Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgraden van een i5-3570K systeem.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pimmetjepom
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-11 20:33
Beste tweakers,

Mijn computer is op dit moment 4 jaar oud. En ik merk dat ik in sommige games niet meer lekker mee kom. Aangezien ik de general ''snappyness'' van mn computer nog prima vind bij bijvoorbeeld tekstverwerken, browsen en multitasken zie ik een beetje op om een volledig nieuw systeem te kopen. Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld mijn videokaart te upgraden, zo ja, is mijn i5 3570k dan nog toereikend?

Ik speel bijvoorbeeld overwatch, pubg, csgo, en het een en ander aan rpg's, alles 1080p op een 60fps scherm. Ik merk metname bij pubg dat mijn fps echt flink achterblijft. Ik weet niet zo goed of dit puur door mn gcard komt. misschien is overclocking nog een idee. Ik zit zelf ook een beetje te denken om er nog 8gig ram bij te knallen for a start. Aangezien de exacte ramkit die ik heb nog te koop is. En dan heb ik 16 gigs.

Alle suggesties zijn welkom. Max budget is €400,-

fyi: ik ben de originele factuur kwijt dus ik hoop dat ik de goede onderdelen list (faillisement van afuture...)

Relevante software en hardware die ik gebruik:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-3570K Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI Z77A-G45€ 0,-€ 0,-
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB Boost GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 72,50€ 72,50
1Corsair Carbide 500R White€ 249,99€ 249,99
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 63,50€ 63,50
1Corsair Builder CX600€ 0,-€ 0,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 385,99

Ik ben benieuwd waar jullie mee komen,
Pim

Alle reacties

• Thomascr9695
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-04-2022

Thomascr9695

Vape nation Vʌ

Mijn tip: verkoop het moederbord, ram, CPU en GPU op vraag en aanbod en neem de rest mee in een nieuw systeem. Persoonlijk zou ik wachten tot Coffee lake (New intel CPU's):

Release en hardware info:

https://nl.hardware.info/...rden-5-oktober-gelanceerd

Ik zit te denken aan een I5 8.... en een GTX 1060.

i5 4460 - 1060, COFFEE LAKE, HERE I COME

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:20
Gewoon alleen je videokaart upgraden en als je processor tekort komt een overklokkie toepassen :)

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 21:01
Ik heb die processor ook tot verkort gehad, bij PUBG merkte ik wel een groot verschil in de games, maar dat was het enigste spel waar de FPS echt hoger werd nadat ik was overgestap naar een core i7 7700k.

Ik gebruikte die processsor in combinatie met een 970GTX en alles kon ik makkelijk op 60fps draaien(behalve PUBG).
Ik denk dat je beter af bent met een snellere grafische kaart.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:44

MsG

Forumzwerver

Je hebt een processor met geünlockte multiplier, dus je zou ook nog eens wat overklokkerij aan kunnen zetten. Bij diverse moederborden is dat tegenwoordig 1 instelling en dan heb je soms al een lekkere basis-overklok. Het zou kunnen dat PUBG processor-intensief is. Het nadeel van naar een nieuw systeem gaan is dat je ook nieuw geheugen nodig hebt en er prijs-prestatietechnisch niet significant er op vooruit gaat.

Je zou ook nog tweedehands kunnen kijken naar nog een wat krachtiger 1155 processor, bijvoorbeeld een i7? Geheugen is nu ook behoorlijk duur, dus je gooit behoorlijk veel geld weg bij een upgrade.

Wat je bij PUBG eenvoudig kan testen, speel een poosje superlelijk, bijvoorbeeld 800*600 alles grafisch uit. Schiet je FPS dan in de 100'en, bij wijze van, dan is je GPU echt de bottleneck, maar stel je haalt alsnog maar krap 60 en alsnog lage uitschieters, bij bijvoorbeeld veel spelers in beeld, dan zal het eerder een CPU-bottleneck zijn.

En weet niet of je bijvoorbeeld met Vsync aan draait? Dat soort features gaan namelijk op 30FPS draaien als je FPS onder de 60 duikt. Dus stel je zit rond de 60 maar ook wat lager soms, zou ik vsync uitzetten. Sowieso niet echt fan van vsync zelf.

[ Voor 32% gewijzigd door MsG op 21-09-2017 14:46 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:08
REDSD schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:13:

Ik gebruikte die processsor in combinatie met een 970GTX en alles kon ik makkelijk op 60fps draaien(behalve PUBG).
Ik denk dat je beter af bent met een snellere grafische kaart.
Eens met bovenstaande.

Heb de 3570k op 4.3 draaien maar Rivatunerstatistics geeft aan dat alleen de 970GTX op 100% draait met sommige games (ARK/soms pubg) en de processor nog geen 60% aantikt.
Die processor gaat nog wel mee, zou naar een 1070 kijken en die CPU een klein OC'tje geven.
Deze is zeer makkelijk, zlefs met wat trager 32gb geheugen bij mij.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• pimmetjepom
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-11 20:33
Iedereen heel erg bedankt! Ik heb genoeg stof tot nadenken!
Pagina: 1