Ik heb een HP ZBook 15 met de volgende specs: 
De laptop heeft een 32GB mSATA cache module die ik wil vervangen voor een 120GB mSATA, wat de boot drive moet worden. De 500 GB HDD wordt dan gebruikt als secundaire opslag.
Hiervoor wil ik deze schijf kopen: ssdcenter.nl/product/4472...w-ms200-120-gb-msata.html. Ik denk dat deze dezelfde formaat heeft als mijn 32GB mSATA schijf en dus in mijn laptop past?
Op dit moment staat Windows 10 geïnstalleerd op de 32GB mSATA drive. Van al mijn persoonlijke bestanden is al een backup gemaakt.
Is dit het goede proces om mSATA's van laptops te vervangen?
1) Een bootable installatiebestand maken met behulp van Windows Media Creator op een USB-stick
2) De 32GB mSATA eruit halen en vervangen door de 120 GB mSATA
3) De USB-stick met het bootable installatiebestand in de laptop pluggen
4) De laptop aanzetten en naar het BIOS scherm gaan
5) In het BIOS scherm instellen dat de laptop vanaf de USB-stick moet booten
6) Vanaf hier volgt denk ik het gewone Windows installatie proces?
Moet de HDD uit de laptop worden gehaald wanneer Windows op de nieuwe mSATA wordt geïnstalleerd?
Klopt dit ongeveer of zijn er stappen die ik heb gemist?

De laptop heeft een 32GB mSATA cache module die ik wil vervangen voor een 120GB mSATA, wat de boot drive moet worden. De 500 GB HDD wordt dan gebruikt als secundaire opslag.
Hiervoor wil ik deze schijf kopen: ssdcenter.nl/product/4472...w-ms200-120-gb-msata.html. Ik denk dat deze dezelfde formaat heeft als mijn 32GB mSATA schijf en dus in mijn laptop past?
Op dit moment staat Windows 10 geïnstalleerd op de 32GB mSATA drive. Van al mijn persoonlijke bestanden is al een backup gemaakt.
Is dit het goede proces om mSATA's van laptops te vervangen?
1) Een bootable installatiebestand maken met behulp van Windows Media Creator op een USB-stick
2) De 32GB mSATA eruit halen en vervangen door de 120 GB mSATA
3) De USB-stick met het bootable installatiebestand in de laptop pluggen
4) De laptop aanzetten en naar het BIOS scherm gaan
5) In het BIOS scherm instellen dat de laptop vanaf de USB-stick moet booten
6) Vanaf hier volgt denk ik het gewone Windows installatie proces?
Moet de HDD uit de laptop worden gehaald wanneer Windows op de nieuwe mSATA wordt geïnstalleerd?
Klopt dit ongeveer of zijn er stappen die ik heb gemist?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2017 15:28 ]