Beste technische neefjes! Ik had de volgende vraag. Ik heb nu een modem in de meterkast staan en ter versterking van mijn WiFi signaal heb ik er ook 1 in de woonkamer staan. Hoe krijg ik het voor elkaar dat deze gewoon dezelfde naam en ww hebben. Het zou het mooist zijn als mijn netwerk ze gewoon als 1 modem ziet. Is dit mogelijk of moet ik dan heel veel technische hoogstandjes gaan uithalen?
Ik neem aan dat het apparaat in de woonkamer geen modem is, maar een router?Deninho85 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:12:
Beste technische neefjes! Ik had de volgende vraag. Ik heb nu een modem in de meterkast staan en ter versterking van mijn WiFi signaal heb ik er ook 1 in de woonkamer staan. Hoe krijg ik het voor elkaar dat deze gewoon dezelfde naam en ww hebben. Het zou het mooist zijn als mijn netwerk ze gewoon als 1 modem ziet. Is dit mogelijk of moet ik dan heel veel technische hoogstandjes gaan uithalen?
Truuk is om de wifi configuratie op beide apparaten exact hetzelfde ta maken. Dus zelfde SSID en wachtwoord. Op het moment dat een device dan het signaal van het 1e apparaat verliest, zal het het sterkere signaal van het 2e apparaat oppakken.
Volgens mij heb je dan de configuratie die je wenst, toch?
HENG HENG
SSID, wachtwoord, security (WPA en/of WPA2, sterke voorkeur voor WPA2-only), encryption (TKIP en/of AES, sterke voorkeur voor AES-only) en IP subnet moeten hetzelfde zijn.Spacecowboy schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:15:
[...]
Ik neem aan dat het apparaat in de woonkamer geen modem is, maar een router?
Truuk is om de wifi configuratie op beide apparaten exact hetzelfde ta maken. Dus zelfde SSID en wachtwoord.
Dat, of als de device een halve digitale hersencel heeft zal het voor die tijd al gaan roamen. Vanaf iOS 8 en Android 5 kun je daar redelijk vanuit gaan. Intel WiFi chipset drivers voor de PC doen het ook.Op het moment dat een device dan het signaal van het 1e apparaat verliest, zal het het sterkere signaal van het 2e apparaat oppakken.
Oslik blyat! Oslik!