Vraag

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-11 18:15
Situatieschets:

Voor een kennis ben ik op zoek naar een android app waarmee de telefoon van haar kind getraceerd kan worden. Is dit helemaal ethisch? Ja en nee. Het gaat om een kind met een behoorlijke rugzakje, waardoor ze met de dag rebelser wordt. Weglopen is aan de orde van de dag, en de ouders kunnen het simpelweg niet meer aan. Externe hulp is aanwezig maar kan in deze ook heel weinig betekenen als ze de hele nacht op straat hangt met vreemde figuren.

Nu hebben ze mij ingeschakeld om iets op de telefoon te plaatsen waardoor ze ten alle tijden kunnen zien waar ze uithangt, en eventueel de telefoon op afstand kunnen uitlezen ( dit is minder belangrijk ).
Het probleem is dat ik niet zomaar alle apps vertrouw, en het zou bij voorkeur ook nog eens een verborgen app moeten zijn ( niet te verwijderen of uit te schakelen dus ).
Ook ben ik bezorgd om apps van 3de partijen, het is bijvoorbeeld niet te bedoeling dat de app ontwikkelaar ook kan rondneuzen op de bewuste telefoon. Bij voorkeur zou ik dus zelf een server opzetten waar de data heen gaat, zodat ik dit in eigen beheer heb.

Heeft iemand ervaring met dergelijke apps, of zou zoiets redelijk simpel te bouwen zijn? Nogmaals, het primaire doel is enkel om te weten waar de telefoon uit hangt, het lezen van smsjes / whatsapp etc zou fijn zijn voor de ouders, maar zelf vind ik dit weer net te ver gaan. Dit is dus geen vereiste.

Alle reacties

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-11 10:04

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Misschien heb je hier wat aan;

https://www.google.nl/url...u05YTNODQolhIzjTecbgk2YqQ

De Find My Device functie van Google zelf... Werkt naar mijn mening erg goed!

[ Voor 14% gewijzigd door 0stone0 op 21-09-2017 11:44 ]

"~~Linux is only free if your time has no value"

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
https://www.cerberusapp.com/

Kost een paar euro (€4,99) maar dan heb je een app waarmee je de locatie kunt zien, smsjes ,telefoongeschiedenis, geinstalleerde apps etc.

Ook kun je op afstand foto's / video's / geluidsopnames maken

De app kun je verbergen als je telefoon geroot is en je kunt hem ook als systeemapp installeren (met root) zodat hij zelfs niet verwijderd wordt als de telefoon gereset (naar fabrieksinstellingen) wordt.

Over je privacyzorgen:

Cerberus is een behoorlijk grote speler en is al vaak getest en beoordeeld, ik denk niet dat zo'n ontwikkelaar veel te zoeken heeft op je telefoon https://www.cerberusapp.com/reviews

Functies vanaf het webpaneel:
  • Start volgen
  • Stop Volgen
  • Vraag apparaatinformatie op
  • Geef de locatie geschiedenis
  • Vergrendelen met code
  • Ontgrendelen
  • Start alarm met een bericht
  • Tonen boodschap
  • Toon de belhistorie
  • Haal het SMS-archief op
  • Toestel opbellen
  • Verstuur SMS
  • Audio opnemen
  • Neem een foto
  • Video opgenomen
  • Neem schermafdruk
  • Start noodtoestand
  • Stop noodtoestand
  • Verberg in de applicatielijst
  • Toon in de applicatielijst
  • Wis het apparaatgeheugen
  • Wis de SD-kaart
  • Apparaat herstarten
  • Back-upgegevens
  • Back-up stoppen
  • Geïnstalleerde apps verkrijgen
  • Applicatie starten
  • Service starten
  • Verstuur uitzending
  • Start shell
  • Bluetooth inschakelen
  • Bluetooth uitschakelen
  • Wi-Fi hotspot inschakelen
  • Wi-Fi hotspot uitschakelen
  • Scherm opnemen
  • App instellingen wijzigen

[ Voor 68% gewijzigd door ImNotnoa op 21-09-2017 11:53 ]

Try SCE to Aux

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-11 16:15
Vind mijn apparaat - Google

[video]https://www.youtube.com/watch?v=_koHnFzdiEk"]YouTube: FIND MY ANDROID PHONE GOOGLE ANDROID DEVICE MANAGER[/video]

[ Voor 43% gewijzigd door Ryan_ op 21-09-2017 11:49 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Pater91 sinds Android 2.3.3 is het niet meer standaard mogelijk voor apps om de locatievoorzieningen aan te zetten. Wat voor apps je er ook voor gebruikt, op het moment dat de eigenaresse de locatie uitzet kun je het niet meer zien.

Nu zijn daar wel work arounds voor via ADB of het toestel moet geroot zijn. Zie ook de uitleg bij Cerberus:
Cerberus can automatically enable GPS and location by mobile networks only if it has a special permission, due to Android security policy. If you have root access on the device follow the instructions in the "I have a rooted device" section below.
Otherwise, execute this adb command on your computer with the phone connected via USB:

adb shell pm grant com.lsdroid.cerberus android.permission.WRITE_SECURE_SETTINGS
(if you installed the disguised version of Cerberus, replace "com.lsdroid.cerberus" with "com.lsdroid.cerberuss" in the command above)

If you have a non-rooted device and don't know what adb is, follow this nice guide by the Greenify developers, and in step 7 execute the adb command above.
Echter moet de ADB commands elke systeem update weer gedaan worden, waardoor je na elke update de telefoon weer 'te pakken moet krijgen'.

Overigens is je post al erg compleet. Maar mis ik nog wat eigen inzet. Welke applicaties heb je zelf al geprobeerd en gevonden? Kun je dit toevoegen aan je openingspost?

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 21-09-2017 12:11 ]

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-11 18:15
Imnoa schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:44:
https://www.cerberusapp.com/

Kost een paar euro (€4,99) maar dan heb je een app waarmee je de locatie kunt zien, smsjes ,telefoongeschiedenis, geinstalleerde apps etc.
Ik ga deze morgen eens proberen, thanks! De telefoon rooten is geen probleem, dan kan ik alle apps verbergen die ik wil dus dat is een pluspunt.

Wat betreft eigen research, ik heb wat apps gevonden maar aangezien het niet voor mezelf is durf ik eigenlijk geen enkel risico te nemen met zomaar apps. Vandaar de vraag naar ervaringen, zodat ik zeker weet dat de privacy gewaarborgt blijft.

Ik laat het weten als het gelukt is!
Pagina: 1