Eneco Toon - Ervaringen en Discussie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.948 views

• Doubt
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-12-2024

Doubt

Domoticafreak...

Topicstarter
Het topic over de Eneco Toon.

Wat kan Toon
Toon is een slimme thermostaat die inzicht geeft in je energieverbruik en je helpt met besparen. Daarnaast beschikt hij over een aantal 'Slimme features' zoals aansturing van Fibaro Rookmelders, Philips Hue.

Wat kan ik met Toon
Uiteraard je CV bedienen zowel aan de muur als onderweg. Daarnaast je lampen aansturen en meldingen ontvangen van rookmelders of het gebruik zien per apparaat.

[ Voor 87% gewijzigd door Doubt op 21-09-2017 10:32 ]

• Doubt

Doubt

Domoticafreak...

Topicstarter
Er is nog wat aanvulwerk, maar bij deze alvast de topicstart zodat er al over gepraat kan worden :)

Vandaag / Morgen hoop ik de topic start af te maken.

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:07

• Doubt

Doubt

Domoticafreak...

Topicstarter
Excuses. Deze had ik totaal over het hoofd gezien. Bij deze gesloten dus. Mag er een slotje op? Of verwijderd worden?

[ Voor 8% gewijzigd door Doubt op 21-09-2017 10:33 ]

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:07
Doubt schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:32:
[...]

Excuses. Deze had ik totaal over het hoofd gezien. Bij deze gesloten dus.
Begrijpelijk. Is ook moeilijk vindbaar aangezien de zoekmachine heel veel niet gerelateerde topics laat zien ivm het woordje "toon". Misschien dat een mod een titelfix kan doen naar "Eneco Toon - Ervaringen en Discussie".

• Doubt

Doubt

Domoticafreak...

Topicstarter
Ryan_ schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:34:
[...]

Begrijpelijk. Is ook moeilijk vindbaar aangezien de zoekmachine heel veel niet gerelateerde topics laat zien ivm het woordje "toon". Misschien dat een mod een titelfix kan doen naar "Eneco Toon - Ervaringen en Discussie".
Dat zou top zijn want hij komt echt niet omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:38

Frituurman

Mjam!

Hallo allen!

Ik heb al weer een jaar of 3 Toon i.c.m. het abonnement. Ik merk dat ik het abonnement (volgens mij) nauwelijks gebruik. Voor mij is Toon van een kek apparaatje veranderd in een thermostaat met een lichtknopje. Nu zit ik met de gedachte te spelen om het abonnement op te zeggen, maar wat blijft er dan nog over van de Toon die ik nu heb?

Wat ik er nu vooral mee doe, behalve de temperatuur instellen, is het bedienen van wat slimme rookmelders en een flinke lading Hue en iNNr lampen (via een Hue-bridge). Op sommige plekken lees ik dat alle slimme apparatuur niet meer te bedienen valt (via Toon) nadat je je abonnement hebt opgezegd, maar ooit heb ik ook gehoord dat vooral de app (Toon (op afstand)) niet meer werkt.

Zijn er hier mensen met Toon zónder abonnement? Ik lees nu ook op de website dat het aanschaffen van Toon zonder abonnement niet (meer) mogelijk is. Volgens mij kon je dit eerst wel zonder abonnement kopen.

Aanvullende vraag: Is er al eens een nieuwe Toon? Want qua hardware is het ding niet vooruit te branden!

EDIT: Er is via het forum toch een linkje gekomen wat er wel niet niet werkt.

https://www.eneco.nl/toon...rkt-toon/toon-abonnement/

Stom dat ik daar niet zo maar naar verwezen wordt vanuit de hulpzoek functie. Maar goed, je kunt dus feitelijk niets met Toon zonder abonnement. Stom dat ik daar niet eerder naar gekeken heb. Volgens mij had ik beter voor een Nest kunnen gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Frituurman op 04-10-2018 13:59 ]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-05 14:07
Frituurman schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:53:
Stom dat ik daar niet zo maar naar verwezen wordt vanuit de hulpzoek functie. Maar goed, je kunt dus feitelijk niets met Toon zonder abonnement. Stom dat ik daar niet eerder naar gekeken heb. Volgens mij had ik beter voor een Nest kunnen gaan.
Ik zit in hetzelfde schuitje, heb ook een Toon hangen (destijds gratis bij overstap naar Eneco) maar zit sinds kort weer bij een andere energieleverancier. Het abonnement zal ook wel gestopt worden, al deden wij er toch niet zo veel mee. Het apparaat wordt met iedere update weer slomer, verliest wel eens wifi en de metermodule vreet onnodig stroom.

Kunt merken dat de hardware echt al een paar jaar oud is. In de software worden steeds meer nieuwe dingen gebouwd terwijl de basisfunctionaliteit steeds slomer wordt (bijv. iets simpels als het scherm tot leven roepen). Zit er over na te denken om de Toon te verkopen en voor een Nest te gaan. Veel eleganter en ook te bedienen met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.