Simpel : Geen internet + geen bereik in buitenland

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Vraag: Wat zouden jullie nu verder doen/ zijn er andere met deze ervaring?

Geen internet & geen bereik in het buitenland ( met abbonement van Simpel: onbeperkt sms +bellen en 1 GB)

Meerdere malen voor gebeld met simpel, verschillende uitkomsten vanuit klantenservice.
Ik moest een procedure volgen namelijk;
- De juiste APN instellen : internet.access.nl
- Toestelhulp volgen via de website (In toestelhulp staat mijn telefoontype niet)
- Roaming aanzetten

( Dit alles uiteraard aangezet en gevolgd.. nog steeds geen internet en geen bereik, dus niet bellen, smsen helemaal NIKS)

Drie maal naar het buitenland geweest, drie maal geen internet en geen bereik!! Wel hier voor moeten betalen maar in het buitenland kon ik NIKS !

Nogmaals gebeld .. Oplossing vanuit Simpel;
1. Ik moet bewijzen leveren dat ik geen internet heb + geen bereik heb gehad.
"Ze kunnen iedere minuut die ik bel of internet gebruik inzien... maar nu moet ik bewijzen dat ik geen internet en geen bereik heb"
2. De bewijzen mogen niet ouder zijn dan 48 uur
3. Ga dan maar naar andere provider

Ik wilde het graag opgelost hebben maar ik wil niet mee werken aan de procedure volgens Simpel ( ik heb geen bewijzen omdat ik niks kon met mijn mobile... ) Dus zelfs als zou ik mee willen werken aan de procedure... heb ik geen bewijzen dat mijn internet het niet deed.
Ik kan namelijk niks met mijn mobile in het buitenland ....

Ik heb in totaal een maand geen internet en geen bereik gehad dus heb een maand NIKS gekund!

Geen vergoeding, geen oplossing!

Ik betaal gewoon, dus zij moeten leveren

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2017 18:44 . Reden: Zeer ontevreden over handelen van klanten service vanuit Simpel ]

Alle reacties

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:27
Staat je toestel geforceerd ingesteld op een Nederlands netwerk? Even op automatisch zetten dan.

Lekker!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Geen bereik zou betekenen dat je ook niet kan bellen of gebeld worden of überhaupt een provider in je beeldscherm hebben.... maar ik neem aan dat je wel gewoon kunt bellen/gebeld worden en dus wel bereik hebt, maar gewoonweg geen dataverbinding kan opzetten ?

Wat voor telefoon heb je eigenlijk en welke frequenties ondersteund deze telefoon ?

Over welk buitenland/gebied hebben we het eigenlijk en is dit telkens hetzelfde gebied of ook andere landen en gebieden ?

Welke roaming providers heb je daar eigenlijk en welke heb je geprobeerd ?

Welke opties voor dataverbinding heb je getest ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:02
Welk land
Welk toestel
Welke instellingen
Welk netwerk gebruikte/probeerde je?

[ Voor 6% gewijzigd door eric.1 op 21-09-2017 18:57 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd Welkom op Tweakers.

Zoals andere hier ook al aangeven zou een beetje extra informatie geen overbodige luxe zijn. Op Tweakers verwachten we namelijk net iets meer van een openingspost dan op de meeste forums. Lees dus even Het algemeen beleid #quickstart door en pas je post aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:56

P_Tingen

omdat het KAN

Misschien overbodige vraag, maar heb je ook de toestelhulp doorlopen die op https://simpel.nl/toestelhulp staat? Ik heb in de vakantie op die manier twee halsstarrige toestellen op Simpel gekregen, een Samsung J5 en een Moto G4+

[ Voor 4% gewijzigd door P_Tingen op 22-09-2017 20:04 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredstweakers
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-04 14:14
Hallo, Ik heb precies hetzelfde probleem al 3 weken lang...Geen internet en dat bewijst het: via mijnsimpel kan ik ook geen gebruik van internet aflezen. Hij blijft ronddraaien bij internetgebruik. Telefoon werkt wel goed. Heel vaak gebeld en geen oplossing geboden. Ze blijven onderzoeken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@fredstweakers voor jou geldt precies hetzelfde al was ik hierboven al hebt gemeld: rens-br in "Simpel : Geen internet + geen bereik in buitenland". Zonder informatie van wat je al geprobeerd en gedaan hebt kunnen we je niet echt verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredstweakers
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-04 14:14
Simpel geeft toe dat het probleem bij hun ligt. Alleen is het wachten op de technische dienst die het probleem zal oplossen.

http:r.ebay.com/QNc6zd

[ Voor 15% gewijzigd door fredstweakers op 27-09-2017 01:07 . Reden: foto ]

Pagina: 1