• SumatroX
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-01-2024
Hele specifieke vraag, geen idee of ik hier aan het goede adres ben. Excuses als dat niet zo is.

Ik ben nog bezig met studeren, en heb tot nu toe over 2017 te veel loonheffing betaald over de bijbaantjes.

Nu wil ik dit via de voorlopige aanslag van de Belastingdienst alvast terugvragen, maar het lukt me niet om dit goed ingevuld te krijgen. Ik kan alleen invullen hoeveel inkomsten ik in totaal heb, vervolgens rekent het formulier zelfstandig uit dat ik €0,- loonheffing moet betalen, en concludeert dat dit bedrag te laag is voor een voorlopige aanslag.

Maar het punt is dus juist dat ik wel loonheffing heb betaald, maar ik kan dit nergens invullen? Iemand hier ervaring mee/verstand van?

Alvast bedankt!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 21:54
Bel de belastingtelefoon is? Simpele antwoord lijkt me een T-biljet invullen in maart 2018 en dan krijg je dan je teveel betaalde belasting terug.

• SumatroX
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-01-2024
Zojuist inderdaad maar een poos met de belastingtelefoon aan de lijn gehangen. Het blijkt dat dit via het online formulier inderdaad niet in te vullen is, en dit alleen te proberen is via het schriftelijke formulier met daarbij een extra notitie die de situatie uitlegt. Geen standaard situatie dus om één of andere reden.

En ter verduidelijking: het punt is dat ik het geld graag eerder terug wil, als je het pas in maart 2018 aanvraagt ben je dus bijna een jaar verder voordat je je teveel betaalde belasting terug hebt.

Topic mag van mij verwijderd worden, of blijven staan voor als iemand tegen hetzelfde probleem aanloopt.

[ Voor 19% gewijzigd door SumatroX op 21-09-2017 17:10 ]

• fisbel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-02-2023
Natuurlijk is het wel mogelijk om een VA2017 aan te vragen met het onliine programma. Ook in uw situatie.
Maar dan moet u enigszins creatief uw gegevens invullen. Als u meerdere inkomens invult bij verschillende werkgevers rolt er automatisch een teruggaaf uit. De cijfergegevens hoeven niet op de euro nauwkeurig ingevuld te worden. Bij de aangifte volgend jaar wordt immers teveel of te weinig ontvangen of betaalde belasting weer verrekend.

Ook is het mogelijk een aftrekpost zoals studiekosten in te vullen. Ook als u geen studiekostenaftrek heeft. Maar wel een teruggavemogelijkheid elders. Kortom: u gaat enigszins creatief met uw belastinggegevens om, zodanig dat de teruggave eruit komt die u verwadht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 23:37
(voorlopige) aanslag 0 euro te betalen, werkgevers die wel LH hebben jngehouden, leidt vanzelf tot teruggaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisbel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-02-2023
t_captein: Ingehouden belasting wordt in deze situatie pas uitgekeerd als er aangifte wordt gedaan over 2017 voorjaar 2018. Het is juist de bedoeling van TS om het belastinggeld nu al te krijgen.
Pagina: 1