Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mijn nieuwe game PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuwe systeem wil ik op 4K gamen (medium/high settings zijn voldoende) en editting (geen zware video editting)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 1400,-
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn maxmium prijs is 1500, ik kan zelf niet assembleren dus dat is ook nog wat.. Tis tenslotte mijn eerste game PC. Mijn huidige komt uit de prehistorie. (op wielen) 8)7

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen mijn HDD

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil sowieso wachten op de nieuwe Intel Coffee lake die uitkomt in oktober en een bijpassend moederbord natuurlijk. Zelf had ik al een build gemaakt, maar alles kan wel beter natuurlijk.

- Asus Turbo GTX 1060 6 G (de ene site zegt dat dit voldoende is voor 4K en zelfs ready is voor VR, maar de ander zegt dat ik minimaal een 1080 nodig heb...)
- Samsung of crucial SSD.. Mijn stiefvader opperde al dat de Samsung beter was. (Sowieso 250GB)
-be quiet! Pure Power 10 400W
- Scythe Mugen 5 PCGH edition
-Cooler Master Mastercase 5
-Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
-HDD (had ik al)

Ik had al wat advies gehad van AMDRadeon :(:) , maar zou toch graag de meningen/ideeën willen horen voor een gulle middenweg misschien of wat leukers?

(moederbord en processor ontbreken door nieuwste Intel Coffee Lake)

Ga je overklokken?
Nee
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Medium/high settings zijn voldoende voor mij.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Wat er in principe te verbeteren valt, ik weet over sommige dingen enigszins wat, maar ik weet niet alles. En voor dit budget zou ik graag het goedkoopst willen maar wel wat voldoet aan de eisen... Ik heb tenslotte alle prijzen aangenomen via Azerty aangezien zij assemblage + bios-update aanbieden voor 59,- EN garantie voor één jaar.. Geen idee of hier nog andere mogelijkheden in zijn.. Het liefst dus wel binnen het budget of minder, s'il vous plaît :+

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zou in ieder geval een grote SSD nemen of je moet al je games vanaf die HDD willen laden (traag)
Verder vind ik de voeding wat mager. Ik denk dat je eerder een 550W voeding of hoger zal moeten aanschaffen.

Een betere videokaart levert je wat vlottere en soepelere beelden op bij 4K. GTX1060 zal voldoende zijn maar als je budget het toelaat kun je beter de GTX1070 (of GTX1080) aanschaffen.

Omdat de rest later komt zou ik adviseren om er wel 16Gb RAM er in te zetten. 8Gb is aan de magere kant. 32Gb kan ook maar dat heb je voorlopig toch niet nodig.

Qua upgraden kun je later een tweede GTX1070 in SLI zetten en dan kun je wat goedkoper 16Gb RAM aan het systeem toevoegen. Met een 550W voeding denk ik dat je systeem dat nog wel kan trekken. Met 400W is dat al te weinig.

Anders maak je eens een wenslijst aan en plaats je die hier.

[ Voor 17% gewijzigd door Frostbite op 21-09-2017 12:17 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

Topicstarter
Frostbite schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:13:
Ik zou in ieder geval een grote SSD nemen of je moet al je games vanaf die HDD willen laden (traag)
Verder vind ik de voeding wat mager. Ik denk dat je eerder een 550W voeding of hoger zal moeten aanschaffen.

Een betere videokaart levert je wat vlottere en soepelere beelden op bij 4K. GTX1060 zal voldoende zijn maar als je budget het toelaat kun je beter de GTX1070 (of GTX1080) aanschaffen.

Omdat de rest later komt zou ik adviseren om er wel 16Gb RAM er in te zetten. 8Gb is aan de magere kant. 32Gb kan ook maar dat heb je voorlopig toch niet nodig.

Qua upgraden kun je later een tweede GTX1070 in SLI zetten en dan kun je wat goedkoper 16Gb RAM aan het systeem toevoegen. Met een 550W voeding denk ik dat je systeem dat nog wel kan trekken. Met 400W is dat al te weinig.

Anders maak je eens een wenslijst aan en plaats je die hier.
Daar had ik ook mijn vraagtekens bij, maar ik had gelezen dat het gaat om de kwaliteit en dat die voeding ze wel aan kan.. RAM was ik er vergeten bij te zetten, ik ga inderdaad voor 16 GB, 32 GB vind ik een beetje overkill.
-The_Mask- in "Advies over de X299 en de Z270"

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2017 12:22 ]

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:19:
[...]

Daar had ik ook mijn vraagtekens bij, maar ik had gelezen dat het gaat om de kwaliteit en dat die voeding ze wel aan kan.. RAM was ik er vergeten bij te zetten, ik ga inderdaad voor 16 GB, 32 GB vind ik een beetje overkill.
-The_Mask- in "Advies over de X299 en de Z270"
Als je voor de populaire MSI GTX 1070 zou gaan dan wordt een 500Watt voeding aangeraden door MSI. (zie: klik )

Maar goed het zal wel draaien met die 400W voeding maar als je problemen krijgt dan zou dat het eerste zijn wat ik zou vervangen.

[ Voor 48% gewijzigd door Frostbite op 21-09-2017 13:08 . Reden: Fixed my bad ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:22
Die 500 watt is echt uit de duim gezogen, dit systeem zal maximaal 250 watt gebruiken ongeveer. De gekozen voeding is dus prima.

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:23
Onzin, zolang je geen Sli gaat draaien of een zware 1080ti er in zet, voldoet deze goede voeding prima.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:22
Frostbite schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:26:
[...]

Even opgezocht.
• GTX1060 trekt ongeveer 200W (load) + Intel i7/i5 8x00K model van 95 Watt = 300 Watt
• GTX1070 trekt ongeveer 280W (load) + Intel i7/i5 8x00K model van 95 Watt = 375 watt

Met de rest van je hardware trek je misschien nog 50W extra. (zie klik )

Maar goed het zal wel draaien met die 400W voeding maar als je problemen krijgt dan zou dat het eerste zijn wat ik zou vervangen.
Onzin, een GTX1070 trekt bij lange na niet 280W, die trekt ingame ongeveer 150W. Die 280W is waarschijnlijk het volledige systeem.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

ParaDroid2 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:44:
[...]
Onzin, een GTX1070 trekt bij lange na niet 280W, die trekt ingame ongeveer 150W. Die 280W is waarschijnlijk het volledige systeem.
Klopt ik zie het ook net. Het ging om het totale systeem zie ik net. :F

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1