Hoe maak ik deze functie in visual basic?

Pagina: 1
Acties:

• Mylan C
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-06 21:35
Hallo,

ik wilde proberen om een functie te maken waarin ik 2 strings weergeef. Woorden dus.
Dan zou ik willen dan ik in mn window (ctrl+g) twee woorden kan intypen en waarbij na het uitvoeren het woord dat alfabetisch eerst kom alleen wordt weergegeven.

dit zou ik dan intypen in window en als uitkomst willen krijgen:

appel

ik ben er niet helemaal uit hoe ik dit best aanpak. Kan iemand me helpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Nou, ik herken deze opdracht van huiswerk programmeren. Het lijkt me niet de bedoeling om gewoon een oplossing van internet klakkeloos over te nemen. Het leren van de Bubblesort is namelijk echt een essentieel basis begrip dat je moet doorgronden, anders kan je echt niet verder. Dit kan je op veel verschillende manieren aanpakken btw. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Deem op 21-09-2017 19:17 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Mylan C
Ja ik wil ook niet overnemen.
Ik was dus al begonnen met
Function alfabet(woord1 as string, woord2 as string) as string

En ik weet dat er nu iets moet komen met if en then...

Ik zal het nog eens onderzoeken. Toch bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Deem schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:13:
Nou, ik herken deze opdracht van huiswerk programmeren. Het lijkt me niet de bedoeling om gewoon een oplossing van internet klakkeloos over te nemen. Het leren van de Bubblesort is namelijk echt een essentieel basis begrip dat je moet doorgronden, anders kan je echt niet verder. Dit kan je op veel verschillende manieren aanpakken btw. ;)
Ik weet niet op welke school jij zit maar hier komt geen bubblesort aan te pas hoor ;)

@Mylan C zoek eens naar “compare strings” oid op google; met een if/then/else kom je dan een heel eind :)

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 21-09-2017 20:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

RobIII schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:27:
[...]

Ik weet niet op welke school jij zit maar hier komt geen bubblesort aan te pas hoor ;)

@Mylan C zoek eens naar “compare strings” oid op google; met een if/then/else kom je dan een heel eind :)
De opdracht begint zo, maar eindigt in een bubblesort ;)

"May our framerates be high and our temperatures low."

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Deem schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:29:
[...]

De opdracht begint zo, maar eindigt in een bubblesort ;)
Laten we vooral niet op zaken vooruit lopen; al helemaal niet omdat het niet zeker is noch omdat er niet om gevraagd wordt ;) :> Als je het dan toch hebt over eerst de basis leren dan is het snappen van een if-then-else en een simpele string conparison een goed begin ;)

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 21-09-2017 20:33 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Mylan C
Ik ben ook nog maar een weekje bezig met Mn cursus, maar de sleutel tot programmeren is trial and error, en zelf oplossingen zoeken zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:42
Mylan C schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:36:
Ik ben ook nog maar een weekje bezig met Mn cursus, maar de sleutel tot programmeren is trial and error, en zelf oplossingen zoeken zeker?
Ja, als je niet zelf probeert, merk je nooit wat niet werkt ;-)
Bovendien mis je dan ook dat onwijs lekkere gevoel als je functie EIN-DE-LIJK doet wat je wèl wilt :)
quote: De programmeursleerling
  • Je moet aan de opgaves werken totdat je ze opgelost hebt. Het volstaat niet om een
    beetje te proberen en dan het antwoord op te zoeken. Een dergelijke aanpak is vol-
    strekt zinloos. Je zult nooit leren programmeren als je niet nadenkt over oplossings-
    methodieken, code schrijft, en code test. Als je een opgave niet kunt oplossen zelfs
    als je er lange tijd aan hebt gewerkt, doe je er beter aan hulp te vragen dan het ant-
    woord op te zoeken. Het niet kunnen oplossen van een opgave betekent dat er iets
    in het materiaal zit dat je nog niet begrijpt, en het is belangrijk dat je ontdekt wat dat
    is, zodat je dat gebrek kunt verhelpen.
  • Je moet alle opgaves maken. De enige manier om te leren programmeren is te oe-
    fenen. Je zult veel code moeten schrijven om de praktijk van het programmeren te
    internaliseren. De paar opgaves die ik aan het einde van ieder hoofdstuk op heb
    genomen zijn nog niet voldoende om dat te bereiken, maar ze zijn een begin. Als je
    niet de moeite neemt om al die opgaves te doen, hoef je ook niet de moeite te doen
    om te proberen programmeren te leren.
  • Je moet de opgaves zelfstandig maken. Aan de opgaves werken in groepsverband
    laat één persoon leren terwijl de rest erbij zit en toekijkt. Studenten vertellen me vaak
    dat ze een leermethode hebben waarbij ze aan opdrachten werken in groepsverband
    en antwoorden bediscussiëren. Dat werkt misschien voor het analyseren van teksten
    en het opzetten van experimenten, maar werkt meestal niet voor coderen. Toekijken
    hoe iemand anders code schrijft leert je erg weinig over het schrijven van code. Je
    moet zelf code schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Volledig offtopic maar heeft MS niet de support op Visual Basic ergens in 2008 gestopt ofzo? Ik heb laatst voor het werk nog aan een legacy-geval moeten werken in VB en moest daar speciaal een XP-VM voor inrichten omdat ik anders die handel niet draaiende kreeg... Welke school loopt er 10+ jaar achter in het lesmateriaal?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:20
RobIII schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:27:
[...]

om het nog wat concreter te maken; bekijk dit eens.
Ik denk dat dit al voldoende informatie geeft om je op weg te helpen. :)

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Harrie_ schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:35:
Volledig offtopic maar heeft MS niet de support op Visual Basic ergens in 2008 gestopt ofzo? Ik heb laatst voor het werk nog aan een legacy-geval moeten werken in VB en moest daar speciaal een XP-VM voor inrichten omdat ik anders die handel niet draaiende kreeg... Welke school loopt er 10+ jaar achter in het lesmateriaal?
Zal web VB.NET zijn, wat normaal gewoon Visual Basic wordt genoemd want wie heeft zin om overal .NET achter te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Stoelpoot schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:58:
[...]

Zal web VB.NET zijn, wat normaal gewoon Visual Basic wordt genoemd want wie heeft zin om overal .NET achter te zeggen?
Njah, patato-potato verhaal misschien maar als iemand VB zegt dan assume ik VB.NET maar als iemand expliciet de moeite neemt om 'Visual Basic' uit te typen dan ga ik van de legacy-variant uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mylan C schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:36:
De sleutel is in elk geval niet je huiswerk dumpen in de hoop dat iemand anders de functie voor je schrijft. Wat lukt er precies niet na de suggestie van RobIII in "Hoe maak ik deze functie in visual basic?"?

En nee, trial and error is een hele slechte manier van iets leren. Eérst basiskennis opdoen, daarna met die kennis gaan spelen. Dan heb je altijd nog een stukje trial & error maar daar begin je dus niet mee...
Harrie_ schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:29:
[...]

Njah, patato-potato verhaal misschien maar als iemand VB zegt dan assume ik VB.NET maar als iemand expliciet de moeite neemt om 'Visual Basic' uit te typen dan ga ik van de legacy-variant uit...
Maakt linksom of rechtsom geen bal uit. Voor dit specifieke probleem is er geen verschil tussen VB6 of VB.NET dus laten we dit topic eens niet offtopic sturen met sneren richting die school, en zeker niet voordat de TS geholpen is. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door NMe op 22-09-2017 14:25 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

NMe schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:24:
[...]
dus laten we dit topic eens niet offtopic sturen met sneren richting die school, en zeker niet voordat de TS geholpen is. ;)
Duly noted :)

Ontopic dan: @Mylan C heb je de method String.Compare al eens bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan C
Ik zal eens een kijkje nemen, sorry als sommige mensen het vervelend vinden dat ik zulke vragen stel hier haha.
Om de andere vraag te beantwoorden we werken in vb2010 express op het moment om wat basis te leren, het is ook maar een bijvak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan C
Opgelost: If ucase(woord1) < ucase(woord2)
Woord2 = alfabet
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:44

BoAC

Memento mori

Mylan C schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:46:
Opgelost: If ucase(woord1) < ucase(woord2)
Woord2 = alfabet
:)
Je hebt blijkbaar niet naar de hint van @Harrie_ gekeken? Die vind ik een stuk netter :) Die functie houdt met meer zaken rekening (culture ed.) hoewel jouw oplossing voor nu wel zal werken.

• Mylan C
@BoAC ja de opdracht was om gebruik te maken van een if en then...
Ik kreeg het met string.compare niet inorde dus ben ik gwn met ucase verdergegaan...

Toch bedankt allemaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Da's een beetje als tegen je kamerplant aan plassen omdat je toilet verstopt zit. Het werkt allemaal wel, maar uiteindelijk stinkt het een beetje. ;)

Waarom zou String.Compare niet in een if kunnen? Van de gelinkte pagina:
Return Value

Less than zero: strA precedes strB in the sort order.
Zero: strA occurs in the same position as strB in the sort order.
Greater than zero: strA follows strB in the sort order.
Om hetzelfde effect te krijgen als jouw if hoef je alleen maar If String.Compare(woord1, woord2, true) < 0 te gebruiken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1