• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-04 18:37

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Ik echt een raar probleem. Ik draai bij een klant 2 servers met Windows 2012 R2 met daarop Hyper-V.
Voor een power shutdown hebben wij beide machines gecontroleerd afgesloten.
Nadat de 220v werkzaameheden waren voltooid hebben wij de beide machines weer opgestart.
Echter nu, na twee dagen, heb ik geen lokaal internet meer met geen enkele explorer.
En heb kan op beide machines binnen Hyper-V Manager de machines niet meer overnemen.
Pingen en een tracert werken nog wel prima.
RDP-en naar de machines kan nog prima.
Er gebeurd iets op de lokale netwerk laag, zo lijkt het althans (127.0.0.1)
Kapotte socks?

Na een herstart werkt alles weer goed, tot na 2 dagen, dan heb ik weer hetzelfde probleem.
Voor de shutdown heb ik nooit deze problemen gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door Neowam op 28-09-2017 10:07 ]

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Wat bedoel je met "geen lokaal internet meer met geen enkele explorer" ?
Probeer aub correcte termen te gebruiken.

Wat geeft de eventviewer op de hyper-v host aan?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe ziet je netwerk er verder uit?

Hoe zijn de hosts aangesloten, hoe ziet je infra eruit, hoe is networking geconfigureerd op zowel de hosts als vm's?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Neowam

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
jimbo123 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:24:
Wat bedoel je met "geen lokaal internet meer met geen enkele explorer" ?
Probeer aub correcte termen te gebruiken.

Wat geeft de eventviewer op de hyper-v host aan?
Event ID 14050:Failed to register the service principal name 'Hyper-V Replica Service'.

Event ID 14050:Failed to register the service principal name 'Microsoft Virtual System Migration Service'.

Event ID 14050:Failed to register the service principal name 'Microsoft Virtual Console Service'.

• Neowam

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Question Mark schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:27:
Hoe ziet je netwerk er verder uit?

Hoe zijn de hosts aangesloten, hoe ziet je infra eruit, hoe is networking geconfigureerd op zowel de hosts als vm's?

[ Voor 94% gewijzigd door Neowam op 28-09-2017 10:08 ]

• Neowam

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
This computer was not able to set up a secure session with a domain controller in domain xxxx due to the following:
The RPC server is unavailable.
This may lead to authentication problems. Make sure that this computer is connected to the network. If the problem persists, please contact your domain administrator.

ADDITIONAL INFO
If this computer is a domain controller for the specified domain, it sets up the secure session to the primary domain controller emulator in the specified domain. Otherwise, this computer sets up the secure session to any domain controller in the specified domain.

• Neowam

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
The processing of Group Policy failed. Windows could not obtain the name of a domain controller. This could be caused by a name resolution failure. Verify your Domain Name System (DNS) is configured and working correctly.

• Neowam

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Het lijkt er dus op dat het netwerk ergens begint te klapperen, aangezien ik geen echte netwerk guru ben, heb ik de vraag maar hier maar gesteld. Jullie hulp wordt zeer gewaardeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb geen idee welke info nu van de host of een VM is. Daarnaast mis ik nog even de netwerkconfig van Hyper-V. Welke virtuele switches gebruik je nu, en hoe zit eea gekoppeld?

Wel valt het volgende op:
Persistent Routes:
Network Address Netmask Gateway Address Metric
172.16.100.230 255.255.255.255 192.168.10.254 1
0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.1.253 Default
0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.1.253 256
Waarom heb je twee keer dezelfde route ingesteld? De default komt van je ipv4 settings op je Nic weg, de ander is later toegevoegd.

Daarnaast heb je meerdere ip-adressen gekoppeld te hebben aan een NIC (uit verschillende reeksen). Wat is daar de gedachte achter? Dat kan veel ellende geven mbt DNS-registraties en dus connectivity issue's. Sommige machines hebben zelfs 3 ip-adressen op dezelfde nic staan...

Ik vermoed dat dit de bron van je issue's is...

Een machine registreert alle 3 ip-adressen in DNS, en een client gaat er uiteindelijk één gebruiken om naar toe te kunnen communiceren. Dan moet je maar net het geluk hebben dat hij eentje pakt uit de netwerkreeks waar communicatie naar mogelijk is vanuit zijn eigen netwerkreeks.

[ Voor 21% gewijzigd door Question Mark op 21-09-2017 13:28 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Neowam

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Ik ga dit inderdaad even onderzoeken, bedankt voor zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neowam

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Windows Updates gedraaid, en het probleem is over... (???)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Neowam schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:01:
Windows Updates gedraaid, en het probleem is over... (???)
Yup. En over twee dagen is het weer terug

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:53
Er is best lang een probleem geweest met broadcom netwerkcontrollers en hyper-v. Ik weet niet of er ondertussen een patch voor is maar dat zou het kunnen verklaren. Anders is er ook een workaround (google is je virend).

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

chaoscontrol schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:45:
Er is best lang een probleem geweest met broadcom netwerkcontrollers en hyper-v. Ik weet niet of er ondertussen een patch voor is maar dat zou het kunnen verklaren. Anders is er ook een workaround (google is je virend).
Waar zie jij broadcom controllers?
Besides, het netwerk ziet er uit alsof het ontworpen is door Atilla de Hun. Je hebt echt geen vmq-bugs nodig om in de problemen te komen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:53
@Brahiewahiewa Ik zie alleen virtuele adapters daarom opperde ik dat, kan de TS zelf controleren. Zie wel een Fujitsu Emulex LOM (lights out management :? ) en weet dat sommige Fujitsu bakken ook een broadcom adapter kunnen hebben.

Ben ook wel benieuwd waarom deze bijzondere configuratie in zoveel ranges nodig is.

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 28-09-2017 13:20 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neowam

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
chaoscontrol schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:21:
@Brahiewahiewa Ik zie alleen virtuele adapters daarom opperde ik dat, kan de TS zelf controleren. Zie wel een Fujitsu Emulex LOM (lights out management :? ) en weet dat sommige Fujitsu bakken ook een broadcom adapter kunnen hebben.

Ben ook wel benieuwd waarom deze bijzondere configuratie in zoveel ranges nodig is. Zou ook de domainnamen weglaten, ik ken dit bedrijf in dit geval (klant) en vind het raar die naam hier zo terug te zien, komt niet heel professioneel over ofzo.
Klopt; helaas is dit oude meuk die wij van het vorige ICT bedrijf hebben overgenomen. Inmiddels hebben wij de klant een nieuw voorstel plan voorgeschoteld om één en ander qua netwerk een stuk netter te gaan maken en afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neowam

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Topic mag van mijn part dicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Topics gaan dicht als ze niet aan de policy voldoen. Hoewel dit topic inderdaad wel op de rand zit van eigen inzet het op te lossen ;) lijkt sluiten me nu niet nodig. Topics zakken wel weg als er niet meer wordt gereageerd. En sowieso zie ik geen garantie dat het wegblijft (tot je inderdaad een nieuwe inrichting maakt).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:35
(knip)

[ Voor 103% gewijzigd door F_J_K op 28-09-2017 12:56 ]

Cloud ☁️

Pagina: 1