Toon posts:

Vervangen van videokaart Elitebook mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik zit even met de volgende vraag.
Ik zou graag de videokaart willen upgraden, op dit moment zit er een K1000M in en
was benieuwd of deze te upgraden is en zo ja, welke optie dan het beste is.
Ben benieuwd naar de reacties.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:48

g0tanks

Moderator CSA
Welke Elitebook heb je het over?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, het gaat om de 8570W.

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 23:17

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Is je huidige videokaart defect of wil je gamen?

Je had het ook hier kunnen vinden (in de service manual zelfs!)
http://forum.notebookrevi...u-upgrade-options.718702/

[ Voor 61% gewijzigd door MedionAkoya op 21-09-2017 19:36 ]

Trein?

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Een 8570W heeft uit mijn hoofd een MXM slot, dus ja het is mogelijk.
MXM kaarten zijn best aan de prijs, en je moet goed opletten dat je niet of beperkt over het TDP van je huidige kaart gaat. Anders wordt je laptop veel te heet.

Verwijderd

Topicstarter
MedionAkoya schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:34:
Is je huidige videokaart defect of wil je gamen?

Je had het ook hier kunnen vinden (in de service manual zelfs!)
http://forum.notebookrevi...u-upgrade-options.718702/
Ja ik wil graag af en toe kunnen gamen.
En sorry de manual was inderdaad een optie.. dom dom dom |:(

Verwijderd

Topicstarter
Kaalus schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:36:
Een 8570W heeft uit mijn hoofd een MXM slot, dus ja het is mogelijk.
MXM kaarten zijn best aan de prijs, en je moet goed opletten dat je niet of beperkt over het TDP van je huidige kaart gaat. Anders wordt je laptop veel te heet.
Heb je hier toevallig wat opties in?
Voor mij is dit allemaal nieuw qua videokaarten.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zoek eens wat rond op eBay voor een aanbod. En google eens naar "HP EliteBook 8570w replace gpu" of iets in die trant.
Het is lang niet zo eenvoudig als bij een desktop. De kans dat HP andere kaarten dan de door hun geleverde opties niet ondersteund worden door de BIOS.
Een bij deze laptop passende GPU zou bijvoorbeeld een AMD 7970M kunnen zijn, of een nVidia GTX 680M.

Maar als je wilt gamen kun je wellicht deze laptop beter verkopen, wat bijleggen en een laptop kopen met minimaal een 1050. MXM kaarten vervangen is een kostbare en ingewikkelde aangelegenheid.

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb zelf een HP 8560w en zou je afraden dit te doen. Zoals hierboven gezegd is het nauwelijks de moeite waard.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Verwijderd

Topicstarter
Oke duidelijk, dan ga ik gewoon even rondkijken of ik een leuke game laptop op de kop kan tikken.

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

ibood.nl? Die hebben wat MSI's in de aanbieding...

Verwijderd

Topicstarter
xAn52 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:48:
ibood.nl? Die hebben wat MSI's in de aanbieding...
Thanks voor de tip!
Ik ga straks even een kijkje nemen.

Verwijderd

Als je niet per se mobiel wil zijn tijdens het gamen dan zou je ook kunnen zoeken naar een tweedehands OEM-computer en daar een grafische kaart in stoppen. Er zitten een paar haken en ogen aan maar zolang je je verstand gebruikt is het geen probleem. Je moet er vooral op letten of dat de voeding een voldoende hoog vermogen heeft, wat voor PCIe-kabeltjes de voeding heeft en of dat het moederbord compatibel is met elke grafische kaart (dat hangt van het merk en het model af, sommige moederborden hebben niet een bepaalde feature ingeschakeld die veel grafische kaarten vereisen). Zo'n tweedehands OEM kan je vaak voor weinig geld kopen. Je zou dan wel een monitor moeten kopen maar het kan een interessantere oplossing zijn als je gamen en het mobiele gebruik van een computer wil combineren. Je hebt beperkingen bij laptops die je bij desktops veel minder hebt (laag vermogen, slechte afvoer van warmte) en dezelfde hardware kost vaak minder voor desktops. Op de korte termijn meer kosten, op de lange termijn niet en meer performance en comfort, ten koste van mobiliteit. Iets om over na te denken?

Als je per se met een laptop wil gamen dan kan je ook nog kijken naar zo'n extern kastje, als je een goede wil dan betaal je er veel voor maar een 1050 Ti kan je ook nog wel in een kastje stoppen wat voor €50-100 verkrijgbaar is. Als je voor een tweedehands OEM gaat, een goede met een i5-750 of een quadcore van de 2000/3000-serie daar zou je in principe niet veel meer dan €100 voor hoeven te betalen maar je bent wel afhankelijk van hoeveel mensen op dat moment hun oude hardware kwijt willen. Staar je niet blind op het verschil in generatie, de meeste CPU's die in laptops zitten zijn stevig onderklokt om de spanning te kunnen verlagen en zodoende sterk het vermogen te verlagen (batterijtjes). Een i5-750 kan voor de meeste spellen nog goed mee, zeker als je die kan overklokken. Met quadcore van de 2000/3000-serie zit je helemaal goed.
Met de kanttekening dat je niet moet verwachten dat eender welke quadcore over een paar jaar nog alle nieuwe spellen soepel gaat kunne draaien, dat geldt ook voor de 7700k.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2017 20:43 ]

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:39:
Als je per se met een laptop wil gamen dan kan je ook nog kijken naar zo'n extern kastje
Ook een eGPU zou ik afraden bij deze laptop omdat er geen connectiviteit op zit voor grote doorvoersnelheden zoals Thunderbolt.

Verwijderd

g0tanks schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:41:
[...]

Ook een eGPU zou ik afraden bij deze laptop omdat er geen connectiviteit op zit voor grote doorvoersnelheden zoals Thunderbolt.
Daarom gaf ik aan dat dat bij een 1050 ti nog wel zou moeten kunnen, die heeft niet zo'n grote throughput nodig. Ik zeg dat niet zomaar, ik heb een benchmark gezien met een kastje van €50-100 waarbij de 1050 ti niet sterk onderdeed voor als je die gewoon in een laptop zou stoppen. Bij een 1060 krijg je wel een serieuze bottleneck en bij een 1070 gooi je geld weg als je niet zo'n kastje met Thunderbolt gebruikt.

@TS
Zoals altijd, doe je onderzoek en vaar niet blind op wat mensen zeggen. Lees reviews, zoek benchmarks, kijk of dat je op Youtube iets vindt wat helpt. Het is een optie maar mijn advies is om een desktop te regelen. Ofwel een tweedehands OEM ofwel misschien een systeem samenstellen met een R5 1600 maar je zit momenteel wel met hoge prijzen voor RAM en SSD's (met dank aan de smartphones) en grafische kaarten kopen is momenteel ook lastig dankzij zogenaamde 'miners'. Een tweedehands OEM is wellicht de beste oplossing, als je het geluk hebt dat je iets goeds kan vinden. Je kan ook in je omgeving aan mensen vragen of dat zij oude hardware hebben die ze niet meer nodig hebben, je kan dat dan voor een vriendenprijsje overnemen. Ik zou er niet meer dan €100-150 voor betalen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2017 20:51 ]

Pagina: 1