Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Meerdere PDF's samenvoegen met bookmarks

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:47

CaDje

Framedrops for life

Topicstarter
Mijn vraag

Wij maken op ons werk veel rapporten waarbij we meerdere software pakketten gebruiken, denk aan AutoCAD, MathCAD, Excel, Word.
Als tekstverwerker gebruiken we Word, als het document klaar is genereren we uit ieder pakket de benodigde info in PDF, en voegen we het samen tot 1 PDF met PDFmerger.

Het probleem is dat dan de pagina nummering uit Word niet meer klopt, het Word bestand kan bijvoorbeeld maar 10 pagina's zijn, terwijl de uiteindelijke PDF bijv. 20 pagina's is (bijlagen). Hierbij klopt dus ook de inhoudsopgave niet meer.

Ik ben op zoek naar een manier om een pdf te maken met kloppende pagina nummering, en een kloppende inhoudsopgave.

Ik kan in Word een document als PDF opslaan met werkende bookmarks, ik zat zelf te denken om in Word (en alle andere bijlagen) de pagina nummering te verwijderen, deze kan later met PDFmerger in het uiteindelijke document worden toegevoegd. Het enige wat dan nog overblijft is de inhoudsopgave kloppend maken (met correcte paginanummering).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Word, Mathcad, Excel, Autocad, pdfmerger

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al gekeken naar Latex, deze zou een nieuwe inhoudsopgave kunnen creëren, echter zou dit dan met de hand gedaan moeten worden. Het idee is meer om een wat meer automatiseert proces te hebben.

Verder kan ik eigenlijk weinig vinden over bovenstaand probleem, dat terwijl ik me niet kan voorstellen dat we de enige zijn die documenten maken bestaande uit meerdere softwarepakketten.

Alle reacties

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:17
Documenten samenvoegen in Word, vervolgens Word de nummering en inhoudsopgave laten regelen, en daarna pas van het hele document 1 pdf maken een optie??

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11 12:58
Het kost je wat, maar Adobe Acrobat Pro kan zowel pdf's als ander soort bestanden samenvoegen tot 1 pdf. Verder kan het ook bookmarks plaatsen in het uiteindelijke bestand en het kan ook pagina nummers plaatsen in het uiteindelijke pdf bestand.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Begin idd zoveel mogelijk aan de bron, zoals idd nummering weglaten. Al wel bookmarks invoegen, zodat je die geautomatiseerd kunt listen.

Automatiseren kan dan, immers is pdf -tenminste in theorie- een open standaard.

Los van de 'broncode' aanpassen kan je misschien wat maken middels http://blogs.adobe.com/ac..._bookmarks_with_a_free_s/ en iets als pdftk. Het zal echter als ik het zo lees toch voornamelijk semi-handwerk zijn, tenminste waar de bronnen niet al bookmarks hebben gemaakt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)