802.11ac adapter niet kan?
Dat zal allemaal best, maar er zit geen wifi op zijn moederbord. ;) Plus dat het erbij staat dat het een andere pc betreft.

• bulletproof93
Zorian schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:16:
[...]

That being said, heb je de kabel al eens verwisseld? Een brakke kabel kan dit ook doen en ik zie nergens staan dat je een andere hebt geprobeerd.
Ja naja kabel naar de oude router is 10 meter en aangezien de kabel werkte op de andere laptop ga ik er vanuit dat deze werkt. Mijn xbox was er ook op aangesloten en xbox live werkt perfect.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

[...]

Nee, het enige wat verteld wordt is dat de kabel succesvol getest is met een laptop. Vervolgens zie ik een printscreen van een laptop die wifi gebruikt. Misschien een andere, misschien dezelfde laptop... Who knows?

@TS: controleer ook ff of er niet iets ingesteld staat op de router(s) mbt MAC-address filtering...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Zorian

Zorian

What the fox?

bulletproof93 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:18:
[...]

Ja naja kabel naar de oude router is 10 meter en aangezien de kabel werkte op de andere laptop ga ik er vanuit dat deze werkt. Mijn xbox was er ook op aangesloten en xbox live werkt perfect.
Assumption is the mother of all fuckups.
Uitsluiten is weten.

• bulletproof93
Question Mark schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:18:
[...]

Nee, het enige wat verteld wordt is dat de kabel succesvol getest is met een laptop. Vervolgens zie ik een printscreen van een laptop die wifi gebruikt. Misschien een andere, misschien dezelfde laptop... Who knows?

@TS: controleer ook ff of er niet iets ingesteld staat op de router(s) mbt MAC-address filtering...
Er zijn 3 apparaten in het spel:

- PC (geen internet
- Mijn macbook met bootcamp (daarvan de screen)
- Laptop van huisgenoot om de ethernet kabel te testen aangezien mijn macbook geen ethernet aansluiting heeft.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Question Mark schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:18:
[...]

Ik las het anders. :)

Anyway, modem/router zou ook mijn volgende stap geweest zijn inderdaad.
MAC filtering, doet de DHCP het nog wel etc...
bulletproof93 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:19:
[...]

Er zijn 3 apparaten in het spel:

- PC (geen internet
- Mijn macbook met bootcamp (daarvan de screen)
- Laptop van huisgenoot om de ethernet kabel te testen aangezien mijn macbook geen ethernet aansluiting heeft.
Schakel de modem even opnieuw in.
Helpt dat? :)

[ Voor 22% gewijzigd door Zorian op 21-09-2017 21:20 ]

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:32
Ik zou toch ook even controleren of je firewall of antimalware-suite niet wat roet in het eten gooit.

• bulletproof93
Zorian schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:20:
[...]

Ik las het anders. :)

Anyway, modem/router zou ook mijn volgende stap geweest zijn inderdaad.
MAC filtering, doet de DHCP het nog wel etc...

[...]

Schakel de modem even opnieuw in.
Helpt dat? :)
Modem al 3 keer gereset:) Minstens 30 sec.

Worst case scenario ga ik idd de pc naar onder brengen en daar testen.

Windows is opnieuw geinstalleerd, geen verbetering.

• Zorian

Zorian

What the fox?

bulletproof93 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:23:
[...]

Modem al 3 keer gereset:) Minstens 30 sec.

Worst case scenario ga ik idd de pc naar onder brengen en daar testen.

Windows is opnieuw geinstalleerd, geen verbetering.
Kan je in de logboeken kijken of je meldingen ziet van de NIC? Dus denk aan dat ie geen contact kan krijgen met de DHCP server, etc. Makkelijkste manier is de kabel er opnieuw indoen, wachten tot ie klaar is met initialiseren en dan de logboeken openen. Hoef je niet ver te zoeken.

//Snelste manier om de logboeken te openen: Windowstoets+R -> eventvwr
Zou onder Systeem moeten staan onder Windows-logboeken.

[ Voor 23% gewijzigd door Zorian op 21-09-2017 21:27 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het probleem zit hem in de Windows + NIC. Dus zoeken bij het modem, de kabel enz. heeft geen zin, dat is al bewezen getest door de BIOS update via internet en de andere apparatuur.

Volgende stap:

- Apparaat opnieuw installeren
- Drivers bij Realtek rechtstreeks downloaden en installeren

Hij blijft op unidentified hangen, dat houdt in dat windows sowieso geen IPv4 gaat doen.

[ Voor 19% gewijzigd door johnkeates op 21-09-2017 21:26 ]

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
probeer met een linux live cd te kijken of je daar wel internet hebt

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Zeropaid schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:26:
probeer met een linux live cd te kijken of je daar wel internet hebt
Dat maakt weinig verschil, de hardware werkt en de verbinding ook. UEFI heeft een complete TCP/IP stack die in dit geval dus gebruikt is om de firmware bij te werken. Daar door weet je dus al dat de NIC werkt en de kabel goed is en het geen firewall of MAC filter aan de modem kant is.

• bulletproof93
Zorian schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:24:
[...]

Kan je in de logboeken kijken of je meldingen ziet van de NIC? Dus denk aan dat ie geen contact kan krijgen met de DHCP server, etc. Makkelijkste manier is de kabel er opnieuw indoen, wachten tot ie klaar is met initialiseren en dan de logboeken openen. Hoef je niet ver te zoeken.

//Snelste manier om de logboeken te openen: Windowstoets+R -> eventvwr
Zou onder Systeem moeten staan onder Windows-logboeken.
https://imgur.com/a/9ZwQa

Dit? Moet ik in system kijken?

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-11 11:11

GforceNL

Out of memory....

Netwerk kaart wel aangezet in de bios? dit zou verklaren waarom je in de bios wel online kan maar in windows niet.

<Zinloze tekst hier>

• Zorian

Zorian

What the fox?

Juist, zulke meldingen.
Nou is de getoonde melding een logische, want het internet doet het niet.
Wat staat er in de melding eronder bijvoorbeeld? En die van NDIS?
GforceNL schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:31:
Netwerk kaart wel aangezet in de bios? dit zou verklaren waarom je in de bios wel online kan maar in windows niet.
Als ie uit stond had Windows hem geeneens gezien. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Zorian op 21-09-2017 21:32 ]

• bulletproof93
Zorian schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:32:
[...]

Juist, zulke meldingen.
Nou is de getoonde melding een logische, want het internet doet het niet.
Wat staat er in de melding eronder bijvoorbeeld? En die van NDIS?

[...]

Als ie uit stond had Windows hem geeneens gezien. ;)
Name resolution for the name time.windows.com timed out after none of the configured DNS servers responded.

NDIS: Gaat over het eruithalen van de Lan kabel zoals je aangaf, geeft aan dat de network interface weer gaat resetten.

[ Voor 11% gewijzigd door bulletproof93 op 21-09-2017 21:35 ]

• Zorian

Zorian

What the fox?

bulletproof93 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:33:
[...]

Name resolution for the name time.windows.com timed out after none of the configured DNS servers responded.
Mja die is logisch zat.

Probeer het volgende eens:
Stel je vaste IP weer in, pak echter dit keer 1 hoger/lager. Dus 192.168.0.149 bijvoorbeeld. Dit ivm mogelijke lease op het oude IP.
Zet de DNS en gateway ook allebei op 192.168.0.1, geen 8.8.8.8. Laat alternatieve DNS maar leeg. Subnet pakt ie automatisch, lekker zo laten.
Geef hem na het opslaan eventjes om dit te verwerken en doe daarna het volgende:

Windowstoets+R -> cmd

En voer deze 4 losse commando's in:

ping 192.168.0.1
ping 192.168.0.103 (mits die nog aanstaat)
ping 8.8.8.8
ping google.nl

Wat krijg je als output? Graag van alle commando's.

• bulletproof93
Eerste ping:

Host unreachable
request timed out

Packets sent: 4 received 2, lost 2

tweede

Lijkt beter. Reply binnen 1MS. 4 keer

4 packets waarvan 0 lost. 0 ms op alle vlakken

derde

Host unreachable.

• Zorian

Zorian

What the fox?

bulletproof93 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:40:
Eerste ping:

Host unreachable
request timed out

Packets sent: 4 received 2, lost 2

tweede

Lijkt beter. Reply binnen 1MS. 4 keer

4 packets waarvan 0 lost. 0 ms op alle vlakken

derde

Host unreachable.
Met andere woorden: Hij kan je modem/router niet pingen maar je andere computer wel.
Oftewel: Hij heeft wel een netwerkverbinding, maar 'hij mag niet buitenspelen'.
Klinkt toch als iets wat je in de modem/router mag gaan zoeken.
Weet je ook welk merk en type modem/router je hebt? En welke ISP?

[ Voor 5% gewijzigd door Zorian op 21-09-2017 21:42 ]

• bulletproof93
Zorian schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:41:
[...]

Met andere woorden: Hij kan je modem/router niet pingen maar je andere computer wel.
Oftewel: Hij heeft wel een netwerkverbinding, maar 'hij mag niet buitenspelen'.
Klinkt toch als iets wat je in de modem/router mag gaan zoeken.
Weet je ook welk merk en type modem/router je hebt? En welke ISP?
Ja iets wat me net te binnen viel is dat mijn macbook aangaf er een andere pc met hetzelfde ip was toen ik mijn pc dezelfde ip gaf als test. Ik ga verder zoeken, in ieder geval super bedankt voor je hulp! Mocht ik erachter komen dan laat ik het even weten.

• Zorian

Zorian

What the fox?

bulletproof93 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:44:
[...]

Ja iets wat me net te binnen viel is dat mijn macbook aangaf er een andere pc met hetzelfde ip was toen ik mijn pc dezelfde ip gaf als test. Ik ga verder zoeken, in ieder geval super bedankt voor je hulp! Mocht ik erachter komen dan laat ik het even weten.
Dat is opmerkelijk. :p
Ga eens spelen met de IP's en kijk wat ie doet. Het zit hem in elk geval zeer waarschijnlijk in je modem/router die NOPE zegt (tegen je pc). Die deelt dus geen IP uit aan je pc waardoor je dat 169.254.xxx.xxx adres krijgt (want APIPA). Handmatig forceren van IP werkt enkel lokaal. MAC filtering gecontroleerd in de router?

Succes. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Zorian op 21-09-2017 21:47 ]

• bulletproof93
Zorian schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:45:
[...]

Ga eens spelen met de IP's en kijk wat ie doet. Het zit hem in elk geval zeer waarschijnlijk in je modem/router die NOPE zegt (tegen je pc).
Ja vond ik ook. Ik ga zo nog even wat bekijken en anders morgenochtend met een kop koffie. Thanks!

• bulletproof93
Zorian schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:45:
[...]

Ga eens spelen met de IP's en kijk wat ie doet. Het zit hem in elk geval zeer waarschijnlijk in je modem/router die NOPE zegt (tegen je pc). Die deelt dus geen IP uit aan je pc waardoor je dat 169.254.xxx.xxx adres krijgt (want APIPA). Handmatig forceren van IP werkt enkel lokaal. MAC filtering gecontroleerd in de router?

Succes. :)
Het is gelukt, hele router gereset, windows opnieuw geinstalleerd met nieuwe drivers, ingelogd op router en die ook gereset. Daarna werkte het, thanks voor je hulp!

• Zorian

Zorian

What the fox?

bulletproof93 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:10:
[...]

Het is gelukt, hele router gereset, windows opnieuw geinstalleerd met nieuwe drivers, ingelogd op router en die ook gereset. Daarna werkte het, thanks voor je hulp!
Top, fijn dat ik heb kunnen helpen. :) Veel plezier met je nieuwe speelgoed!
Pagina: 1