d3d : win2k vs W98XX

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Ik vroeg me af hoeveel het nou scheelde kwa 3d performance tussen die 2, vroeger was dit toch rond de 20%, maar tegenwoordig hebben systemen zoveel mb en power dat het weinig uitmaakt, wie heft er w2k en 98 op zijn pc, en post dan een d3d benchmark of opengl, bijv q3 of 3dm van beide OSen, ik wil graag eventjes het verschil zien, en kijken of bij weleke systemen het meer of minder uit maakt gemiddeld :

dus FF posten aub :):

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Zonder echte waarden kan ik je melden dat ik qua smoothheid weinig verschil merk...
Games runnen net zo goed onder Win2k als Win98, mits de drivers een beetje goed zijn.

Met Q3/UT/CS haal ik ongeveer het zelfde aantal fps onder Win2k als Win98, dit zonder te testen, Win98 heb ik nl. niet meer, maar mijn ogen liegen niet ;)

• Carel
jah, maar het verschil tussen 100 en 150 fps zie je niet, maar tis toch echt een verschil :), dat spellen op beide OSen soepel gaan is normaal als je nu een vet systeem hebt , in de lijkt van alle 3dm2001 scores zie ik ook een naatal gasten die hoog scoren met win2k, zoas Karel2001..., hopelijk hebben diegene ook getest in w98...?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Zo groot is het verschil dus niet.. hooguit 10fps... dus nihil imo

En een bench proggie boeit al helemaal niet, games geven een veel realistischer beeld.

Gewoon Win2k proberen zou ik zeggen, ik ga niet meer terug ;)

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06
Bij mij loopt win2k dus een stukkie sneller als win98, het is gewoon een kwestie van win2k ff tunen. Vooral sites als www.regedit.com etc, zijn hier goed voor.

| I've got permission to color outside the lines |

• Carel
OK, ik heb ook w2k erop zitten, tov van w98 sheelt het misschien 2 tot 5% ... met 3d performance, niet gek dus :)
Pagina: 1