Geen beeld met DP, wel met HDMI ??

Pagina: 1
Acties:

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:51
Hallo.

Ik zit al de hele middag met mijn GPU in de weer.
Mijn 1080Ti heb ik een week geleden opgestuurd voor RMA en heb vandaag een nieuw exemplaar binnen gekregen.

Ik heb mijn pc dus een weekje zonder GPU gebruikt. Dus direct met HDMI op het moederbord aangesloten.
Nu heb ik vanmiddag mijn nieuwe GPU erin gezet en goed aangesloten. De DP kabel die voorheen altijd werkte met deze setup ook aangesloten. Nu gebeurt het volgende:

- Computer opgestart, geen beeld via DP.
- Andere output, andere DP kabel geprobeerd, helpt niet.
- DP kabel los gehaald en HDMI kabel direct in het moederbord gestopt, om te kijken of dat nog werkt.
- Werkt niet meer.
- Maar, als ik de stroom van de GPU af haal, start hij wel op vanaf het moederbord.

Nu heb ik diezelfde HDMI kabel aangesloten op de GPU in plaats van het moederbord, en nu werkt het ook. GPU is zichtbaar bij Geforce Experience en bij beeldschermadapter staat netjes de 1080Ti.

Echter, als ik dan de DP kabel weer aansluit herkent hij deze niet. Als ik de PC weer opstart zonder HDMI kabel en met DP kabel, krijg ik helemaal geen beeld meer.

Ik wil mijn pc natuurlijk op DP hebben aangesloten om gebruik te maken van de 165hz en gsync etc.

Mijn setup:
https://pcpartpicker.com/list/8rsd7h

Mijn monitor:
Dell S2417DG 1440p/165hz/gsync

B.v.d.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:49

Zorian

What the fox?

Op de monitor zelf misschien even van input wisselen omdat die op hdmi staat? Is vaak een knopje voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
Zorian schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:59:
Op de monitor zelf misschien even van input wisselen omdat die op hdmi staat? Is vaak een knopje voor.
Dat is het eerste wat ik heb geprobeerd, maar het leek me zo logisch dat ik het er niet bij heb vermeld, excuses.

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Heb je de software/driver op van je GPU geïnstalleerd ? Kijk in apparaatbeheer of er geen driver problemen zijn.

44

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:38
Kan het niet aan de kabel liggen? Is dat te testen?

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:16
Ik kreeg in het recente verleden DP pas werkend na het installeren van alle NVIDIA-drivers (980 Ti)

• Alexknl
Waaaaaaaaat. Nu werkt het opeens. Heb de monitor een paar minuten van het stopcontact gehaald en toen ik hem aansloot werkte het opeens. Had al een paar keer de stroom eraf gehaald maar nog niet zo lang. Wat haat ik elektronica toch soms.

Pffffff ben ik hier de hele middag mee bezig geweest..
Bovenstaande reacties had ik ook al geprobeerd. Toch bedankt voor de hulp iedereen.

Helaas heeft deze 1080Ti nog meer coil whine dan mijn vorige arghh.

[ Voor 5% gewijzigd door Alexknl op 21-09-2017 16:44 ]

Pagina: 1