Vga monitor op 1060gtx 6gb

Pagina: 1
Acties:

• Kovuu
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-05 22:49
Hallo mede tweakers,

Ik (helemaal happy) heb net mijn nieuwe game pc in elkaar laten zetten, maar ik was even vergeten dat mijn 2de monitor alleen maar een oude VGA aansluiting heeft.

Nu is het dus zo dat er geen DVI-I, maar alleen een DVI-D aansluiting zit op mijn 1060 gtx (gigabyte) naast de 3 displayporten en 1 hdmi (al in gebruik).

Ik had al voor een euro of 6 een adapter gekocht bij bol, maar hij herkende me beeldscherm niet.
Nu heb ik gelezen dat het digitale signaal uit de gpu moet omgezet worden naar analoog om mijn VGA beeldscherm te kunnen herkennen, klopt dit?

Zo ja, dan wou ik graag deze kabel aanschaffen. Iemand een idee of dit gaat werken?
https://www.onlinekabelsh...0UAwGJEAQYASABEgLt0PD_BwE

Groetjes :)

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-10 19:42
Wat je daar hebt is een usb videokaart, daarmee wordt het scherm niet op je videokaart afgespeeld. :)
ups, ja dat zou moeten werken maar dvi heeft alsnog de voorkeur :(

Daarnaast kun je voor een klein centje meer al een dvi monitor 2e hands aanschaffen, dan hoef je de vga koppijn niet meer door te gaan. DVI -> Vga adapters willen nog wel eens falen en zorgen niet voor beste framerates en kwaliteit.

bijv:
V&A aangeboden: BenQ T2210HD Zwart

[ Voor 7% gewijzigd door aminam op 21-09-2017 15:17 ]

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Kovuu
aminam schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:16:
Wat je daar hebt is een usb videokaart, daarmee wordt het scherm niet op je videokaart afgespeeld. :)
Hoe bedoel je precies, dit is de omschrijving op de website:
DisplayPort naar VGA adapter
Gebruik deze DisplayPort versie 1.1a adapter om een computer met DisplayPort uitgang te verbinden met een VGA kabel vanaf uw monitor of projector. Geschikt voor resoluties tot 1920 x 1200.

dus geen usb videokaart??
Daarnaast kun je voor een klein centje meer al een dvi monitor 2e hands aanschaffen, dan hoef je de vga koppijn niet meer door te gaan. DVI -> Vga adapters willen nog wel eens falen en zorgen niet voor beste framerates en kwaliteit.

bijv:
V&A aangeboden: BenQ T2210HD Zwart
Dat scherm heeft dan wel ook een dvi aansluiting, maar de vraag is of het dvi-a, dvi-i of dvi-d is. Anders zit ik alsnog met hetzelfde probleem, maar ik snap je idee.

• Kovuu
ooh ik zie dat je je post had aangepast.. Ik was te snel denk ik :)

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-10 19:42
Kovuu schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:20:
ooh ik zie dat je je post had aangepast.. Ik was te snel denk ik :)
Edit ninja :)

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Kovuu
aminam schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:16:

Ja VGA gaat er echt helemaal uit merkte ik al, zit ook even op V&A te kijken. Maar mocht dat niet lukken kan ik in ieder geval die kabel bestellen :) dus bedankt!

• ParaVince
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04 15:08
Als je het vga scherm toch zou willen blijven gebruiken is het misschien een optie om deze aan te sluiten aan je moederbord (indien je een igpu hebt in je cpu), naar de bios te gaan om deze in te schakelen met dgpu (zo geeft mijn bios het aan iig, dedicated gpu) als main. Dit heb ik zelf ook gedaan en het werkt zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovuu
ParaVince schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:46:
Als je het vga scherm toch zou willen blijven gebruiken is het misschien een optie om deze aan te sluiten aan je moederbord (indien je een igpu hebt in je cpu), naar de bios te gaan om deze in te schakelen met dgpu (zo geeft mijn bios het aan iig, dedicated gpu) als main. Dit heb ik zelf ook gedaan en het werkt zonder enig probleem.
Helaas geen igpu in ryzen 5 1600 ;(
Pagina: 1