Mijn pc werkt niet na wensen sinds mij nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• R.pirinu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
Beste mede-Tweakers

Ik heb zo'n twee weken geleden een Aorus Geforce GTX 1080 gekocht bij Alternate. Toen ik mijn pc de eerste keer opstartte gaaf het beeld geen signaal.

Ik heb vervolgens gecontroleerd of alles goed was aangesloten en na twee keer herstarten kwam ik in Windows. Afternburner detecteerde mijn videokaart ook. Plotseling gaf het beeldscherm echter weer geen signaal.

Het kostte toen weer een paar keer om in Windows te komen, waarna ik de drivers geinstalleerd heb en daarna ARK survival op high heb kunnen spelen. De volgende ochtend waren dezelfde problemen weer terug. Ik heb hem toen naar een kennis gebracht die er een nieuwe harde schijf in heeft gezet en W10 opnieuw heeft geinstalleerd. Thuis aangekomen helaas nog steeds hetzelfde. Ik heb toen de stopcontacten laten controleren door een electricien. Die vond geen problemen.

Ik ben toen terug naar de winkel gegaan voor de monitoren, maar ook die bleken in orde. Ondertussen heb ik ook een ander laten kijken waarbij de videokaart niet werd gedetecteerd, maar er wel signaal was. Ik heb toen Windows geupdate, waarna hij het weer niet deed.

Ik heb toen de videokaart voort RMA gestuurd, waar bleek dat deze in orde was.

Ik weet inmiddels niet meer wat ik moet doen. Op de iGPU doet de pc het prima, maar met videokaart dus niet. De voeding is nieuw en met een oude HIS6670 doet hij het ook gewoon.

Wat kan ik nog meer proberen?

Mijn pc specs zijn:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790 Boxed€ 311,50€ 311,50
1ASRock B85 Anniversary€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Xtreme Edition 8G€ 599,-€ 599,-
2WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 44,55€ 89,10
1NZXT H440 Zwart/Blauw€ 159,99€ 159,99
1Kingston ValueRAM KVR13N9S8HK2/8€ 61,37€ 61,37
1Corsair RM750x Zwart€ 104,95€ 104,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.325,91

Misschien zijn deze onderdelen wel niet compatibel ik weet het niet
Weet iemand wat het zou kunnen zijn of heeft iemand nog tips

Mvg,
Rafael

[ Voor 42% gewijzigd door R.pirinu op 21-09-2017 20:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Heb je al eens je drivers goed verwijderd met DDU en opnieuw geinstalleerd?

Doet de videokaart het wel goed in een andere pc?

Verder helpt het enorm als je je verhaal wat puntsgewijzer neerpent. Deze brij zonder enters is bijna niet door te komen. Ik haal dit eruit als ik je post herschrijf;
R.pirinu schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:29:
Beste mede Tweakers

Ik heb zo'n twee weken geleden een Aorus Geforce GTX 1080 gekocht bij Alternate. Toen ik mijn pc de eerste keer opstartte gaaf het beeld geen signaal.

Ik heb vervolgens gecontroleerd of alles goed was aangesloten en na twee keer herstarten kwam ik in Windows. Afternburner detecteerde mijn videokaart ook. Plotseling gaf het beeldscherm echter weer geen signaal.

Het kostte toen weer een paar keer om in Windows te komen, waarna ik de drivers geinstalleerd heb en daarna ARK survival op high heb kunnen spelen. De volgende ochtend waren dezelfde problemen weer terug. Ik heb hem toen naar een kennis gebracht die er een nieuwe harde schijf in heeft gezet en W10 opnieuw heeft geinstalleerd. Thuis aangekomen helaas nog steeds hetzelfde. Ik heb toen de stopcontacten laten controleren door een electricien. Die vond geen problemen.

Ik ben toen terug naar de winkel gegaan voor de monitoren, maar ook die bleken in orde. Ondertussen heb ik ook een ander laten kijken waarbij de videokaart niet werd gedetecteerd, maar er wel signaal was. Ik heb toen Windows geupdate, waarna hij het weer niet deed.\

Ik heb toen de videokaart voort RMA gestuurd, waar bleek dat deze in orde was.

Ik weet inmiddels niet meer wat ik moet doen. Op de iGPU doet de pc het prima, maar met videokaart dus niet. De voeding is nieuw en met een oude HIS6670 doet hij het ook gewoon.

Wat kan ik nog meer proberen?

• R.pirinu
br00ky schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:49:
Heb je al eens je drivers goed verwijderd met DDU en opnieuw geinstalleerd?

Doet de videokaart het wel goed in een andere pc?

Verder helpt het enorm als je je verhaal wat puntsgewijzer neerpent. Deze brij zonder enters is bijna niet door te komen. Ik haal dit eruit als ik je post herschrijf;

[...]
Ja ik had alle drivers van mijn oude gpu's al gedeinstalleerd.
Heb ik gedaan bedankt ;).

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:20
Kabel misschien niet goed meer?

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:46

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Over welke monitor(s) hebben we het?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• R.pirinu
Lijkt me sterk ik heb ook me voeding kabel verwisselt en het lijkt me raar dat de pci zo snel kapot is ik heb de PSU 2 weken, Maar ik ga het proberen.

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

R.pirinu schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:21:
[...]

Lijkt me sterk ik heb ook me voeding kabel verwisselt en het lijkt me raar dat de pci zo snel kapot is ik heb de PSU 2 weken, Maar ik ga het proberen.
Hij bedoeld wrs de HDMi/Dp kabel

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• R.pirinu
Damic schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:21:
Over welke monitor(s) hebben we het?
Mijn monitoren zijn de:
Samsung S22D300
Samsung Syncmaster 2333HD Dtv monitor
O oke maar die zijn volgens mij ook nog goed want hij doet het wel met die intergrated graphics en mij dvi hebben we ook getest me HDMI niet dus dat kan wel maar hij geeft op twee monitoren geen signaal

[ Voor 30% gewijzigd door R.pirinu op 21-09-2017 21:24 ]

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

pricewatch: Samsung S22D300HY Zwart
pricewatch: Samsung Syncmaster 2333HD Zwart

Ik wou zeggen hang hem anders eens aan je tv maar dat doet ie al :+ probeer eens andere hdmi kabel en maar 1 scherm.

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:20
Ik bedoelde inderdaad de HDMI of dvi kabel.

Ik denk dat je nu het beste de kaart in een anders systeem kunt testen, bijvoorbeeld bij familie of een vriend.

Doet ie het daar niet, dan kan hij weer terug naar alternate.

• R.pirinu
Bedankt voor jullie reacties ik ga denk ik naar Alternate zelf en hun willen me computer proberen te maken
Pagina: 1