Beste plek aio waterkoeler

Pagina: 1
Acties:

• JustName
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 20:20
Beste lezers.

Ik heb zojuist de Corsair 270R ontvangen. In deze case wil ik een Corsair H110i in plaatsen. Daar zijn dus 2 plekken voor. Bovenin en voor in de kast.

Hoe kan ik ze het beste plaatsen voor de airflow en de cpu? (de bovenkant van de 270R zeer open qua warme lucht) Zie: http://images.bit-tech.ne...s-270r-review/270r-2b.jpg

En moeten de fans eerst en dan de radiator, of moet eerst de radiator met daar onder de fans?

Zie voorbeeld: http://www.corsair.com/~/...4FBCB727424C1D540999.ashx

Gebruik hem overigens voor m’n Ryzen 5 1600

Bedankt alvast!

[ Voor 42% gewijzigd door JustName op 21-09-2017 11:33 ]

• PuijkeN
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-09 23:01

PuijkeN

euhm ?

Op zich zal het allemaal zoveel niet uitmaken (zeker niet met een relatief koele R5 1600). Maar, wat ik wel belangrijk vind is onderhoud en stof. Daarom had ik in mijn vorige case mijn rad bovenaan zitten als outtake (er valt dan minder makkelijk stof in de case door de gesloten radiator).

Daarnaast had ik 3 intakes zitten (2 voor en 1 achter) allemaal voorzien van een stoffilter om zo het stofgehalte minimaal te houden. Je creeert zo normaal gezien een lichte overdruk en er zal weinig tot geen stof in je case gezogen worden door andere kieren.

- RAD bovenaan -> je zuigt iets warmere lucht door je radiator aangezien je geen verse buitenlucht gebruikt maar lucht wat al in je case zit
- RAD vooraan -> je zuigt koele lucht door je radiator dus je hebt de beste CPU temps, je dumpt deze lucht echter wel in je case dus je warmt de rest van je case (en onderdelen) op

In beide gevallen zal het verschil echter heel minimaal zijn en in geval van een frisse R5 1600 zou ik in elk geval voor optie 1 gaan en de rad bovenaan monteren.

PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
De grootste warmtebron is je videokaart en aangezien je een Ryzen cpu hebt zul je ook een externe vga kaart hebben (althans, als je de r5 1600 flink overklokt gaat deze best stroom slurpen dus ook veel warmte genereren). Warmte van zowel de vga als van het bord wil je snel je kast uit hebben en daarom adviseer ik je om de rad voorin de kast te bouwen en de fans daarvan als intake te gebruiken. Dus koele lucht de kast in (eerst de fans en dan de rad monteren in de kast). Dat klinkt vreemd maar aangezien de 1600 op stock niet echt warm wordt is mijn verwachting dat de luchtstroom koel genoeg gaat zijn om ook de vga en vrms te koelen. Ik zie overigens dat de kast voldoende ruimte heeft voor een push/pull constructie voorin, een extra set fans aan de rad die de kast inblazen. Hiermee kun je nog meer koele lucht de kast in blazen. De achterste fan zou je eigenlijk alleen maar als out fan moeten gebruiken omdat daar nooit een stoffilter zit en je geen stofzuiger wilt die stof de kast in trekt. Die achterste fan kan dus beter de opgewarmde lucht zo snel mogelijk de kast uit blazen.
Bovenin in de kast zou je ook nog één of twee fans kunnen plaatsen die de warmte naar buiten afvoeren, fans blazen de kast uit. Momenteel is dat nog geen noodzaak maar mocht je toevallig nog stille fans hebben zou ik die zeker daar monteren. Beter mee dan om verlegen.

[ Voor 3% gewijzigd door regmaster op 28-09-2017 16:07 ]