Oorlog met tele2 modem :(

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• pieterbeun
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-09 11:40
Beste tweakers,

Ik zit (helaas) op dit moment opgescheept met Tele2. Maar binnenkort krijgen wij eindelijk glasvezel van solconn (yay) :)

Maar op dit moment zitten wij nog met een brakke 8mbit verbinding. Tja, is niks maar het went. Bekabeld haal je die snelheid wel. Maar de modem/router van tele2 is een ramp...

het gaat om de Comtrend VI-3223u van Tele2. een waardeloos apparaat.
- Draadloos berijk is slecht (heb gelukkig extra AP in het huis)
- Port forwarden krijg ik niet voor elkaar
- Instabiel, verbinding valt vaak weg
- laptop/telefoon wil niet altijd verbinden

Daarnaast heb ik voor dit klote ding wel een mooie beun oplossing gevonden, Een schakelklok die elke dag snachts ff 5 min uitgaat om het te resetten... 8)7

Maar is het mogelijk om deze brakke router te vervangen voor een andere (Cisco,TP-LINK) wij hebben ook telefoon en tv van tele2

Alle reacties

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Hoelang zit je er al mee en hoelang moet je nog? Als je het immers "gewend" bent om er mee te leven kan je het misschien voor die korte tijd nog uithouden en het geld besparen. :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• pieterbeun
Al een beste tijd, de wenning is de snelheid ja.

Maar het zou ook fijn zijn als het gewoon wat stabieler is.

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

zet een eigen modem in DMZ, problemen opgelost :)

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbeun
dat lost alleen het draadloze probleem op, maar zit nogsteeds met instabiele modem en geen port forwarding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:25
Port forwarding doe je in je eigen router als je je eigen router in de DMZ van het Tele2-modem hebt geplaatst.
Met DMZ zet je eigenlijk ALLES van het internet open naar je eigen router.

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 22-09-2017 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbeun
Hoe doe je dat? Wij hebben nog wel telefoon & tv van tele2, die moeten persé op de tele2 router. Maar om dat open te zetten is ook niet de bedoeling :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:25
Je sluit een eigen router aan achter het Tele2-modem. Vervolgens stel je op het Tele2-modem in dat je eigen router in DMZ moet staan. Je televisie en telefoon blijven gewoon werken zoals ze het nu doen, maar port forwards e.d. regel je dan op je eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:24

WCA

Ik weet dat tele2 een aantal modems heeft waar je behalve de WPA code en het ssid, NIETS kan veranderen. Volgens mij is dat dit model.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbeun
klopt, tele2 router is aardig dicht getimmerd. en presteert daarnaast ook nog matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 00:00
Weet je zeker dat het de modem is en niet een brakke router/ap point die erachter staat? Zou zeggen probeer het eens met alle andere routers/ap points afgekoppeld. Dus echt puur alleen de modem. Nog steeds problemen? Dan gewoon Tele2 bellen en eisen dat ze het gaan fixen, zolang jij klant bij hun bent moeten ze ervoor zorgen dat het product werkt wat in dit geval niet zo is. Kan lijnstoring of gewoon een brakke modem zijn. Mocht je toevallig opgezegd hebben wegens de binnenkort glasvezel dan kunnen zij een voorstel doen om het contract eerder te beëindigen en ben je er gelijk van af ;)

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieterbeun
Wij hebben +- 1 maand geleden nog een nieuwe van hun gekregen, omdat de andere helemaal niks meer doet. En verder is het algemeen bekend dat de tele2 modem niet zo best is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
En hoeveel betaal je voor Tele2 per maand? En wat gaat glasvezel kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbeun
Ik zou die prijzen zo niet weten. Maar bij tele2 iets van 30,- per maand met tv, internet en telefonie

met glas zou ik het niet weten. Maar omdat wij in het meest oosterlijke punt van nederland wonen moeten wij per maand 9,- extra betalen per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:13
Je baseert het 'instabiele' op een vaste, bekabelde verbinding?

Mocht het modem niet stabiel zijn, dan moet je contact opnemen met de Tele2 helpdesk en een fatsoenlijk product eisen. Het wegvallen van de verbinding zou de klantenservice moeten zien. Wel is de klantenservice van Tele2 een totale ramp, dus dat kan je een paar belletjes en veel geduld kosten... :P
Het maakt niet uit dat je 1 maand geleden nog iets nieuws hebt gekregen, ze laten maar (kostenloos) een monteur langskomen :P ik heb afgelopen maand nog een splinternieuw modem bij Ziggo retour gestuurd omdat de boel niet werkte, vervangend exemplaar deed het perfect.

Voor het draadloze zou je het modem in DMZ modus moeten zetten, zoals hier al vaker is genoemd. Je zegt dat het je niet lukt, maar wat heb je geprobeerd en waar gaat het mis? Dat moet gewoon kunnen namelijk, al krijg je er vanuit Tele2 geen support op.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik ben eigenlijk best happy met tele2 basis, 50down 30up mbit, modem stabiel en genoeg instellingen inc port forwarding. Dus het kan wel. heb wel de wifi uitgezet en er een ubiquity aan gehangen.

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 23-09-2017 10:11 ]

specs

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
pieterbeun schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:07:
Ik zou die prijzen zo niet weten. Maar bij tele2 iets van 30,- per maand met tv, internet en telefonie

met glas zou ik het niet weten. Maar omdat wij in het meest oosterlijke punt van nederland wonen moeten wij per maand 9,- extra betalen per maand.
Ik heb telefoon en internet voor 25 euro bij Tele2 en ben eigenlijk wel tevreden neemt niet weg dat er een aantal grote ergernissen geweest zijn door de jaren heen (ben 10 jaar of zo bij Tele2). Ik had het goedkoopste pakket van 20 euro maar nadat ze nieuwe abo's introduceerden werd mijn internet opeens langzamer en heb ik up moeten graden. Voor dat ik upgrade had ik die Comtrend 2 een tijdje.

Ik heb wel een andere router (Technicolor bvn). Ze hebben drie routers bij Tele2.
https://www.tele2.nl/klan...net/internet-installeren/

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
pieterbeun schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:01:
glasvezel van solconn KPN (yay) (nay) :)
Fixed.

Daarnaast, en dat geldt straks ook voor je glasvezelmodem, kun je beter je eigen WIFI voorziening regelen en je eigen netwerk opzetten. Wat je provider ook opstuurt voor gedrocht maakt dan niet uit, het modem moet alleen de communicatie tussen je thuisnetwerk en de WAN-kant regelen, meer niet.

Bij mijn Tele2 modem heb ik de antennes er afgedraaid en zelf een router opgehangen. Modem doet waarvoor die gemaakt is: moduleren en demoduleren, niks meer niks minder. Als de verbinding brak is dan kan die een keer gereset worden zonder dat de rest van mijn thuisnetwerk er last van heeft, behalve dat de internetverbinding er dan even niet is.
Pagina: 1