Garagepoort openen en sluiten met sonoff?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Aangezien mijn 433 mhz afstandsbediening voor mijn garagepoort op het einde van zijn levensjaren loopt vroeg ik mij het volgende af (ik ben een leek op dit gebied) :

- Kan ik mijn garagepoort sturen met een sonoff?
- Kan ik mijn garagepoort sturen in combinatie met een sonoff wall touch schakelaar?
- Is Ewelink betrouwbaar?

Ik ben een leek op dit gebied, vandaar deze vragen.
Dank bij voorbaat.

Alle reacties

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Voor 5 tientjes heb je een 4 kanaals zender ontvangertje waar je deuren en hekken mee kan aansturen. Bouw je toch zoiets in?

https://nl.rs-online.com/...rol-systems-kits/6729019/

[ Voor 23% gewijzigd door Rol-Co op 21-09-2017 11:33 ]

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

Topicstarter
Rol-Co schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:28:
Voor 5 tientjes heb je een 4 kanaals zender ontvangertje waar je deuren en hekken mee kan aansturen. Bouw je toch zoiets in?

https://nl.rs-online.com/...rol-systems-kits/6729019/
Ik wil mijn poort openen met mijn smartphone...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:36:
[...]

Ow sorry, my bad :)
Dan heb je wat anders nodig inderdaad.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:40
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:36:
[...]

interessant, dat wil ik ook maar dan garage deur middels de smartphone.
eventueel met een timer erop:)
de buitenverlichting werkt prima met een sonoff.
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.ZAzZmO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Denk eens aan de veiligheid vooral als het Chinese producten zijn ... en als er dan dit soort zaken zijn waar ze in dit topic zich eea tav veiligheid afvragen...
huferry74 in "Sonoff: goedkope schakelaar op afstand via wifi (ESP8266)"

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 00:16
Mijn garagepoort motor heeft een extra aansluiting waarop je een drukknopp kan aansluiten voor de bediening. Een drukknop op wifi zal wel te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attie
  • Laatst online: 07-09 13:23
Gogogate2 een optie?
Ik heb hem ook aangeschaft moet het nog wel installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
snoekds20 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 23:42:
[...]

interessant, dat wil ik ook maar dan garage deur middels de smartphone.
eventueel met een timer erop:)
de buitenverlichting werkt prima met een sonoff.
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.ZAzZmO
Ja ik wil hier ook mijn garagedeur met openen.
Vroeg me dus af of dit met 1 of ander sonoff type kan.
Ik zou er dan een andere firmware op Flashen want die registratie op de Chinese server vertrouw ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Attie schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 00:04:
Gogogate2 een optie?
Ik heb hem ook aangeschaft moet het nog wel installeren
Gogogate is idd een duurdere optie en mij bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:40
hmm drukknop zit ook in de garage en deze voorzien van drukknop op wifi.. ik ben deze nog niet tegen gekomen in sonoff achtig iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Ik weet niet wat je al in huis hebt, maar als de ontvanger op 433 Mhz gewoon nog prima werkt kan je ook een RFLink bouwen. Dat is een Arduino Mega van 5 euro en nog 2 euro aan 433 Mhz antennes en zenders. Die kan gewoon 433 Mhz signalen schakelen, en deze zou je bijvoorbeeld met Domoticz op een Raspberry kunnen gebruiken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:35:
Ik weet niet wat je al in huis hebt, maar als de ontvanger op 433 Mhz gewoon nog prima werkt kan je ook een RFLink bouwen. Dat is een Arduino Mega van 5 euro en nog 2 euro aan 433 Mhz antennes en zenders. Die kan gewoon 433 Mhz signalen schakelen, en deze zou je bijvoorbeeld met Domoticz op een Raspberry kunnen gebruiken.
De 433 Mhz ontvanger werkt nog goed. Enkel de zenders begeven het bijna.
Ok ik bekijk het even want heb nog weinig ervaring met die domotica...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik,
sonoff wifi switch wireless Relay module Smart home Automation for Computer access dc5V/12v 24v 32v Inching/Self-Locking IOS.

Werkt goed in de inching mode.
Ben nog op zoek (liefst sonoff) naar een standmelder. Zodat ik kan zien of de garage open of dicht is op afstand iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 16:21
Wat jij wil, heb ik.
Sonoff 10A schakelaar met espeasy geflasht, en aan domoticz geknoopt (even printspoortje doorslijpen zodat je een maakcontact hebt). Tevens een gpio aan de "dichtmelder" verbonden. Krijg nu een mailtje als hij open, of dicht is. Bediening dus via Domoticz App. Roldeur is een Hormann.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:28
@Meester_J ik heb ook een hormann garage deur opener. Die dingen zijn toch beveiligd zodat niet iedereen met een hormann deur het dezelfde afstandsbediening kan openen? Hoe heb je de sonoff precies verbonden?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:58

NoFearCreations

3DPrint the world!

Bookmark deze even, als iemand een met een simpele oplossing komt. Garagedeur bij mijn ouders reageert ook niet goed meer.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:48

BlueTooth76

Let the sun shine!

Voor wie in zit over de beveiliging: ik heb naast de afstandsbediening van de garagedeur, ook nog een KAKU* stekker tussen de stroomstekker zitten. Heb een schakelaar voor de KAKU* onder het dashboard geplakt.

Dus als ze m'n deur hacken, moeten ze alsnog ook weten dat er een KAKU* tussen zit en die ook hacken :P

*Klik-Aan-Klik-Uit

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:58

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Verwijderd Misschien is mijn wat geknutselde oplossing ook nog een optie.
Garagedeurcontrole via "IP Cam Viewer" + KAKU
Een voordeel: Je hebt naast een (detectie)contact op de €45 IP-camera additioneel nog een visuele terugkoppeling op de deur via de ipcam app en op de actieve/inactieve KAKU schakelaar welke bij mij in het zichtveld van de IP-camera onder het plafond hangt (en je kan natuurlijk zien of je auto er nog staat).
De RFXcom ontvanger van de oorspronkelijke afstandsbediening kan je trouwens verwijderen (niet meer nodig),
alles loopt nu via een vpn-verbinding en de "IP Cam Viewer" app welke het reed-relais aanstuurt (parallel aangesloten op de deurdrukknop).
De Action KAKU schakelaar dient als extra safe-guard voor de garagedeur, ook bij een eventuele reboot van de IP camera.

YMMV

[ Voor 11% gewijzigd door dunklefaser op 16-03-2019 17:45 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techetga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-09 15:12
Ja je hebt wel een RF Bridge nodig. Die neemt de rol van de afstandsbediening over en kan via WiFi (ewelink) aangestuurd worden.
https://www.aliexpress.co...b9cf8&transAbTest=ae803_4

YouTube: Sonoff RF Bridge Review

[ Voor 6% gewijzigd door techetga op 16-03-2019 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 16:21
Possible schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 15:26:
@Meester_J ik heb ook een hormann garage deur opener. Die dingen zijn toch beveiligd zodat niet iedereen met een hormann deur het dezelfde afstandsbediening kan openen? Hoe heb je de sonoff precies verbonden?
De motorprint heeft twee contacten die je kunt gebruiken om de deur te openen. Elk maak-contact volstaat hiervoor. Ik heb de sonoff dus naast de motor gemonteerd.

Het losse kastje bevat het relais voor de open/dichtmelding. Dit printje heb ik met de deur meebesteld, maar er zit gewoon een relais op dat voldoet aan de specs van de motor. Je zou dus een 20 euro ofzo kunnen besparen als je die zelf uit China laat komen. Dit relais heb ik weer via aan de GPIO van de sonoff gekoppeld.
De Sonoff is dus volledig galvanisch gescheiden van de motor door 2 relais. (1 op de sonoff voor de het openen, en 1 in het kastje voor de open/dicht-melding)

Die melding is wel handig, want als je tijdens het sluiten schakelt, is dit "STOP", en bij nog een keer schakelen "OPEN". Als je niet naast de deur staat (of een camera hebt) heb je anders geen idee of de deur open of dicht is.

-> Ik heb de R120 firmware op de sonoff geflashed. Dat is wel even gedoe. https://www.letscontrolit.com/wiki/index.php/ESPEasy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bXjCw7MmBWLwIWn6bCZC7yKx/full.jpg

[ Voor 96% gewijzigd door Meester_J op 17-03-2019 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:39
Deze bookmark ik ook want ik was ook naar zoiets op zoek. Wel met tasmota icm Homey.
En aangezien mijn huidige motor defect is moet ik op zoek naar een andere motor die hier misschien al direct iets mee kan zonder zelfknutseldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
Ik doe dit met een Fibaro, keyfob en een app op je telefoon.
Werkt perfect, maar wel een beetje duur voor alleen een garagedeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Een garagedeur open maken is een onderdeel van de verder gratis krachttraining.... _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb m'n Hörmann garagedeur hier thuis voorzien van een Chamberlain opener met daarbij een (US Version) MyQ Home Bridge .... Spul is middels Apple Homekit aan te sturen en daarbij dus "automagisch" ook middels je telefoon (Hé Siri Garagedeur open / dicht :9 ).

De Europese MyQ Home Bridge ondersteunt géén Homekit dus vandaar dat ik de US version heb aangeschaft. Ik heb daar vóór regelmatig contact gehad met Chamberlain Duitsland om te vragen wanneer de EU versie ook met Apple Homekit compatible gemaakt zou gaan worden maar...... Tot noch toe: No-Go!!

[ Voor 49% gewijzigd door Will_M op 17-03-2019 13:37 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1