Vraag

• barbaart
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-04-2018
Beste mensen,

Ik heb wat vragen over mijn macbook pro retina 13inch early 2015, 8 gb geheugen en een ssd van 128gb.

Ik wil deze graag upgraden met een SSD van 480gb of hoger, maar ik weet niet precies welke ssd ik nodig heb. Op internet kom ik alleen het merk OWC tegen, maar deze zijn nog al prijzig voor dit type..
Ook kwam ik het merk ''transcend'' tegen dat een stuk goedkoper is, maar helaas zijn hier geen recensies over te lezen.. of zijn er misschien andere mogelijkheden om uit te breiden? zoals bijv een extra slot in mn macbook ?

...

Beste antwoord (via barbaart op 22-09-2017 10:43)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:14

nelizmastr

Goed wies kapot

De SSD waar je je Mac mee koopt zit je aan vast. Het idee is dat je meteen het goede model koopt en investeert voor een aantal jaar.

OWC is nagenoeg de enige die daadwerkelijk compatibele SSD's levert. Als je hun prijs niet wilt betalen dan kan je weinig aan je interne opslag doen. Extra sloten zijn er niet, er zit alleen ruimte voor een PCIe SSD en die is al gevuld :)

Je kan beter gaan kijken naar een externe USB3 SSD of Thunderbolt SSD. Dat zijn goedkopere opties.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

De SSD waar je je Mac mee koopt zit je aan vast. Het idee is dat je meteen het goede model koopt en investeert voor een aantal jaar.

OWC is nagenoeg de enige die daadwerkelijk compatibele SSD's levert. Als je hun prijs niet wilt betalen dan kan je weinig aan je interne opslag doen. Extra sloten zijn er niet, er zit alleen ruimte voor een PCIe SSD en die is al gevuld :)

Je kan beter gaan kijken naar een externe USB3 SSD of Thunderbolt SSD. Dat zijn goedkopere opties.

• barbaart
bedankt voor je reactie!

Het externe heb ik al geregeld alleen ik was benieuwd of er intern nog iets veranderd kon worden, maar dat word dus een dure grap:) ik lees ook dat mensen veel gebruik maken van een MiniDrive in combinatie met een micro sd. dit is qua prijs wat voordeliger, maar werkt dit ook goed ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Nou voor wat media data werkt het opzich prima. Maar applicaties ervan draaien zou ik niet doen. Voor 2015 model is het tot nu toe nog vrij onmogelijk om aftermarket ssds te vinden. Ik draai zelf dan ook over thunderbolt drives.

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Ik denk dat je dan op zoiets doelt toch?

https://eu.bynifty.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Jep. Alleen moet je wel een pittig dure SD-kaart nemen wil je een beetje performance hebben. Dan zit je niet eens meer zo ver van een externe SSD af, al dan niet een doe-het-zelfje met mSATA/m.2 en USB3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbaart
nelizmastr schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:46:
[...]

Jep. Alleen moet je wel een pittig dure SD-kaart nemen wil je een beetje performance hebben. Dan zit je niet eens meer zo ver van een externe SSD af, al dan niet een doe-het-zelfje met mSATA/m.2 en USB3.
Klopt inderdaad, deze bedoel ik. na wat research moet ik het eens zijn met nelizmastr. de prijzen van de SD kaarten met performance komen redelijk in de buurt van een externe SSD. De externe SSD via USB3 is dan, denk ik, voor nu de beste optie omdat ik daarmee ook programma's kan draaien. bedankt voor jullie hulp! _/-\o_
Pagina: 1